آغاز جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان اجرای حکم اعدام مرد رمال و متجاوز در یزد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ادارات کهگیلویه‌وبویراحمد فردا (یکم شهریور ۱۴۰۳) تعطیل است پایان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس | رای اعتماد عصر امروز داده خواهد شد هیئت‌های دانشجویی صبح روز اربعین در حضور رهبر انقلاب عزاداری می‌کنند وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: چالش های ورزش و جوانان با تعامل دولت و مجلس برطرف خواهد شد واکنش وزارت خارجه در پی واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟ مشمولان غیر غایب سربازی چند بار می‌توانند بدون وثیقه برای زیارت عتبات اقدام کنند؟ رای‌گیری برای تأیید وزرای پیشنهادی دولت به صورت «ورقه‌ای» خواهد بود موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان وزیر پیشنهادی نیرو: برای اجرای قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مصمم هستم دستور عارف به استاندار یزد برای پیگیری وضعیت مصدومان حادثه تصادف اتوبوس زائران پاکستانی مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟ ایران: احتمالا پاسخ ایران در زمان و شرایطی خواهد بود که اسرائیل کمترین احتمال را می‌دهد آیا نتانیاهو پیشنهاد رفع شکاف‌های توافق آتش‌بس غزه را پذیرفته است؟ محسن رضایی: بنای ایران بر جنگ نیست، اما با قدرت از خود دفاع خواهد کرد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ادامه اعتراض‌های داخلی به سیاست‌های دولت نتانیاهو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل خواهان تخریب مقر این سازمان در فلسطین اشغالی شد غرق شدن قایق تفریحی مایک لینچ، غول فناوری بریتانیا در سیسیل ایتالیا یک مقام سابق آمریکایی فاش کرد| حمایت بی قید و شرط هریس از رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟

  • کد خبر: ۲۴۶۵۱۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟
نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دلایل خود را در جلسه رای اعتماد امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد) با وزارت احمد دنیامالی در دولت چهاردهم بیان کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد دنیامالی که برای دریافت رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، امروز (چهارشنبه) برای بررسی برنامه‌های پیشنهادی در مجلس حاضر شد. در این بین، نمایندگان موافق و مخالف با برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به ارائه دلایل و دیدگاه های خود پرداختند.

موافقان چه گفتند؟

دنیامالی می‌تواند در حوزه‌های مختلف وزارت‌ ورزش و جوانان تحول ایجاد کند

موافق | حمیدرضا گودرزی(نماینده مردم الیگودرز)

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان می‌تواند در حوزه‌های مختلف این وزارت‌خانه تحول ایجاد کند.

حمیدرضا گودرزی در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه «آقای دنیا مالی از مدیران وقت گذار، کارکشته و پیگیر است»، اظهار کرد: آقای دنیا مالی دارای سال‌ها تجربه و شناخت عمیق از حوزه وزارت ورزش و جوانان است و به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های بارز دنیا مالی تاکید او بر رویکرد علمی و پژوهشی در حوزه ورزش است، افزود: ارزیابی و برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نشان می‌دهد که برنامه‌های او از نظر بنیادین دارای شاکله لازم است. در برنامه‌های او به چشم اندازهای توسعه ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای و ورزش‌های بانوان و همچنین چالش اساسی نظیر عدم تهیه سند آمایش سرزمینی توجه شده است. از نقاط قوت برنامه او ارائه فهرستی جامع از نظام مسائل موجود در حوزه ساماندهی مسائل جوانان است.

این نماینده مجلس گفت: آقای دنیا مالی با برنامه‌های جامعی که ارائه کرده می‌تواند تحول در حوزه‌های مختلف وزارتخانه ایجاد کند؛ او فردی کارآمد، برنامه ریز، راهبردی و عملیاتی است که به همه حوزه‌ها مسلط است. آقای دنیا مالی برای ترویج ورزش‌های همگانی در جامعه برنامه‌هایی دارد و بر این باور است که باید شرایطی فراهم شود که همه افراد جامعه به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

گودرزی با تاکید بر اینکه دنیا مالی سابقه ورزشی در سطح بین المللی دارد، گفت: او از معدود وزرای پیشنهادی برای وزارت ورزش است که سال‌های متمادی دارای تجربه حضور در عرصه‌های بین‌المللی ورزشی است و این تجربه توانایی مدیریتی و دیپلماتیک او را تقویت کرده است. او بر گسترش همکاری بین‌المللی و حوزه ورزش تاکید بسیار دارد و قصد دارد که با فدراسیون‌های جهانی و کشورهای دیگر فرصت‌های جدیدی برای توسعه ورزش فراهم کند.

دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد

موافق | مهرداد گودرزوند چگینی(نماینده مردم رودبار)

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از آقای دکتر پزشکیان تشکر کنیم که چهره‌ای را که هم عمرانی و ورزشی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است. 

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «امروز فصل مشترک دولت و مجلس در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم منویات مقام معظم رهبری است»، اظهار کرد: امانتداری آقای دنیامالی در ۴۵ سال گذشته برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه ولی فقیه در کشور روشن است و او انسانی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است.

وی با بیان اینکه «دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد»، عنوان کرد: او به معنای واقعی به برنامه و بودجه دولت مسلط است. امروز مشکل اصلی کشور در حوزه ورزش، کمبود زیرساخت‌هاست و آقای دنیا مالی علاوه بر اینکه چهره شناخته شده‌ی بین‌المللی است، چهره‌ی آشنای ورزش نیز هست و مشکلات مختلف جوانان در برنامه‌های او با جزئیات نوشته شده است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه رفع مشکلات موجود در حوزه زیرساخت نیاز به تجربه دارد، ادامه‌ داد: آقای دنیا مالی دارای نگاه و تجارب ورزشی و همچنین تجارب عمرانی است و در شهر تهران به دلیل عضویت در شورای شهر و همچنین فعالیت در شهرداری منشاء حل بسیاری از مشکلات بودند. و باید از آقای دکتر پزشکیان تشکر کنیم که چهره‌ای را که هم عمرانی و ورزشی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.

گودرزوند چگینی تاکید کرد: آقای دنیا مالی به هیچ جریانی وابسته نیست و در مجلس برای همه نمایندگان این موضوع روشن شده است که او شخصیتی ممتاز در حوزه‌های عمرانی و ورزشی است.

وزیر پیشنهادی ورزش اشراف خوبی بر امور ورزش و جوانان دارد

موافق | مالک شریعتی(نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس)

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دنیامالی به عنوان یک چهره ورزشی و اهل شناخت در حوزه ورزش در حوزه اشراف خوبی دارند.

مالک شریعتی در جریان جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: الحمدلله دنیامالی امتیاز بالایی دارد. مقبولیت ایشان در جامعه ورزشی بالاست. ایشان نه تنها تجربه و سابقه کار در حوزه ورزش کشور داشتند، خودشان هم ورزشکار و هم اهل ورزش هستند و همچنین اهل تعامل با نهادهای حاکمیتی است و همین که ایشان از مجلس دارند به دولت می‌روند و البته با دعوت رئیس جمهور، نشان دهنده این موضوع است. اما ایشان خودشان داوطلب نبودند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم دعوت کردند و ایشان برای کمک دارند از مجلس می‌روند. توان تصمیم و مسئولیت پذیری را در ایشان من ویژه و برجسته دیدم. ما در بعضی از کمیسیون‌های تلفیق بودجه و برنامه با ایشان همکار بودیم، من شهادت می‌دهم که در جلسات کمیسیون تلفیق که تنها کمیسیون مشترک ما با آقای دنیامالی بود ایشان در مواردی که اصرار داشتند بر یک موضوعی، اگر آیین نامه، شاخص‌ها و اداره جلسه ایجاب می‌کرد که ایشان از حق خودش بگذرد این کار را می‌کرد. اما در موضع کارشناسی و توانمندی ایستادگی می‌کرد. اما نکاتی هم عرض بکنم که انتظار ماست از برادر بزرگوارمان آقای دنیامالی.

شریعتی یادآور شد: ایشان در تدوین برنامه هفتم کمک کردند و الحمدلله اشراف دارند. انتظار ما این است که این اشراف خودشان را به‌ویژه در حوزه جوانان و خانواده که ممکن است احساس بشود، نشان دهد. ایشان به عنوان یک چهره ورزشی و اهل شناخت در حوزه ورزش در حوزه اشراف خوبی دارند.  ضرورت جذب منابع مالیاتی و ضرورت برخورد با فساد در ورزش به نظر من اهمیت بسیاری دارد. رفتن ایشان از مجلس برای ما خسارت است ولی به هر حال با توجه به اقبالی که هست رأی‌آوری ایشان قطعی است و ما ایشان را از دست می‌دهیم.

دنیامالی تجربه خوبی در حوزه ورزش دارد

موافق | غلامحسین زارعی(نماینده مردم دشتی)

نماینده مردم دشتی در مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای احمد دنیامالی از نظر اینجانب هر آنچه که مدیریت ورزش و امور جوانان کشور را نیاز دارد، داراست. 

