واکنش محسن رضایی به رای اعتماد به وزیران پیشنهادی تعطیلات شنبه‌ها دوباره در مجلس بررسی می‌شود (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) رای اعتماد نمایندگان مجلس به تمام وزرای کابینه | پزشکیان به رکورد خاتمی رسید کشف ۲۲ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در منطقه الهیه مشهد نتیجه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت پزشکیان + تعداد آرا پزشکیان آخرین دفاع خود از کابینه پیشنهادی اش را ارائه کرد | در مقابل مردم نمی‌ایستم+ فیلم آغاز جلسه نهایی بررسی وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان اجرای حکم اعدام مرد رمال و متجاوز در یزد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ادارات کهگیلویه‌وبویراحمد فردا (یکم شهریور ۱۴۰۳) تعطیل است پایان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس | رای اعتماد عصر امروز داده خواهد شد هیئت‌های دانشجویی صبح روز اربعین در حضور رهبر انقلاب عزاداری می‌کنند وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: چالش های ورزش و جوانان با تعامل دولت و مجلس برطرف خواهد شد واکنش وزارت خارجه در پی واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟ مشمولان غیر غایب سربازی چند بار می‌توانند بدون وثیقه برای زیارت عتبات اقدام کنند؟ رای‌گیری برای تأیید وزرای پیشنهادی دولت به صورت «ورقه‌ای» خواهد بود موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان وزیر پیشنهادی نیرو: برای اجرای قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مصمم هستم دستور عارف به استاندار یزد برای پیگیری وضعیت مصدومان حادثه تصادف اتوبوس زائران پاکستانی مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ ایران: احتمالا پاسخ ایران در زمان و شرایطی خواهد بود که اسرائیل کمترین احتمال را می‌دهد
سرخط خبرها

پزشکیان آخرین دفاع خود از کابینه پیشنهادی اش را ارائه کرد | در مقابل مردم نمی‌ایستم+ فیلم

  • کد خبر: ۲۴۶۵۹۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
پزشکیان آخرین دفاع خود از کابینه پیشنهادی اش را ارائه کرد | در مقابل مردم نمی‌ایستم+ فیلم
رئیس جمهور گفت: وزرای پیشنهادی مجموعه ای از سلایق و جناح ها هستند؛ اما در اصل چشم انداز و سیاست های کلی و قانون برنامه با هم مشترک هستیم. وعده می دهیم و روی وعده خود خواهیم ایستاد. قول دادیم با شما تعامل کنیم، حتما با شما تعامل می کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی، ضمن دفاع نهایی از وزرای پیشنهادی خود، بیان کرد: از نمایندگان تشکر می کنم در این مدت زحمات زیادی کشیدید. آنچه که ما امروز در این برهه نیازمند آن هستیم وفاق و انسجام داخلی است. قطعا معنای وحدت و انسجام این نیست که از سلایق و باورهای خود برگردیم. در رابطه با چشم انداز و سیاست ها کلی و قانون برنامه به نگاه مشترک برسیم. زمانی که می خواهیم به قانون و چشم انداز عمل کنیم نمی توانیم سلایق خود را مداخله دهیم.

وی اظهار کرد: با کابینه پیشنهادی پیمان بستیم در خصوص سیاست ها هم قسم خواهیم شد و تلاش خواهیم کرد آن را اجرایی کنیم. امیدواریم این میثاق را با شما هم داشته باشیم. پیمانی که بسته بودیم این بود که با وفاق بیاییم؛ این عزیزان نشان از تعهد و پایبندی من به آن پیمان. وزرای پیشنهادی مجموعه ای از سلایق و جناح ها هستند. اما در اصل چشم انداز و سیاست های کلی و قانون برنامه باهم مشترک هستیم. وعده می دهیم و روی وعده خود خواهیم ایستاد. قول دادیم با شما تعامل کنیم. حتما با شما تعامل می کنیم و تلاش می کنیم با مشورت شما در راستای اجرای قانون تلاش کنیم.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: پیمان همواره دو طرفه است. ما ایستادیم، کمک کنید بتوانیم روی این اصول کار را ادامه دهیم. اجازه دهید سلایق مختلف با هم بتوانیم کار کنیم. اگر قرار باشد که پیمان ببندیم و قرار باشد شما گذشته را در نظر بگیرید، پیش نمی رود.

