عراقچی: ترسی از افزایش تنش در منطقه نداریم وزارت خارجه روسیه: آمریکا عقل سلیم را برای همیشه کنار گذاشته است پزشکیان: ما باید عدالت را پیاده کنیم هلاکت یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست در مرکز غزه (۷ شهریور ۱۴۰۳) اعلام جرم دادستانی علیه باران کوثری و رخشان بنی‌اعتماد سه رزمنده جهاد اسلامی فلسطین در سوریه به شهادت رسیدند (۷ شهریور ۱۴۰۳) جنگنده ناشناس در سوریه سقوط کرد (۷ شهریور ۱۴۰۳) وزیر نفت دستور لغو شکایت‌ از اصحاب رسانه‌ را صادر کرد آیت‌الله علم‌الهدی: در مقابل سم‌پاشی‌های رسانه‌ای علیه انقلاب بی‌تفاوت نباشیم | زنان خراسانی پیشتاز در ایفای نقش اجتماعی دیدار سفیر ایران در لبنان با همتای فرانسوی خود با محوریت غزه ترامپ دوباره دادگاهی می‌شود سرلشکر باقری: قطعا پاسخ جنایت رژیم صهیونیستی را حساب شده خواهیم داد رهبر انقلاب: ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های بیشتر ایران و ترکمنستان وجود دارد عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی (۷ شهریور ۱۴۰۳) تل‌آویو می‌گوید که ایران در حال تدارک جبهه دیگری برای حمله به اسرائیل است پزشکیان: توافق گازی با ترکمنستان اقدامی راهبردی برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه است ماجرای معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟ ایران و ترکمنستان ۴ سند همکاری مشترک امضا کردند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: ملت فلسطین نیازمند حمایت همه جانبه امت اسلامی است دیدار رئیس دفتر فرمانده کل قوا و وزیر دفاع طرح تغییر در روند عضویت اعضای هیئت رئیسه در کمیسیون‌های مجلس بررسی خواهد شد
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: در مقابل سم‌پاشی‌های رسانه‌ای علیه انقلاب بی‌تفاوت نباشیم | زنان خراسانی پیشتاز در ایفای نقش اجتماعی

  • کد خبر: ۲۴۷۹۰۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
آیت‌الله علم‌الهدی: در مقابل سم‌پاشی‌های رسانه‌ای علیه انقلاب بی‌تفاوت نباشیم | زنان خراسانی پیشتاز در ایفای نقش اجتماعی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نمی‌توان نسبت به مسائلی که در مقابل انقلاب و سم‌پاشی‌های رسانه‌ای علیه انقلاب بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیرمسؤول، معاونان و خبرنگاران مؤسسه فرهنگی شهرآرا، با اشاره به سابقه این روزنامه، اظهار کرد: شهرآرا در تمام تحول‌ها، موقعیت خود را پیدا کرده و امروز به‌عنوان یک روزنامه رسمی بیان کننده موقعیت مشهد و خراسان رضوی در کنار روزنامه‌های پر تیراژ کشور مطرح هست.

وی با بیان این‌که در تمام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود، ببینید سهم خدا در این روزنامه چیست و چه جایگاهی دارد، ادامه داد: شما در روزنامه سرمایه‌گذاری فرهنگی می‌کنید، ذوق و استعداد فرهنگی ویژگی شماست و نمی‌شود برای این استعداد و توان مابه‌ازایی درنظر گرفت، ما به ازای استعداد و توان شما تنها خدا است.

مقابله با سم‌پاشی‌های رسانه‌ای علیه انقلاب

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، روزنامه شهرآرا را در کنار تمام ویژگی‌های حرفه‌ای، روزنامه انقلاب توصیف کرد و گفت: اینطور نیست که تنها به موضوعات روزمره و شهری بپردازیم و کار تمام شود، در انقلاب در حال مبارزه هستیم و انقلاب و مبارزه هنوز تمام نشده پس نمی‌توان نسبت به مسائلی که در مقابل انقلاب و سم‌پاشی‌های رسانه‌ای علیه انقلاب بی‌تفاوت باشیم.

وی با تأکید بر این‌که خبرنگار باید حق الناس را رعایت کند، خاطرنشان کرد: در دنیای رسانه کاری مرسوم شده که حرف و نقلی را بازنشر می‌کنند که به‌عنوان خبر خاص و تازه، افراد را جلب و جذب کند، اما به چه قیمتی؟ به قیمت از بین بردن آبروی دیگران؟

آیت‌الله علم‌الهدی: در مقابل سم‌پاشی‌های رسانه‌ای علیه انقلاب بی‌تفاوت نباشیم | زنان خراسانی پیشتاز در ایفای نقش اجتماعی

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که فعالان رسانه‌ای باید به این نکات توجه داشته باشند، به موضوع هنر و فرهنگ در خراسان رضوی و مشهد نیز اشاره کرد و گفت: مشکل بزرگری که در موضوع هنر با آن مواجه هستیم، این است که هنرمندان گله دارند و می‌گویند کسی به ما رسیدگی نمی‌کند.

باید از خبرنگاران حمایت کرد

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت هنرمندان و خبرنگاران، متذکر شد: عرصه هنر و خبر متولی دارد، اما شخص هنرمند و خبرنگار، متولی که به مسائل شخص آنان رسیدگی کند، ندارد؛ در عرصه حمایت از خبرنگاران باید اقدام کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به موضوع چهره‌سازی در رسانه‌ها و جامعه نیز اشاره داشت و یادآور شد: در چهره‌سازی‌ها توجه کنید که افرادی با سابقه‌های مبهم و یا منفی مطرح نشوند.

هر بنای قدیمی، میراث فرهنگی نیست

وی گفت: اتفاقی که اخیرأ رخ داده و در حال تکثیر است، این است که هر خانه‌ای صد سال پیش ساخته شده را به‌عنوان آثار باستانی معرفی کرده و مردم را دعوت به تماشا می‌کنند، این ملاک درستی برای معرفی یک بنا به عنوان میراث فرهنگی یا باستانی نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نقش‌آفرینی زنان خراسانی در ادوار مختلف تاریخی، اظهار کرد: ایفای نقش اجتماعی زنان در مشهد و استان مسبوق به سابقه است، این حضور و ایفای نقش از زنان نوغان آغاز شد که امتیاز زنان این خطه به شمار می‌رود.

وی مشهد را مهد کهن شعر و ادب دانست و تصریح کرد: مزاج مشهد با ادب و هنر آمیخته است همانطور که می‌بینید شعرا و ادیبان بسیاری در این سرزمین ظهور کرده و رشد یافتند، ریشه‌ای که شعر و ادب در مشهد دارد آنطور که حقیقت موضوع است شناخته نشده.

مشهد، پیشتاز ادب و هنر معاصر

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تداوم پیشتازی مشهد و خراسان رضوی در معرفی مفاخر هنری، ادبی و اسلامی، ابراز کرد: امروز نیز می‌بینیم بهترین قاریان و شعرای معاصر نیز مشهدی و خراسانی هستند.

وی با بیان این‌که هویت مشهد با امام رضا علیه‌السلام گره خورده است، گفت: هنر اگر در خدمت ارزش‌ها باشد، رشد می‌کند، اما اگر به مسیر ابتذال کشیده شد، حمایت اجتماعی را از دست داده و سقوط می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->