غلامحسین زارعی، در جریان جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: من می‌خواهم این جمله را بگویم که آقای دنیا مالی فرزند ورزش و بزرگ شده ورزش است و کار کرده  است در حوزه ورزش. چرا بی‌انصافی می‌کنیم ؟ همه ما یک نقدهایی داریم و یک نقص‌هایی داریم.

وی ادامه داد:  جناب آقای احمد دنیامالی از نظر اینجانب هر آنچه که مدیریت ورزش و امور جوانان کشور را نیاز دارد، داراست. ایشان در امور ورزش تخصص دارد. در رفع مسائل و مشکلات جوانان، در حوزه‌های عمرانی نقطه قوت دارد. ما چند پروژه داریم در ورزش که رها شده و کسی نرفته پیگیری کند. ایشان دارای مجموعه‌ای از شایستگی‌ها برای تصدی وزارت ورزش و جوانان است و معتقد به مبانی انقلاب است و دارای عزت و سلامت نفس است. او سوابق ورزشی دارد و تجارت ارزشمندی در این حوزه دارد. علاوه بر اینکه خودش ورزشکار بوده است بیش از هشت سال رئیس فدراسیون قایق‌رانی بوده است. بنده در شهرستان بندر لنگه فرماندار بودم در پارسیان بودم در دشتستان بودم و هر جا بودم که بالاخره به دریا مرتبط بوده است ایشان حضور داشته  است و بحث قایقرانی را پیگیری می‌کرده است. جدیتش در کار را ما از نزدیک دیدیم. سال‌ها نایب رئیس کنفدراسیون قایق‌رانی آسیا بوده است. چرا می‌گوییم رشته اش مرتبط نیست ؟

مخالفان چه گفتند؟

«دنیامالی» در موضوع ورزش و جوانان تخصصی ندارد

مخالف | مجتبی زارعی(نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس)

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دنیامالی در حوزه جوان و در حوزه فناوری‌های نرم هیچ تخصصی ندارد. 

مجتبی زارعی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در ابتدا گفت: رسانه معاند بی بی سی از قول من درباره وزیر اطلاعات خبری منتشر کرد و گفت زارعی گفته است که وزیر اطلاعات شأن خودش را بالاتر از دولت می‌داند و این دروغ بود. این نظر من درباره جناب ظفرقندی و جناب حیدری بود نه شخص دیگری. با اینکه رای من نمادین بود، مخالفت من نمادین بود و از هیچکس دعوت نکرده بودم که به وزیر اطلاعات رای منفی بدهند اما به خاطر برخورد با بی‌بی‌سی همان رای نمادین منفی من امروز تبدیل به رای مثبت به جناب خطیب شده است.

وی در ادامه در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: من در سوابق رزمندگی به او افتخار می‌کنم به او درود می‌فرستم اما رشته علمی او نسبتی با امر ورزش و جوانان ندارد. او در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری کار کرده است. اگر ما دو رشته علمی داشته باشیم که مربوط به دانش‌های سخت و مربوط به دانش‌های نرم است جناب دنیامالی مربوط به حوزه سخت یعنی شهرسازی است. جناب دنیا مالی در ادوار نمایندگی خودش در مجلس یازدهم و دوازدهم هم در حوزه‌های عمرانی ورود داشته است و نایب رئیس اول کمیسیون عمران بود. عضو شورای عالی مسکن و عضو شورای تهران و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل بود. آیا ایشان با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشناست؟ خیر. اگر ایشان می‌خواستند وزارتی داشته باشند حداقل در حوزه‌های نرم و دانشی قرار می‌گرفتند. ایشان البته در حوزه‌هایی در ورزش ورود داشتند در حوزه قایقرانی و در برخی از رشته‌هایی که لاکچری. رشته‌های لاکچری مربوط به توده مردم نیست مربوط به توده های جوانان نیست. در رشته المپیک ما در قایقرانی هیچ افتخاری کسب نکردیم. آقای دنیا مالی حدود حدود ۱۰ سال در هیأت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای هم حضور داشتند. سروران عزیز آیا شما توسعه‌ای در امر ورزش‌های زورخانه‌ای دیده اید ؟ خیر. جوانان قدرت و موتور محرکه انقلاب ما هستند اما آقای دنیا مالی هیچ تخصصی در گفتگو و در علم و در هم زبانی با حوزه جوانان ندارد.

