قلندر شریف: کارکنان شهرداری مشهد، خدمت به زائران را عبادت می‌دانند (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) ۱۶۰ نیروی سد معبر، زائران رضوی را به سمت مراکز اسکان راهنمایی می‌کنند ترافیک نیمه سنگین در مبادی ورودی مشهد (۱۱شهریور ۱۴۰۳) نحوه استعلام آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر مشهد تمام امکانات در مشهد مهیاست | به مرحله مراقبت و اعمال مدیریت در خدمات رسیدیم درباره گوسلوک مزرعه‌ای قدیمی که روزگاری پشت دروازه مشهد قرار داشت | زدودن گرد غربت از چهره «گود سلوک» ارزیابی آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران ایام پایانی ماه صفر در مشهد قول‌های شهردار منطقه ۳ برای حل مشکلات محله قرقی مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در قاسم‌آباد مشهد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) + عکس گلایه مردمی از تردد خودرو‌های دولتی از مسیر‌های ویژه حمل و نقلی استقبال زائران درراه‌مانده از سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد طرح‌های اجراشده شهرداری مناطق مشهد برای دهه آخر صفر | میزبانی از زائران در طبق اخلاص ورود بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار زائر به مشهد (از ۴ تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۳) برنامه‌های مدیریت شهری مشهد برای تسهیل تردد زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ فرهمندی: خط قرمز مدیریت شهری مشهدمقدس، زائر امام‌رضا(ع) است | با تاکسی‌رانان متخلف برخورد می‌کنیم خدمت‌رسانی شبانه‌روزی مواکب به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در پایانه مسافربری مشهد شهرداری مشهد سطح خدمات‌رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ را در محور‌های جاده‌ای ارتقا داد اجرای اقدامات گسترده پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران در آستانه شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد افزایش ساعت خدمات‌رسانی اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در محور حرم مطهر رضوی از امروز (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) راه‌اندازی پویش مردمی پاکبان افتخاری به مناسبت دهه آخر صفر ۱۴۰۳ محصورسازی فضای سبز مسیر‌های پرتردد زائرین در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهد ممنوعیت تردد وسایل نقلیه عمومی در خیابان اندرزگو مشهد از امروز (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قلندر شریف: کارکنان شهرداری مشهد، خدمت به زائران را عبادت می‌دانند (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۸۶۵۰
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
قلندر شریف: کارکنان شهرداری مشهد، خدمت به زائران را عبادت می‌دانند (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)
شهردار مشهد گفت: کارکنان شهرداری مشهد، خدمت به زائران را عبادت می‌دانند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف امشب یازدهم شهریور ماه در برنامه زنده اشاره سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: از ماه‌ها قبل ستاد دهه آخر صفر با تشکیل۶ کمیته برای استقبال، میزبانی و بدرقه مناسبی از زائران تشکیل شد و همه ظرفیت‌ها و امکانات در این مسیر به کار گرفته شد.

وی افزود: با برگزاری برنامه جاماندگان در روز اربعین حسینی آغاز به کار این ستاد هویت گرفت و قبل از آن مانور‌های متعددی در بخش‌های مختلف انجام شد، تمام افراد زیرمجموعه مدیریت شهری؛ ارائه خدمت به زائران را یک عبادت و عشق می‌دانند و با تمام قوت در این مسیر خدمت‌رسانی می‌کنند.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: مشهدی‌ها از روز شهادت امام هشتم، باحماسه زنان نوغانی ارادت خود را به ساحت مقدس امام رضا (ع) نشان دادند، مشهد تنها شهری است که بر کرانه خورشید ولایت شکل گرفته و از ابتدا با معنویت و عشق ولایی همراه بوده و این ارادت در روز ولادت و شهادت این امام همام به اوج می‌رسد.

اجرای پویش «هرمحله یک زائرسرا» با هدف میزبانی مردمی از زائران

قلندرشریف با بیان اینکه در برهه‌های خاصی مانند دهه پایانی صفر حجم ورود زائران به این شهر میلیونی است؛ اذعان کرد: تاکنون هیچگونه کمبود و نقصانی در امر خدمت‌رسانی به زائران نداشته‌ایم. مشهد سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی و حدود ۴میلیون زائر خارجی است؛ با وجود اینکه حجم کار در مشهد ملی است، اما از بودجه‌های ملی بی‌بهره‌ایم؛ در حالی که باید بودجه ملی و فراملی برای این شهر دیده شود.

وی افزود: ۸ ایستگاه استقبال از زائر در مشهد با حدود ۴۰ خدمت متنوع در مبادی ورودی شهر پیش‌بینی شده؛ از بدو ورود زائران به شهر امر میزبانی و پذیرایی انجام می‌شود.

قلندر شریف: کارکنان شهرداری مشهد، خدمت به زائران را عبادت می‌دانند (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه شاخصه فعالیت امسال تسهیل گری و دریافت حمایت‌های مردمی در میزبانی از زائر است، گفت: در این خصوص امسال جریان مردمی‌سازی برنامه‌های آخر صفر با حضور تشکل‌های مردمی، هیئت‌ها و مساجد و ... به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است. پویش‌های مختلفی در راستای فرهنگسازی و تشدید نقش مردم در امر میزبانی اجرا می‌شود که "هر محله؛ یک زائر سرا" از این جمله است؛ در این راستا در محله‌های مختلف مردم به دعوت از زائران و خدمت به آنان همت می‌گمارند.

