۹ مدیر متخلف مدرسه در خراسان رضوی لغو ابلاغ و از مدیریت برکنار شدند پروتئین؛ یکی از اصلی‌ترین مواد مغذی بدن | چرا پروتئین ماده‌ای ضروری برای بدن است؟ «گره عضلانی» چیست و چگونه می‌توان از شر آن خلاص شد؟ ریشه اصلی آسیب‌پذیری نوجوانان، تعارض در کانون خانواده است درباره بنیان‌گذار خیریه خجسته و حامی بیماران کلیوی خراسان رضوی | حاج محمد، دستش به خیر بود چگونه بچه‌ها را برای رفتن به مدرسه آماده کنیم؟ | قانون‌های نانوشته بچه‌مدرسه‌ای‌ها گلایه شهروندان درباره تماس‌های تلفن گویا برای اعلام قبوض | مزاحمت‌های تلفنی مخابرات! ۵ پرونده سرقت با کمک مردم مشهد رمزگشایی شد مرد ۴۷ ساله سبزواری در آبشار شیرباد گلستان غرق شد+جزئیات و علت حادثه پیدا شدن دسته کلید خانه در شکم کودک ۶ ساله سبزواری+جزئیات (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) آمار نگران کننده از ابتلای مردم ایران به کیست کبدی عفونت روده ۲۰۰ نفر را راهی اورژانس کرد مهار حریق در مراتع تلاجیم کوه مهدیشهر سمنان (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) مرگ دلخراش نوجوان ۱۶ ساله بر اثر حریق یک دامداری در چناران (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) سه دختر مفقود شده در ارومیه به خانه هایشان بازگشتند (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) بازهم تصادف اتوبوس زائران پاکستانی اربعین؛ این‌بار در خوزستان (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی پژو پارس در بلوار وکیل آباد مشهد با یک مصدوم(۱۴ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در شرق سبزوار با پنج مصدوم (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) عودت ۲ میلیارد تومان هزینه اضافه‌ای که از زائران دریافت شده بود ۱۰ مصدوم بر اثر واژگونی ۲ دستگاه خودرو در جاده قوچان (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) قول مساعد رئیس مجلس برای طرح دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) زلزله نسبتا شدید «استهبان» فارس را لرزاند (۱۴ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵ پرونده سرقت با کمک مردم مشهد رمزگشایی شد

  • کد خبر: ۲۴۹۲۱۲
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۰
۵ پرونده سرقت با کمک مردم مشهد رمزگشایی شد
پلیس مشهد در پیگیری پرونده‌های گشوده‌شده روزانه در شهر چندین سارق را دستگیر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بدون شک همکاری شهروندان و مال‌باختگان در به‌نتیجه رسیدن پرونده‌های پلیس در روز‌های اخیر نقش بسزایی داشت. به‌ویژه در یکی از پرونده‌های جالب روز‌های اخیر که همکاری مشترک یک شهروند، یک مال‌باخته و پلیس منجر به شناسایی و دستگیری متهمانی شد که در معابر سطح شهر با جسارت خاصی گوشی‌قاپی می‌کردند.

یا در پرونده‌ای دیگر، پلیس وقتی توانست اتهام سرقت به زن جوانی را اثبات کند، چند زن دیگر به کلانتری احمدآباد رفتند و پس از شهادت آنها زن سارق که خودش را فردی آبرومند می‌دانست، جرائمش را پذیرفت. حتی تعامل شهروندان به ویژه کسبه با پلیس در دستگیری تعدادی دله‌دزد هم مؤثر بود و مأموران توانستند با تصاویری که کسبه در اختیار آنها گذاشته بودند دو متهم را شناسایی و دستگیر کنند. سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی استان، جزئیات این پرونده‌ها را تشریح می‌کند.

سفر درون‌شهری پرمخاطره

راننده تاکسی اینترنتی در حالی که در خیابان عبادی داشت مسافرش را به مقصد می‌رساند، پشت ترافیک گیر کرده بود. او در حالی شیشه‌های خودرویش را پایین داده بود که تلفن همراهش را برای مسیریابی روی داشبورد گذاشته بود. راننده در حالی که به جلو چشم دوخته بود، ناگهان دستی از شیشه طرف دیگر خودرو وارد شد و تلفن همراهش را برداشت. 