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: بیایید با هم برادر شده و پیمان برادری ببندیم. وحدت و انسجام ما از نماز و روزه بالاتر است. نماز را برای وحدت می خوانیم. همه باید با هم‌ پیمان بسته و به ریسمان الهی چنگ بزنیم. مطمئن باشید همه ما عیب و نقص داریم. در نقد هیچ کدام کوتاه نمی آییم. حضرت علی در نهج البلاغه می فرماید که در حضور متقی واقعی یک جامعه به هلاکت نمی رسد. مزرعه جامعه بی آب نمی ماند. جامعه مشکل دارد. فقر و تبعیض و ناعدالتی دارد. هر کدام از ما اگر هنر داریم به عیب خود بپردازیم. حل اختلاف این نیست که ما طرف مقابل را محکوم کنیم. نمی توان گفت که طرف مقابل همه چیزش غلط است، اینگونه نمی شود وحدت کرد.

راه نجات ما وحدت و انسجام است

وی خاطرنشان کرد: من باید خودم را نقد کنم چرا در حضور من در دانشگاه و بیمارستان مشکل ایجاد شد؛ ما مشکل هستیم. اگر دست به دست هم دهیم می شود قدرت و عزت را به مملکت برگردانیم. در جبهه ها نه کسی درجه و نه کسی عنوان داشته رقابت برای جنگیدن و شهید شدن و فداکاری و ایثار بود. می خواهیم مشکل حل شود باید در حل بحران اقتصادی رقابت کنیم نه اینکه یکدیگر را تخریب کنیم. راه نجات ما وحدت و انسجام است.

وی افزود: ما نظر شما را روی چشم خود می گذاریم؛ اما با وفاق و همدلی باید پیش برویم. فردا در مدیریت ها و اجرا من به عنوان مسئول می توانم نظر دیگران را نگیرم. اما من می گویم که تنها تصمیم نمی گیرم. بر اساس شایستگی و لیاقت و بر اساس عدالت تصمیم می گیرم. اگر باهم باشیم می توان مشکل را حل کرد. اگر بنا باشد شما کار خود را کنید و ما کار خود را بعید می دانم بتوان مشکل را حل کرد.

برای وحدت کوتاه خواهم آمد

پزشکیان تصریح کرد: آقایان عراقچی، نصیرزاده، کاظمی، خطیب، مومنی، سیمایی را بدون هماهنگی انتخاب نکردیم. چه با کمیته ها و چه با بالا هماهنگ کردیم. امکان ندارد ما کسی را به شما معرفی کرده باشیم که بخواهیم تقابل ایجاد کنیم. بنده با تمام وجود با وحدت و انسجام آمدم. آقای ستار هاشمی و خانم فرزانه صادق، سابقه و علم این ها مشخص است. هم علم و هم تجربه داشتند. در ذهن من ایده آل هایی بود اما وقتی می دیدم تفاهم نیست کنار می گذاشتم. برای من تفاهم مهم تر است. باهم باشیم قدرت ما بیشتر است. برای وحدت کوتاه خواهم آمد. در خصوص این افرادی که می بینید حداکثر تفاهم و توافق را داشتیم. با سازمان های امنیتی و سپاه تفاهم کردیم بعد افراد را معرفی کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: از مجلس دو نفر را انتخاب کردیم. خود من هم که مجلسی هستم. باور دارم که باید با شما تفاهم کنم. شعار نمی دهم. سعی کردم با وفاق و همدلی تا اینجا بیایم. در کارشناسی و کاردانی ظفرقندی، میدری، همتی و صالحی امیری شکی نیست. اعتماد کنید. اینگونه نیست که یکی بیاید در مقابل ولایت جهت گیری داشته باشد و من با او کنار بیایم. بنده همواره از ولایت دفاع کردم. بنده که کوتاه نمی آیم، چه کسی گفته که این ها مقابل ما هستند. چرا می خواهیم کسی که با ما هست را از کشتی پیاده کنیم. همه وزرای بهداشت راست و چپ، آقای ظفرقندی را تایید کردند؛ حرف دارد، من هم حرف دارم. شما می دانید من را برای کاندیدایی نمایندگی رد کرده بودند.

