مصر اظهارات نتانیاهو را تکذیب کرد کاسبی جدید با نام شارژ کارت سوخت | ۳ میلیون بده ۶۰۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای بگیر! آیت‌الله علم‌الهدی؛ موفقیت دولت، زمینه‌ساز ثبات نظام و رشد اسلام در عرصه بین‌المللی است اسامی موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور اعلام شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) لیست جدید دارو‌های وارداتی مشمول «حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده یک درصدی» ابلاغ شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) بازداشت پرستار لبنانی به جرم همکاری با موساد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) دبیر ستاد انتخابات: انتخابات پنج‌گانه با سلامت و بدون هیچ شبهه‌ای برگزار شد نتانیاهو مجبور به پذیرش درخواست‌های حماس خواهد شد یک کشتی ایرانی در آب‌های کویت غرق شد + جزئیات بازدید آیت‌الله علم‌الهدی از قرارگاه اطعام و اسکان هم‌محله امام رضا(ع) پیام اسیر زن اسرائیلی قبل از مرگ چه بود؟ توضیحات عارف درباره ادغام دو بخش ورزش و جوانان در یک وزارتخانه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) ناامنی در سرزمین‌های اشغالی؛ گردشگران کره جنوبی را به سئول بازگرداند قالیباف: موفقیت دولت چهاردهم، موفقیت نظام اسلامی و مردم است+ فیلم افشاگری جدید رسانه صهیونیستی درباره شکست این رژیم در عملیات «طوفان الاقصی» (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) تشدید فشارها برای عزل یا استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم | بدون همراهی مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم ویدئو | حضور پزشکیان در مسیر و میان زائران امام رضا (ع)  رئیس جمهور وارد مشهد مقدس شد + فیلم رئیس جمهور دقایقی پیش عازم مشهد مقدس شد  
سرخط خبرها

پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم | بدون همراهی مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم

  • کد خبر: ۲۴۸۸۸۸
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم | بدون همراهی مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم
رئیس‌جمهور گفت: من بار‌ها در دولت بیان کردم که قدم اول ما رضایت مردم است. هر مداخله‌ای کنیم حتما اول با مردم گفت‌وگو و مردم را با خود همراه می‌کنیم. بدون همراهی مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، اما مردم باید بپذیرند که اقدامات ما به خاطر خودشان است، نه اینکه منفعتی برای دولت باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان امروز، ۱۳ شهریورماه، در دیدار با فعالان اقتصادی خراسان رضوی اظهار کرد: برای مشکلاتی که مطرح کردید ما بی‌تقصیر هستیم. ما وارث چنین اوضاعی شدیم و هیچ کدام را قبول نداشتیم. حل این مشکلات را با کمک شما و مشارکت مردم پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به صحبت یکی از افراد حاضر در جمع که گفت شما دنبال رضایت هستید، اما باید دنبال مصلحت باشید، تصریح کرد: ما برای اینکه هر مریضی را عمل کنیم، اول از وی رضایت می‌گیریم، در نتیجه رضایت مردم اصل است. اگر مردم بدانند مصلحتشان این است، خودشان را به دست جراح می‌سپارند. ما باید مردم را آگاه کنیم که چه مداخلاتی باید انجام شود. باید در بسیاری از بخش‌ها جراحی‌هایی انجام دهیم تا کشور را از وضعیتی که در آن قرار گرفته است، خارج کنیم.

پزشکیان افزود: من بار‌ها در دولت بیان کردم که قدم اول ما رضایت مردم است. هر مداخله‌ای کنیم حتما اول با مردم گفت‌وگو و مردم را با خود همراه می‌کنیم. بدون همراهی مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، اما مردم باید بپذیرند که اقدامات ما به خاطر خودشان است، نه اینکه منفعتی برای دولت باشد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: من حرف‌های شما را قبول دارم و آمده‌ایم که اصلاح کنیم. از نظر اعتقادی همیشه هم با روحانیت و هم متخصصان در خصوص نامه امام علی(ع) به مالک‌اشتر صحبت می‌کنیم. در جلسه‌ای در مجلس با یک‌سری از بزرگان در دوره یازدهم، برخی روحانیون به من گفتند نظرت نسبت به حکومت پارلمانی چیست؟ گفتم چرا حکومت اسلامی ایجاد نمی‌کنید؟ عده‌ای تعجب کردند که یعنی چه؟ گفتم اگر راست می‌گویید نامه مالک‌اشتر را روبه‌روی خود بگذارید و طبق آن عمل کنید.

باید از تمرکزگرایی دست برداریم

وی خاطرنشان کرد: استانداری که امام (ع) انتخاب می‌کند، اختیار دارد. قدیم هم اینگونه بود، دولت‌ها و استانداری‌‎ها به بالا پول می‌دادند، اما حالا همه پول می‌خواهند. قاعده را عوض کنید. باید از تمرکزگرایی و اینکه عده‌ای فکر کنند بالا نشستند و عقل کل است، اما کسی که پایین است چیزی نمی‌داند، دست برداریم. من تا دیروز نماینده شهری بودم، اما خیلی از زمان‌ها حرفم را گوش نمی‌دادند.