همه چیز آن‌قدر سریع اتفاق افتاد که راننده فرصت واکنش پیدا نکرد. او تنها توانست چهره دو راکب موتورسیکلت را ببیند که از لابه‌لای خودرو‌ها ناپدید شدند. مال‌باخته بلافاصله تلفن همراه مسافرش را برای تماس با پلیس گرفت، اما پیش از گرفتن شماره ۱۱۰ در کمال ناباوری متوجه شد، مکان تلفن همراهش در نرم‌افزار تاکسی اینترنتی، مشخص شده است.

راننده با پلیس تماس گرفت و این‌طور گزارش کرد که سارقان، تلفن همراهش را دزدیده‌اند و او می‌داند آنها الان کجا هستند. اپراتور پلیس از راننده خواست تا رسیدن خودرو گشت صبر کند و از هر اقدامی اجتناب کند.

دقایقی بعد یکی از تیم‌های تجسس کلانتری شهید هاشمی‌نژاد که در همان محدوده مشغول گشت‌زنی بود به سراغ راننده و مسافرش رفت که قبول کرده بود تا دستگیری سارقان در کنار راننده بماند. راننده و مسافر ماجرا را برای پلیس توضیح دادند و مکانی را که سارقان در آن حضور داشتند به مأموران نشان دادند. 

با توجه به اینکه هر لحظه امکان داشت سارقان متوجه نرم‌افزار تاکسی اینترنتی شده و تلفن همراه را خاموش کنند، مأموران وقت را هدر ندادند و به همراه مسافر و راننده به مکانی که نرم‌افزار نشان می‌داد، یعنی میدان امام حسین (ع) رفتند. درست در همان مکانی که نرم‌افزار نشان می‌داد راننده و مسافرش، دو سارق را که با موتورسیکلت مشغول پیداکردن طعمه جدیدی برای موبایل‌قاپی بودند، شناسایی کردند. خودرو پلیس به موتورسیکلت نزدیک شد و مأموران با علائم هشداردهنده، به دو راکب موتورسیکلت دستور ایست دادند.

اما راکبان نه‌تن‌ها توقف نکردند، بلکه برخلاف دستور توقف کوشیدند با سرعت از دست مأموران متواری شوند. متهمان بدون آنکه متوجه چیزی شوند با عبور از معابر پرترافیک با این تصور که از دست مأموران فرار کرده‌اند به معابر حاشیه صدمتری می‌رفتند، اما لحظاتی بعد پلیس را دیدند که آنها را پیدا کرده است.

این تعقیب و گریز همچنان ادامه پیدا کرد تا لحظه‌ای که ترک‌نشین موتورسیکلت هنگام ویراژ‌های موتورسیکلت تعادلش را از دست داد و به زمین افتاد. یکی از متهمان با استفاده از شلوغی جمعیت از محل متواری شد. مأموران بلافاصله متهم دیگر را دستگیر کرده و تلفن همراه راننده تاکسی را در جیب متهم کشف کردند. راننده و مسافرش در حالی که متهم با دیدن نرم‌افزار تاکسی اینترنتی تازه متوجه شده بود چگونه پلیس او و همدستش را پیدا کرده است، به این سفر درون‌شهری پرماجرای خود پایان دادند.

با انتقال متهم به کلانتری، او همدستش را لو داد و اعتراف کرد که تاکنون ۶۶ فقره گوشی‌قاپی در سطح شهر مشهد انجام داده‌اند. به دنبال این اعتراف، مأموران با اطلاعاتی که از متهم دوم به دست آورده بودند، او را در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر و در بازرسی از این متهم، یک دستگاه تلفن همراه مسروقه و یک قبضه قمه کشف کردند.

آرایش سرقت یک زن در آرایشگاه‌ها

در عملیاتی دیگر به دنبال گزارش چند فقره سرقت از آرایشگاه‌های زنانه، مأموران کلانتری احمدآباد با توجه به اینکه دوربین مداربسته‌ای در صحنه این سرقت‌ها وجود نداشت، موضوع را با شنیدن اظهارات مال‌باختگان و شاهدان آغاز کردند. پلیس به جمع‌آوری اظهارات شاهدان و مال‌باختگان در هفت آرایشگاه پرداخت. در تمامی مکان‌هایی که سرقت از آنجا انجام شده بود همه شاهدان به زن جوانی مظنون بودند که به یک‌باره از آرایشگاه خارج شده بود.

