تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد خداداد عزیزی: امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود تاکید وزیر پیشنهادی کشور برساماندهی اتباع و انسداد مرز‌ها + فیلم حرکت اولین کاروان زائران افغانستانی اربعین از کابل + فیلم هَتاک حرّاف گُستاخ | از عبدالحمید خراسانی چه می‌دانیم؟ آمادگی مرز دوغارون برای پذیرای از زائران افغانستانی + فیلم ثبت‌نام ۲۸ هزار مهاجر افغانستانی برای دریافت روادید برای سفر به عراق از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟ احمد مدقق: دستاورد‌های زبانی، مهم‌ترین آورده نویسندگان افغانستانی است تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران فرماندار تایباد: تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر اربعین نداشته‌ایم فرماندار تایباد: ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به گمرک هرات اعزام شد | آتش مهار شده است اینفوگرافی | نگاهی به آخرین وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سومین سالگرد سقوط کابل | کاخ رؤیا‌هایی که فروریخت نگاه عباس عراقچی به افغانستان و طالبان چگونه است؟ وزارت کار:  اشتغال اتباع خارجی قانونی مانعی ندارد جزئیاتی از طرح اصلاح قانون ورود و اقامت اتباع بیگانه از زبان یک نماینده مجلس تلاش برای حل مشکل زائران افغانستانی اربعین | رئیس ستاد مرکزی اربعین دستور رفع محدودیت سفر تا هجدهم ماهِ صفر را صادر کرد اینفوگرافی | گاه‌شمار سقوط افغانستان مجید مرتضایی: حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است
سرخط خبرها

تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد

  • کد خبر: ۲۴۶۵۸۵
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد
در مراسمی با حضور خداداد عزیزی، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان و جمعی دیگر از میهمانان ویژه تیم ملی فوتسال افغانستان برای حضور در جام جهانی بدرقه شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان با حضور رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، خداداد عزیزی، معاون سیاسی سفیر ایران در کابل، شمار زیادی از تاجران و فرهنگیان مهاجران افغانستانی به میزبانی شرکت امید درخشان بامیان در هتل همای مشهد برگزار شد.

سخنرانان این مراسم بر اهمیت حمایت از تیم ملی فوتسال افغانستان در این مقطع مهم تاریخی تاکید کردند و از بخش خصوصی افغانستان و تاجران حاضر در جمع خواستند که با حمایت از تیم ملی فوتسال افغانستان ادامه دهنده این مسیر تاریخی باشند.

کاری بزرگ با دستان خالی

تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد

عظیم احمدی، مدیرعامل شرکت امید درخشان بامیان که میزبان این مراسم بود در سخنانی ضمن خوشامدگویی به میهمانان اظهار داشت: تیم ملی فوتسال افغانستان با کار ارزشمندی که انجام داد، روی تمام منفی‌بافی‌ها، یأس و ناامیدی خط باطل کشید و با کاری که کردند، برای جوانان و مردم امید آفریدند.

او ادامه داد: جوانان تیم ملی فوتسال افغانستان ثابت کردند که می‌شود با امکانات حداقلی، اعتماد به خود و خودباوری کار‌های بزرگ انجام داد. کار‌های سخت اگر آدم را نکشد، او را قوی‌تر می‌کند. جوانان فوتسال افغانستان با دستان خالی کاری کردند که برای کسی باورپذیر نبود.

این تاجر سرشناس افغانستانی گفت: کسانی که در بخش خصوصی توانایی مالی دارند، حالا باید وارد میدان شده، دست به کار شوند و از جوانان وطن که استعداد و توانایی دارند و نخبه هستند، پشتیبانی کنند. جوانان و مردم ما در مقطعی کوتاه که فقط فرصت نفس‌کشیدن داشتند، ثابت کردند که توانایی انجام کار‌های بزرگ را دارند.

احمدی تصریح کرد: جام جهانی ازبکستان رویداد بزرگی برای ما افغانستانی‌هاست. امیدوارم که بخش خصوصی افغانستان وارد میدان شود و با حمایت از تیم ملی فوتسال افغانستان زمینه ملت‌سازی را در کشور فراهم کند.

رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان: ما قدردان ایران هستیم

تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد

یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان که میهمان ویژه این مراسم بود، اظهار داشت: ورزش ارزش است، نمادی از وحدت ملی و همبستگی و صداقت و راستی است. این قهرمانان افتخار و تمثیل‌کننده اراده یک ملت هستند. آن‌ها به جهان ثابت کردند، درحالی‌که امروز افغانستان در شرایط بسیار بد اقتصادی است، آن‌ها توانستند به قله‌های بلند جهان صعود کنند؛ این جای افتخار برای این قهرمانان و شیران خراسان است. آن‌ها اراده ملت خود را به جهان ثابت کردند.