پزشکیان ادامه داد: در شهر خودمان گفتیم گوشه‌ای را بدهید درست کنیم، می‌گفتند نه اول ایده بدهید. یا می‌گفتیم که می‌خواهیم در منطقه‌ای برای محرومان کار کنیم، اما قبول نمی‌کردند. در یک شهر در گوشه‌ای یک کارمند نمی‌گذاشت من کار کنم، اما حالا رئیس‌جمهور مملکت شدم، من عوض شدم؟ همان آدم هستم. در شهر‌ها و استان‌ها افراد قدرتمندی هستند که می‌توانند به جای من اینجا بنشینند. باید به آنها اختیار دهیم، اگر این اختیار را بدهیم می‌توانیم ممکلت را درست کنیم، البته اختیار باید براساس قانون، چشم‌انداز و سیاست باشد، اختیار بدون نقشه یعنی هرج و مرج.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: باید اول بدانیم قرار است چه چیزی را بسازیم بعد به کسی که می‌خواهد مسئولیت بگیرد اختیار دهیم و بگوییم این چیز را بساز. پس اختیار باید براساس یک دستورالعمل روشن و یک هدف سازمانی باشد. در حال حاضر یکی از بحث‌های ما برای شرکت‌های دولتی است؛ زیرا در خیلی زمان‌ها نگاه سیاسی می‌کردند. ما به هیچ کس نگاه سیاسی نداریم، به مدیری اجازه می‌دهیم یک کارخانه و بنگاه را اداره کند که وضعیت آنجا را بهتر کند. اگر بهتر کرد به وی حق مدیریت می‌دهیم، اما اگر وضعیت را بهتر نکرد چرا باید حق مدیریت بدهیم؟

وی با بیان اینکه بنای ما این است مشکلاتی که سر راه صنعت و تجارت وجود دارد در چارچوب‌هایی که قانون مشخص کرده از بین ببریم، عنوان کرد: حضرت علی (ع) جامعه را به طبقاتی تقسیم می‌‎کنند و می‌فرمایند برای همه این طبقات هیچ قوام و ثباتی نمی‌تواند وجود داشته باشد، مگر با وجود تاجران و صاحبان صنعت. اگر من دولت قرار است بمانم اول باید تجارت و صنعت رونق داشته باشد وگرنه امکن ماندن دولت بی‌معنی است.

پزشکیان افزود: وظیفه دولت‌ها این بوده که بستر را آماده کنند تا تاجران، تولید‌کنندگان و صنعتگران در امنیت کار خود را انجام دهند، بعد مالیات بدهند که برای شما امنیت ایجاد کنیم، جاده را درست کنیم و تسهیل کنیم تا شما ضرر نکنید. همه سازمان‌های اداری برای خدمت به صنعت و تجارت است، وگرنه بقیه آن معنی ندارد.

وظیفه خود می‌دانیم بستر را برای تاجران و صنعتگران آماده کنیم

رئیس‌جمهور گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم بستر را برای تاجران و صنعتگران آماده کنیم. به وزارت خارجه هم اعلام کردم و قرار است با اتاق‌های بازرگانی نیز صحبت کنیم تا به کشور‌های مختلف که می‌رویم در مورد تجارت چه چیزی بگوییم و چگونه با آنها صحبت کنیم که مسیر را باز کنیم تا شما راحت کار خود را انجام دهید؟ من به عنوان سفیر باید بستر‌ها را برای بهبود کار شما آماده کنم. از شما کمک می‌گیریم و جلسه می‌گذاریم. حضور ما در کشور‌های خارجی باید نتیجه‌ای داشته باشد که بدون هماهنگی دولت، مجلس، قوه قضاییه، نیرو‌های نظامی و امنیتی و بدن داشتن هدف و چشم‌انداز امکان‌پذیر نیست.

نباید جناح‌بازی و سیاسی‌کاری کنیم

وی بیان کرد: همه باید دید مشترکی در جهت نوع تجارت، اقتصاد، صنعت و کار‌های خود داشته باشیم. قدردان مجلس هستیم که به دولت کمک کردند و با همدلی و همراهی به همه اعضای دولت رای دادند. با همدلی می‌توان راه را رفت. نباید جناح‌بازی و سیاسی‌کاری کنیم. با کمک شما و مردم می‌توانیم از این وضعیتی که در آن قرار گرفتیم خارج شویم، البته من هم بی‌تقصیر نیستم، ما هم در مجلس قانون می‌نوشتیم و رای می‌دادیم. این اوضاع از ما شکل گرفته و ما باید نگاه خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم این روند را براساس عدالت و انصاف درست کنیم.

پزشکیان با اشاره به اینکه شرق و غرب هر دو فقیر هستند، تصریح کرد: کردستان، آذربایجان و خوزستان نفت، گاز، خاک و آب دارند، اما وضعیت آنها بدتر از مشهد است. همه چیز در این استان‌ها وجود دارد، اما مردم آنجا گرفتار هستند. باید عدالت، انصاف و حق را در جامعه پیاده کنیم. باید دست به دست هم دهیم و موانع را از سر راه برداریم. هرجا دست ما باشد و اختیار داشته باشیم، این کار را انجام خواهیم داد. حتما این کار را می‌کنیم که اختیارات را تا جایی که می‌توانیم به استان‌ها واگذار کنیم.

نباید اجازه دهیم اقشار آسیب‌پذیر زیر چرخ‌های توسعه ما له شوند

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در هر مداخله‌ای حتما باید اقشار آسیب‌پذیر را ببینیم و اجازه ندهیم زیر چرخ‌های توسعه ما له شوند و این مداخلات آنها را با بحران مواجه کند. تلاش می‌کنیم به هر قیمتی هر کاری را انجام ندهیم، کاری را انجام دهیم که عزت و اعتبار انسان‌ها حفظ شود. اگر با هم باشیم مشکلات را حل می‌کنیم. ما دلمان می‌خواهد مشکلات شما را حل کنیم و قلبا می‌خواهیم این اتفاق بیفتد. به علم، کارشناسی، نخبگان، تولیدکنندگان و سرمایه‌داران معتقد هستیم و اگر به صحنه بیایند می‌توانند مشکلات را حل کنند.

وی در خصوص ناترازی برق تصریح کرد: ناترازی برق وجود دارد و به سادگی هم قابل حل نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->