مأموران در ادامه تحقیقات خود به سراغ یک واحد تجاری در محدوده یکی از آرایشگاه‌ها رفتند که مجهز به دوربین مداربسته بود. آنها با مشاهده تصاویر زمان سرقت، موفق به چهره‌زنی مظنونی چهل‌ساله شدند که مال‌باختگان و شاهدان انگشت اتهام به سمت او دراز کرده بودند. یکی از شاهدان نیز به پلیس در پیدا کردن مخفیگاه متهم کمک کرد. به دنبال پیدا شدن مخفیگاه متهم، پلیس با هماهنگی قضایی این زن جوان را به اتهام گوشی‌قاپی و سرقت طلا دستگیر کرد. 

پس از انتقال متهم به کلانتری، او با مغلطه‌کردن می‌کوشید خودش را تبرئه کند، تا اینکه تعدادی از مال‌باخته‌ها و مالکان آرایشگاه‌های زنانه به کلانتری رفتند و این زن پس از رویارویی با آنها اعتراف کرد که در محدوده آرایشگاه‌های زنانه احمدآباد هشت بار تلفن‌همراه و مقادیری طلا را سرقت کرده است.

دستگیری سارقان برق!

اگر در گذشته سارقان بیشتر به سراغ بریدن کابل‌های تلفن می‌رفتند، حالا انگار ارتقا پیدا کرده‌اند و به سراغ کابل‌های برق می‌روند. اگر چه سارقان پول زیادی از فروش آن به دست نمی‌آورند، اما با قطع شدن جریان برق خسارت زیادی به شهروندان می‌زنند. در همین راستا مأموران کلانتری پنجتن که پیگیر چهارده فقره دزدی کابل برق در حوزه استحفاظی خود بودند، گشت‌های هدفمندی را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها در معابری که بیشترین دزدی‌ها گزارش شده بود آغاز کردند. 

گشت‌زنی در معابر مختلف ادامه داشت تا اینکه یکی از گشت‌های کلانتری پنجتن در خیابان شهید قربانی، متهم را در حال بریدن کابل برق مشاهده کرد. مأموران خود را به متهم رساندند و پیش از اینکه او کابل برق را قطع کند، دستگیرش کردند. متهم که اعتیاد شدید به موادمخدر دارد پس از انتقال به کلانتری اعتراف کرد که چهارده فقره از سرقت کابل‌های برق این منطقه کار او بوده است.
هم‌زمان با کلانتری پنجتن، مأموران کلانتری میرزا کوچک‌خان هم موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق کابل‌های برق شدند.

سرقت‌ها در حوزه استحفاظی کلانتری میرزاکوچک خان به نسبت برای سرقت کابل برق بسیار پیچیده‌تر بود. سارق یا سارقان در مناطق مختلف مانند طلاب، شهید علیمردانی، وحید و طبرسی به‌سراغ واحد‌های تجاری رفته بودند و کابل‌های برق آنها را برده بودند. با وجود پراکندگی مناطقی که سرقت‌ها انجام شده بود، پلیس پس از مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که کسبه به آنها نشان داده بودند، متوجه شدند که تمامی این سرقت‌ها توسط دو جوان انجام شده است.

تحقیقات نشان می‌داد که دو مرد جوان کارشان را از طلاب آغاز کرده سپس به علیمردانی رفته‌اند. بعد از سرقت کابل‌های برق تعدادی از واحد‌های تجاری نیز به خیابان وحید و طبرسی رفته‌اند. تیم تحقیق باتوجه‌به مسیری که سارقان پیموده بودند، چند معبر را به‌عنوان مقصد بعدی سارقان در نظر گرفتند. مأموران به گشت‌زنی در همان ساعت وقوع سرقت‌ها در این معابر پرداختند و در نهایت موفق به شناسایی و دستگیری دو مرد جوان حین سرقت کابل برق یک مغازه در خیابان شهید مفتح شدند. متهمان پس از انتقال به کلانتری به شانزده فقره سرقت کابل‌های برق در محدوده منطقه طلاب، علیمردانی، وحید و طبرسی اعتراف کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->