او در ادامه، با بیان اینکه خداداد عزیزی فقط عزیز ایران نیست و او عزیز افغانستان نیز هست، گفت: امروز دستاورد‌هایی را که ما و شما در فوتبال و فوتسال افغانستان شاهد هستیم، همه نتیجه حمایت کشور برادر و دوست ما ایران است که تمام امکانات خود را در اختیار ورزشکار‌ها و جوانان افغانستان گذاشته و امروز ما از این تجربه‌ها استفاده کردیم و بازیکنان ما در سطح جهانی صعود کرده‌اند.

کارگر تأکید کرد: این جوانان نیاز به حمایت دارند. پیشرفت و روند ورزش متکی بر پیشرفت و روند جامعه‌ای است که از لحاظ اقتصادی و امنیتی پیشرفت داشته باشد. در کشوری که امنیت بود، همه‌چیز هست. فرهنگ اسپانسرشدن در افغانستان بسیار محدود است و وجود ندارد. امروز خوشحال هستم افرادی مثل آقای احمدی از این تیم جوان حمایت می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان گفت: حمایت از این بچه‌ها برای همه شهروندان افغانستان واجب است. هر چقدر که در توان ما باشد چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی باید این قهرمان‌ها را تشویق کنیم. این‌ها امروز آبروی کشور ما هستند. این بچه‌ها در جنگ به دنیا آمدند، بزرگ شدند و غیر از جنگ چیزی ندیدند، اما امروز می‌روند و در سطح جهان حرف برای گفتن دارند.

کارگر با اشاره به دیدارش با اینفانتینو در قطر افزود: رئیس فیفا به ظرفیت فوتسال افغانستان اعتراف کرد. ما در فدراسیون فوتبال افغانستان دستمان خالی است و اگر امکانات داشتیم در جام جهانی هم قهرمان می‌شدیم.

او خاطرنشان کرد: در روز‌هایی که من با مجید مرتضایی برای تیم ملی فوتسال افغانستان قرارداد بستم، به من اتهام زدند که یوسف کارگر فوتسال افغانستان را معامله کرد، او امروز یکی از ده بهترین مربی جهان شده؛ این نشان از قدرت و توانمندی او دارد.

کارگر گفت: مرتضایی در نهایت بی‌امکاناتی امروز برای فوتسال افغانستان تاریخ‌سازی کرده است. مردم افغانستان قدر و عزت برادر ایرانی خود را می‌داند. ما قدر فدراسیون فوتبال ایران را نیز می‌دانیم.

مرتضایی: ۲ ماه است که هفته‌ای ۱۲ جلسه تمرین می‌کنیم

تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد

مجید مرتضایی، سرمربی مشهدی تیم ملی فوتسال افغانستان، در این مراسم گفت: ما دو ماه است که هفته‌ای ۱۲ جلسه تمرین می‌کنیم. شاید در دنیا هیچ تیمی زودتر از ما تمرینات خود را شروع نکرده باشد. ان‌شاءالله بتوانیم در جام جهانی نماینده خیلی خوبی برای ملت خوب افغانستان باشیم.

او ادامه داد: پس از اینکه ما موفق شدیم به جام جهانی فوتسال صعود کنیم، با دیدن واکنش مردم، شوکه شدیم. من از بازیکنان تیم ملی فوتسال تشکر می‌کنم که با بازی زیبای خود توانستند، میلیون‌ها نفر را خوشحال کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان تأکید کرد: چیزی که کسی پیش‌بینی نمی‌کرد، این بود که فوتسال افغانستان بعد از صعود به جام ملت‌ها به جام جهانی صعود کند و حالا در کنار تیم‌هایی مثل ژاپن، اندونزی و ویتنام قرار داریم.

مرتضایی با اشاره به اینکه قرابت و نزدیکی بین دو کشور ایران و افغانستان به تیم ملی فوتسال افغانستان کمک زیادی کرد، افزود: ما اردو‌های خیلی خوبی در ایران برگزار کردیم. بازی‌های ما با تیم‌های ایرانی به ما خیلی کمک کرد. سخت‌کوشی مهم‌ترین ویژگی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان است. بازیکنان تیم ملی شغل‌های دیگری داشتند و نان‌آور خانواده‌هایشان بودند و امروز خوشحالی مردم افغانستان مهم‌ترین انگیزه بازیکنان ماست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->