اسیر صهیونیست قبل از مرگش نتانیاهو را مقصر دانست اظهارات جدید وزارت خارجه آمریکا در خصوص حقوق بشر در ابران آمار زخمی‌های ارتش صهیونیستی فاش شد از خاک پاک مشهد، نقشی است بر جبینم| غزل منتشرنشده رهبر انقلاب در چاپ جدید «امین شعر انقلاب» درج شد آیا نتانیاهو با درخواست حماس در خصوص عقب‌نشینی از کریدور فیلادلفیا موافقت کرده است؟ اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ پزشکیان: توان معجزه ندارم| باید به دنبال شایسته‌گزینی باشیم خشم اتحادیه اروپا از عدم همکاری مغولستان برای بازداشت پوتین دستگیری معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین تظاهرات اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) حمله موشکی روسیه به مرکز آموزش نظامیان اوکراین | ۴۱ نفر کشته و ۱۸۰ تَن زخمی شدند حزب الله لبنان تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) احضار دیپلمات ارشد انگلیس به وزارت خارجه ایران (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام رئیس‌جمهور به نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت | پزشکیان برحمایت قاطع دولت از مقاومت فلسطین تاکید کرد پزشکیان در هیئت تبریزی‌های مشهدالرضا (ع) حضور یافت مصر اظهارات نتانیاهو را تکذیب کرد کاسبی جدید با نام شارژ کارت سوخت | ۳ میلیون بده ۶۰۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای بگیر! آیت‌الله علم‌الهدی: موفقیت دولت، زمینه‌ساز ثبات نظام و رشد اسلام در عرصه بین‌المللی است اسامی موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور اعلام شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) لیست جدید دارو‌های وارداتی مشمول «حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده یک درصدی» ابلاغ شد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) بازداشت پرستار لبنانی به جرم همکاری با موساد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا نتانیاهو با درخواست حماس در خصوص عقب‌نشینی از کریدور فیلادلفیا موافقت کرده است؟

  • کد خبر: ۲۴۹۰۲۴
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
آیا نتانیاهو با درخواست حماس در خصوص عقب‌نشینی از کریدور فیلادلفیا موافقت کرده است؟
به ادعای جان کربی رژیم صهیونیستی با عقب‌نشینی از کریدور فیلادلفیا موافقت کرده است اما رسانه‌های عبری اظهارات متناقضی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، شامگاه سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری مدعی شد و گفت: «توافق مورد نظر اسرائیل که توسط آن تایید شده است، خروج نیرو‌های نظامی از کریدور فیلادلفیا و مناطق پر جمعیت اطراف آن را نیز شامل می‌شود.»

وی افزود: «خود توافق، از جمله پیشنهاد پل‌سازی که ما با آن کار را آغاز کردیم، حذف نیرو‌های ارتش اسرائیل از تمام مناطق پرجمعیت و مناطق در امتداد و مجاور کریدور فیلادلفیا را نیز شامل می‌شود. این پیشنهادی است که اسرائیل با آن موافقت کرده است.»

اظهارات کربی درباره موافقت اسرائیل با چنین توافقی درحالی است که روز دوشنبه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد: همه ما می‌خواهیم افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) را برگردانیم، اما مناطقی وجود دارد که نباید آنها را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا که اولین شریان اکسیژن حماس است و این جنبش برای مدت طولانی در آنجا قدرت خود را حفظ کرد، خود را به خوبی مسلح کرد و به ما حمله کرد.

بنیامین نتانیاهو افزود: همه کسانی که می‌گویند می‌توانیم ۴۲ روز از محور فیلادلفیا خارج شویم، می‌دانند که ۴۲ سال خواهد بود. اگر محور فیلادلفیا را ترک کنیم، جهان به ما اجازه بازگشت به آن را نخواهد داد.

وی در آخر تأکید کرد که «اسرائیل» هرگز از محور فیلادلفیا خارج نخواهد شد.

نتانیاهو درحالی این اظهارات را بیان کرده است که اراضی اشغالی شاهد یک اعتصاب سراسری علیه او و سنگ‌اندازی وی در مسیر دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش حماس است.

روز یکشنبه پس از آنکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیرو‌های این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرا را کشف کرده اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

از طرفی، پافشاری نتانیاهو روی عدم خروج از محور فیلادلفیا و «سنگ اندازی» در روند انعقاد توافق آتش‌بس، با مخالفت رسانه‌های عبری نیز روبرو شده است به‌طوریکه، امروز رسانه عبری «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به پافشاری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر استقرار نظامیان صهیونیست در مرز غزه و مصر، او را چهره‌ای خبیث و خودخواه توصیف کرد که باز هم سعی دارد توافق با حماس را از بین ببرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->