اجرای پویش «راهنمای زائر» در دهه آخر صفر

وی با اشاره به این مطلب که طرح «قرار نوجوانی» یکی دیگر از طرح‌های مردمی مدیریت شهری است که تاکنون، ۴ هزار نوجوان در آن مشارکت داشته‌اند، اظهار کرد: پویش "راهنمای زائر" نیز در راستای مردمی‌سازی جریان خدمت به زائران با حضور مردم، نوجوانان و جوانان اجرایی شد.

شهردار مشهد ادامه داد: حدود سه سال است در میدان شهدا «حسینیه ایران» را با حضور موکب‌هایی از سایر استان‌ها و حتی مصر، عراق، لبنان، پاکستان و ... نیز جهت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران ایجاد می‌شود.

قلندر شریف بیان کرد: نمایش‌ها و فعالیت‌های آئینی از امشب تا پایان ماه صفر بدون وقفه اجرا می‌شود که میزبانی آن در میدان شهدا است و گروه‌های مختلف نمایش آئینی در آن به روی صحنه می‌روند که از جمله نمایش‌های آن، «دعبل خزاعی» است.

اجرای طرح تاکسی‌های صلواتی در مشهد

وی گفت: در خیابان امام رضا (ع) با عنوان "خیابان خدمت" یا در مسیر بهشت، بیش از ۳۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی مستقر هستند و تمام هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی داوطلب در این خیابان مستقر شده و شهرداری زیرساخت‌های لازم را در آن فراهم کرده تا خدمت‌رسانی به صورت ویژه‌ای صورت گیرد.

قلندر شریف متذکر شد: با توجه به حجم موکب‌های موجود در این خیابان، امکان تردد خودرویی و حتی اتوبوسرانی میسر نیست.

قلندر شریف: کارکنان شهرداری مشهد، خدمت به زائران را عبادت می‌دانند (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)

طبق اعلام شهردار مشهد، در بحث اسکان سه حوزه اسکان رسمی شامل هتل‌ها و هتل امارتمان‌ها، اسکان موقت و حوزه اسکان اضطراری تدارک دیده شده است؛ محدوده اول رینگ حرم مطهر است که ظرفیت اسکان زائران تکمیل شده و ۵۲ مرکز اسکان موقت با ظرفیت بیش از ۶۷ هزار نفر شب نیز پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: امر کنترل و نظارت‌های مستمر و بی وقفه بر کار تاکسیرانی و موارد خاص این حوزه پیرامون حرم مطهر نیز یکی دیگر از اقدامات است که بسیاری از تاکسیرانان در این پویش به صورت صلواتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت‌رسانی رایگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد

قلندر شریف با بیان اینکه امکانات حمل و نقل عمومی شامل سه حوزه تاکسیرانی، اتوبوسرانی و قطارشهری است، افزود: اتوبوسرانی از شب گذشته تا پایان ماه صفر در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی پیش بینی شده که ۲۴ ساعته خدمت‌رسانی کنند؛ از امشب تا پایان ماه صفر اتوبوسرانی و قطار شهری رایگان خواهد بود.

شهردار مشهد با بیان اینکه سرفاصله زمانی قطار شهری نیز کاهش یافته و یک واگن به ظرفیت قطار شهری خط یک افزوده شده است، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مشهد در حوزه خدمات شهری و فضای سبز مشهد در کشور دارای رتبه اول است و در این ایام نیز خدمات شهری به صورت سه شیفته فعالیت دارد و از نیرو‌های معین برای نظافت ۲۴ ساعته،   شست و شوی معابر و جمع آوری زباله‌ها نیز بهره گرفته می‌شود تا پاکیزگی شهر در همه ساعات لحاظ شود.

خدمت‌رسانی شاتلی اتوبوسرانی برای بازگشت زائران

 شهردار مشهدمقدس با تاکید بر اهمیت ایمنی زائران گفت: در تمام مدت سال و به ویژه در دهه آخر صفر در تمام اماکنی که استقرار انبوه زائر را داریم؛ اکیپ‌های آتش‌نشانی مستقر و تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر نیز آماده‌باش هستند و اکیپ‌های خودرویی و موتوری نیز فعال می‌شوند.

قلندر شریف: کارکنان شهرداری مشهد، خدمت به زائران را عبادت می‌دانند (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)

او در خصوص تسهیلانت حمل و نقلی زائران نیز بیان کرد: برای بازگرداندن زائران از حرم به محل اسکان اتوبوس‌هایی را در اختیار گذاشته‌ایم و همچنین با کمک اداره کل پایانه و حمل و نقل جاده‌ای و مجوز‌های صادر شده، زائران پیاده را از محل اقامت به شهر‌های درون استان و شهر‌های مجاور منتقل خواهیم کرد تا برای بازگشت مشکلی نداشته باشند.

تقدیر شهردار مشهدمقدس از همراهی رسانه‌ها با مدیریت شهری

قلندر شریف عنوان کرد: ۲۷ فروشگاه شهرما در بحث تخفیفات دائمی در طول سال فعال هستند و دو فروشگاه نیز در اطراف حرم‌مطهر خدمت رسانی می‌کنند؛ هفت ایستگاه ارائه ارزاق به قیمت مصوب نیز در محدوده اطراف حرم‌مطهر فعالیت دارند.

به گفته شهردار مشهد، چند نانوایی سیار جهت پخت و توزیع نان در محدوده حرم‌مطهر فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در تمامی خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند کمک‌ها و همراهی شورای شهر و رسانه‌های استان نیز تاثیر به‌سزایی دارد، اظهار امیدواری کرد این همگامی و انسجام بین دستگاه‌های اجرایی و مردم، موجب رضایت خاطر تمام زائران و مجاوران در مشهد باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->