زارعی تاکید کرد: دنیامالی در حوزه جوان و در حوزه فناوری‌های نرم هیچ تخصصی ندارد. نکند آنگونه که ما در ماجرای وزارت کشاورزی در مجلس یازدهم کار را به دست یک همکار خود سپردیم و الان ایشان در حال مجازات است دوباره این اشتباه را تکرار کنیم؟

دنیامالی برنامه‌ای برای افزایش سرانه ورزشی در مناطق محروم ارائه نکرده است

مخالف | صدیف بدری(نماینده مردم اردبیل)

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بروز شدن نظام باشگاه‌داری گفت که وزیر پیشنهادی ورزش برنامه‌ای برای نزدیکی سرانه‌های ورزشی محروم و کم‌برخوردار به میانگین کشوری ارائه نکرده است. 

صدیف بدری در جلسه علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: با توجه به سوابق درخشان آقای دنیامالی در بخش‌های مختلف او فردی توانمند در این وزارتخانه محسوب می‌شود منتها وزارت ورزش و جوانان یکسری مشکلات دارد که باید برای رفع آن اهتمام داشت.

وی ادامه داد: یکی از این موارد موضوع نزدیکی سرانه‌های ورزشی محروم و کم برخوردار به میانگین کشوری است که چنین چیزی در برنامه‌های آقای دنیامالی نیامده است.

وی با انتقاد از نبود نظام جامع باشگاه‌داری تصریح کرد: دو باشگاه از تمامی امکانات استفاده می‌کنند حال این‌که در برخی از استان‌ها امکانات باشگاهی وجود ندارد لذا لازم است نظام باشگاه‌داری بروز تدوین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران در جایگاه رقابتی ورزشی افول داشته است، افزود: این در شأن ورزش ما نیست که ورزشکاران ما مهاجرت کنند. همچنین لازم است مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی در المپیک و پارالمپیک حل شود علاوه بر این وزارت ورزش آزمون برگزار می‌کند اما هیچ سهمیه‌ای برای ورزشکاران معلول قائل نیست.

بدری با انتقاد از تبانی و فساد در ورزش اظهار کرد: سوء‌استفاده و تبانی در ورزش باعث از هم‌گسستگی روحیه رقابت سالم در بازی‌های جوانمردانه شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه جوانان افزود: متولی واحدی در کشور برای جوانان نیست، جوانان مشکلات زیادی دارند که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش سن ازدواج، بیکاری و کاهش فرزندآوری است که حل این مسائل بدون دخالت دولت شدنی نیست.

بدری بر لزوم توجه به وضعیت جوانان تاکید کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان اولویت خود را به ورزش داده که در آن هم خوب نبوده و عملا حوزه جوانان مغفول مانده است.

 

دنیامالی برای ارتقاء جایگاه ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی برنامه داشته باشد

مخالف | حمیدرضا عزیزی(نماینده مردم اردل و فارسان)

نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد افول جایگاه رقابتی ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی هستیم که نمونه آن کاهش حضور ورزشکاران در المپیک است. انتظار می‌رود که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه‌ای در این مورد داشته باشد. 

حمیدرضا عزیزی در جلسه علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی کم است و باید افزایش پیدا کند. علاوه بر آن در برنامه وزیر پیشنهادی رفع وابستگی بودجه‌های ورزشی به منابع دولتی آمده که این موضوع با وضعیت مناطق محروم تعارض دارد که باید رفع شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۰ درصد جمعیت کشور به توصیه‌های سازمان جهانی عمل نمی‌کند و ما شاهد مرگ و میر بالا به دلایلی همچون بیماری‌های فشار خون و بیماری‌های واگیردار هستیم. راهکار وزیر ورزش برای رفع کم‌تحرکی و کاهش مرگ و میر چیست؟

عزیزی با تاکید بر لزوم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته گفت: قرار بود طبق برنامه سهم سرانه ورزش به یک مترمربع برسد اما هنوز ۸۰ سانتی‌متر است که آن هم بیشتر مربوط به شهرها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: جایگاه رقابتی ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی افول پیدا کرده و شاهد مهاجرت ورزشکاران هستیم به طوری که ورزشکاران زیر پرچم کشورهای دیگر و در قالب تیم پناهندگان در المپیک حضور داشتند.

وی با اشاره به کاهش سهمیه حضور ایران در المپیک از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۴ اظهار کرد که باید وزیر پیشنهادی ورزش فکری برای این موضوع کند.

عزیزی مبارزه با تبانی و فساد در ورزش به خصوص فوتبال را ضروری خواند و گفت که سند آمایش سرزمین در ورزش عملیاتی نشده است.

نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر لزوم ارائه هرچه سریع‌تر نظام جامع باشگاه‌داری به مجلس شورای اسلامی افزود: باید اقداماتی برای افزایش سرانه ورزش و جلوگیری از مهاجرت جوانان صورت گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->