قالیباف شکست امروز رژیم‌ صهیونیستی را هم‌تراز شکست در عملیات ۲۰۰۶ دانست حماس قلب تل آویو را موشک باران کرد+فیلم و جزییات (۴شهریور۱۴۰۳) یمن اعلام کرد: آماده وارد کردن ضربات دردناک به صهیونیست‌ها هستیم (۴ شهریور ۱۴۰۳) یکی از رهبران ارشد جنبش حماس: رژیم صهیونیستی به دنبال آتش‌بس نیست درخواست گالانت برای پایان درگیری با حزب‌الله و آتش‌بس فوری (۴ شهریور ۱۴۰۳) ابوعبیده: ضربه زدن به رژیم صهیونیستی هیچ حد و مرزی ندارد هریس از ترامپ پیشی گرفت (۴ شهریور ۱۴۰۳) عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری (۴ شهریور ۱۴۰۳) وزیر خارجه عربستان با عراقچی گفتگو کرد (۴ شهریور ۱۴۰۳) نخست وزیر قطر به تهران می‌آید| اولین مهمان دولت چهاردهم حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاه المناره رژیم صهیونیستی (۴ شهریور ۱۴۰۳) صحبت‌های سیدحسن نصرالله درباره جزئیات مرحله نخست پاسخ به رژیم صهیونیستی توضیحات عراقچی از گفت‌وگوهایش با وزرای خارجه کشورهای منطقه بشار اسد: مذاکره با ترکیه پیشرفتی نداشته است اعلام وضعیت ویژه اضطراری اراضی اشغالی برای ۴۸ ساعت آیت‌الله علم‌الهدی: اربعین حسینی؛ جریان آگاهی بخش برای تمام بشریت | اربعین کربلا، قدس را آزاد خواهد کرد عزاداری هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی (ره) در حضور رهبر معظم انقلاب | آیت‌الله خامنه‌ای: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است + فیلم استاندار خراسان رضوی: ۳۰۰ هزار زائر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند پایان موفقیت‌آمیز مرحله اول عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی | پرتاب ۳۲۰ فروند موشک و پهپاد (۴ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم اعتراف رسانه عبری به قدرت موشکی حزب الله لبنان پیام تبریک وزارت خارجه ایران به مناسبت سالروز استقلال اوکراین
سرخط خبرها

یکی از رهبران ارشد جنبش حماس: رژیم صهیونیستی به دنبال آتش‌بس نیست

  • کد خبر: ۲۴۷۲۱۹
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
یکی از رهبران ارشد جنبش حماس: رژیم صهیونیستی به دنبال آتش‌بس نیست
حمدان در اظهاراتی توقف جنگ علیه غزه را اولویت حماس اعلام و کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال آتش‌بس نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، حمدان در گفتگو با شبکه الاقصی با تاکید براینکه رژیم اشغالگر تا این لحظه نیز همچنان در حال تعلل است، گفت: دشمن شروط جدیدی را برای پذیرش توافق تعیین کرده و از آنچه قبلا با آن موافقت کرده بود، عقب نشسته است.

وی با بیان اینکه هیات حماس امروز رای و نظر ما را به اطلاع میانجی‌ها رساند، افزود: دولت آمریکا با صحبت در مورد توافق قریب‌الوقوع برای اهداف انتخاباتی، امید کاذب می‌دهد.

این عضو حماس در ادامه با اشاره به اینکه دشمن از اشغال مجدد محور فیلادلفیا و اداره گذرگاه رفح توسط طرف‌های غیر فلسطینی سخن می‌گوید، گفت: هیچ حرف و حدیثی را در مورد عقب‌نشینی از آنچه در دوم جولای (دوازدهم تیر) با آن موافقت کردیم یا شروط جدید، نمی‌پذیریم.

حمدان با بیان اینکه اگر این ملت نبود این مقاومت هم ایجاد نمی‌شد، زیرا این ملت است که این مقاومت را ساخته و از آن حمایت می‌کند و جانفشانی‌های غیر قابل وصف از خود نشان داده است، تاکید کرد: جانفشانی‌ها ما را موظف می‌کند که بهترین نتایج را ارائه دهیم و در مسیر امتیازدهی پیش نرویم.

وی همچنین با تاکید براینکه جانفشانی‌های حماس بخشی از جانفشانی‌های ملت فلسطین است و با شهادت هر فلسطینی، این جنبش بیشتر رشد می‌کند، تصریح کرد: ما با ترور رهبرانمان بیشتر قدرت می‌گیریم.