در مقابل مردم نمی‌ایستم

وی بیان کرد: اینجا هستم تا مشکل مردم را حل کنم. من در مقابل مردم نمی ایستم. بنده با شما تفاهم می کنم تا دست به دست هم داده تا مشکل مردم را حل کنیم. چیزی که معتقد به آن نیستم را نمی توانم بگویم. این نوشته ها را نمی توانم بخوانم؛ آنچه در دلم هست را باید بگویم. آقای میدری اقتصاد این قصه را بلد است، در تامین اجتماعی سرآمد است. می خواهیم به محرومان برسیم؛ ما را کمک کنید. به عنوان ایرانی نمی توانم بپذیریم آن طرف آب رشد کنند و ایرانی ها با حسرت نگاه کنند. باید دست از دعواهای بیخودی برداریم و وحدت کنیم.

وفاق و وحدت را در تیم ما بهم نزنید

وی تصریح کرد: هر طرف خطا رفتیم برادرانه بگویید؛ بخدا می خواهیم به مردم خدمت کنیم. برداران و خواهران عاجزانه می خواهم این وفاق و وحدت را در تیم ما بهم نزنید. من نمی گویم عیب ندارم؛ مگر می شود آدم عیب نداشته باشد. ما به این نقطه رسیدیم. شما با همه نقص ها و عیب ها وفاق ما را باهم نزنید. ما قول می دهیم در خدمت شما و خدمت به مردم هرچه از دستمان برمی آید انجام دهیم.

پزشکیان افزود: همه این عزیزان کارشناس و نخبه و باتجربه هستند. مشکل ما در زبان مشترک است. زبان مشترک ما چشم انداز و قانون برنامه است. همتی و صالحی امیری در اقتصاد، بیمه و بانک و در دانشگاه تجربه دارد. بنده همه این افراد را با بالا هماهنگ کردم. نمی گویم عیب نداریم. این ها آدم های ناشناخته نیستند. آقای دنیامالی که دیگر از خودمان است. ممکن ضعیف باشیم اما اگر انسجام و وحدت داشته باشیم مشکلی نیست که نتوانیم حل کنیم. تمام دنیا پشتیبان عراق در جنگ با ایران بودند. می دانید هیچی نداشتیم، اما یک باور و اعتقاد بود. ما پیروز شدیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز جنگی که داریم بدتر از جنگ عراق است و باید دست به دست هم دهیم. گذشته گذشت. رها کنیم گذشته را. بپذیریم که با تمام وجود با هم به مردم خدمت کنیم. کمک کنید این وحدت و انسجام علی رغم همه عیب ها برهم نخورد. ما با شما هستیم. هیچ غرور و تکبر در خود نمی بینیم. ما نوکری مردم را در خود می بینیم. وزیر ارشاد که نمی آمد، آقا دستور داد که آمد. بنده با ایشان صحبت کردم اما گفت نه نه نه. رفتم خدمت آقا گفتم این لیست هست. گفتم آن نیامد، همان جا تلفن را گرفت گفت پاشو بیا.

وی بیان کرد: می خواهم بگویم هماهنگ شدیم، آمدیم اینجا. خانم صادق مالواجد را اصلا خود آقا گفتند بیاید. چرا من را وادار می کنید چیزهایی که نباید را بگویم. همه عزیزان با هماهنگی و تفاهم آوردیم اینجا. آقای اتابک، لیستی درست کردند آوردند. صحبت کردیم. دیدیم ایشان هم در بنیاد مستضعفان و هم در اقتصاد بوده است. آدم ها را باید در میدان عمل شناخت. کارهایی که در صنعت کرده بر کسی پوشیده نیست. ۴۰ سال ما می خواهیم عدالت و انصاف را برقرار کنیم. اما باهم دعوا می کنیم؛ این نفس است که نمی گذارد. این من است که نمی گذارد با شما باشم. دست به دست هم دهیم برای ایران و برای مردم. آقای عراقچی اولین کسی بود که آقا قبول کردند. قبل اینکه اسم وزرا بگوییم آقا ایشان را قبول کردند. نگذارید من وارد جزئیات شوم. رای دهید ما برویم دولت را تشکیل دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->