این عضو حماس در ادامه با بیان اینکه مقاومت علیرغم ظلم و جنایات گسترده دشمن و درد‌هایی که بر مردم ما وارد شده است، به مقابله شجاعانه با آن ادامه می‌دهد، گفت: حماس همچنان بر ادامه این راه و کسب دستاورد‌های بیشتر مصمم است.

حمدان افزود: ما جلسات متعددی را با دیگر گروه‌های فلسطینی برگزار کردیم تا به یک چشم‌انداز ملی برسیم و بر سر تشکیل دولت فلسطین توافق کنیم.

حمدان پیش‌تر در اظهاراتی با بیان اینکه فضاسازی مثبت در مورد مذاکرات ناشی از فشار‌های مردمی و داخلی بر بنیامین نتانیاهو است، گفت: ما منتظر مشخص شدن موضع نهایی رژیم اشغالگر در مورد توافق هستیم.

وی در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود: ما نمی‌پذیریم که اطلاعات را از رسانه‌ها دریافت کنیم و به میانجی‌ها ابلاغ کردیم که منتظریم تا موافقت رژیم صهیونیستی با آنچه اعلام شده را از آنها بشنویم.

این عضو حماس گفت: دشمن صهیونیستی قبلا هم روز بعد از موافقت ما با طرح آتش‌بس پیشنهادی حمله زمینی به رفح را آغاز و ۳ هفته بعد از آن نیز شروط جدیدی را تعیین کرد.

حمدان تصریح کرد: ما تا این لحظه چیزی در مورد موضع نهایی رژیم صهیونیستی نشنیده‌ایم و تماس‌هایی برای برگزاری دیداری که طی آن از جزئیات توافقات بدست آمده مطلع شویم، در جریان است.

شبکه تلویزیونی العربی پیش‌تر جزئیاتی از پیشنهادات واشنگتن را منتشر کرده بود که براساس آن، درباره محور فیلادلفیا مذاکرات فنی انجام خواهد گرفت. در طرح مذکور، گفتگو درباره بازسازی نوار غزه در مرحله دوم مذاکرات پیش بینی شده است. همچنین بر ایجاد سازوکار نظارتی برای بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه تاکید شده است.

شبکه المیادین نیز به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی خبر داد که پیشنهاد جدید آمریکا با پیشنهادات مورد توافق قبلی طرفین کاملا متفاوت است و پیشنهاد جدید آمریکا براساس طرح ماه می‌استوار و با شروط و خواسته‌های جدید رژیم اسرائیل متناسب است.

این منبع فلسطینی افزود: پیشنهاد جدید آمریکا مشابه موضع رژیم اسرائیل و خواسته‌های جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است. در این پیشنهاد، آتش بس دائمی و همیشگی در نوار غزه گنجانده نشده است.

به گفته این منبع، براساس طرح پیشنهادی آمریکا، آتش بس دائم در نوار غزه در مرحله دوم و در چارچوب یک سقف مشخص مورد مذاکره قرار خواهد گرفت و در صورتی که حماس با خواسته‌های اسرائیل موافقت نکند، این رژیم مرحله دوم جنگ را از سر خواهد گرفت.

این منبع فلسطینی آگاه از روند مذاکرات همچنین، گفت: در پیشنهاد آمریکا، خروج فراگیر اسرائیل از نوار غزه پیش‌بینی نشده است. همچنین محور فیلادلفیا همچنان در اشغال اسرائیل خواهد بود و فقط از شمار نیرو‌های این رژیم در این منطقه کاسته خواهد شد.

براساس طرح واشنگتن تقاطع نتساریم همچنان تحت اشغال اسرائیل خواهد بود و این رژیم، ضمن در اختیار داشتن کنترل آن، اقدام به رصد حرکت فلسطینی‌ها از طریق آن خواهد کرد.

به گفته این منبع فلسطینی، در پیشنهاد آمریکا، اسرائیل از حق مخالفت با آزادی حداقل یکصد اسیر فلسطینی برخوردار خواهد بود. همچنین براساس این پیشنهاد، شمار زیادی از اسرای فلسطینی آزاد شده در چارچوب تبادل اسرا به خارج از فلسطین تبعید خواهند شد. همچنین ارائه کمک‌ها به نوار غزه به موافقت همه طرف‌ها از جمله حماس با کلیه بند‌های توافق مشروط شده و مذاکرات درباره بازسازی و پایان محاصره نوار غزه پس از ارزیابی نتایج مرحله اول انجام خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->