ترافیک نیمه سنگین در خروجی‌های مشهد (۱۵شهریور ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در خروجی‌های مشهد معرفی ترکیب جدید اعضای کمیسیون ایثارگران در سال چهارم شورای ششم مشهد معرفی ترکیب جدید اعضای کمیسیون ورزش و جوانان در سال چهارم شورای ششم مشهد کودکان کار مشهدی که به کارگاه‌های قالی‌بافی فروخته می‌شدند | روایت یک قصه تلخ در روزنامه ۸۰ سال پیش کم و کیف نظارت بر درختان تنومند خطرآفرین در محله مهرآباد مشهد مشهد سنگ تمام گذاشت | خدمت‌رسانی تمام‌قد مشهد به زائران دهه پایانی صفر شهردار مشهد: ٧٠ درصد تماس‌های شهروندان با ۱۳۷ گلایه از دیگر نهاد‌ها بود+ویدئو ویدئو| گلایه مسافران از نبود و قیمت‌های بالای بلیت در پایانه مسافربری مشهد در روز پایانی صفر خدمات رسانی ۱۵۰ دستگاه ناوگان پشتیبان اتوبوسرانی مشهد در دهه آخر صفر شهردار مشهد مقدس: مدیریت هفت میلیون زائر و بیش از سه میلیون مجاور بدون بروز کمبود از برکت حضور ثامن الحجج(ع) است+ویدئو ترافیک پرحجم و روان مبادی خروجی مشهد در روز پایانی صفر (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم ثواب زیارت در مشهد با ثواب زیارت حج مقایسه شده است ناصحی: وظیفه موکب داران از سراسر کشور آشنایی مردم با زیبایی‌های فرهنگ و کلام رضوی است پنتاگون: هنوز خطر حمله ایران علیه اسرائیل وجود دارد مدیرعالی حرم مطهر رضوی: رکورد تشرف روزانه به حرم امام‌رضا(ع) شکسته شد + فیلم خدمت‌رسانی موکب بنیاد فرهنگی شهدای بولوار شاهنامه در سه‌راه فردوسی مشهد حضور بانوان آتش‌نشان داوطلب در حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام‌رضا(ع) آخرین وضعیت ترافیکی خیابان‌های مشهد (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) برپایی غرفه خدمات هوشمند شهروندی در عرصه میدان شهدا توسط شهرداری مشهد شهرداری مشهد نقشی کلیدی در توسعه زیرساخت‌های زیارتی ایفا کرده است ظرفیت پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد تا دو روز آینده تکمیل است (۱۴ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کم و کیف نظارت بر درختان تنومند خطرآفرین در محله مهرآباد مشهد

  • کد خبر: ۲۴۹۲۱۷
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
کم و کیف نظارت بر درختان تنومند خطرآفرین در محله مهرآباد مشهد
کج‌شدگی درختان و بیرون‌زدگی ریشه‌های آن از جوی و جدول و معابر، به یکی از دغدغه‌های ساکنان مهرآباد تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کج‌شدگی درختان و بیرون‌زدگی ریشه‌های آن از جوی و جدول و معابر، به یکی از دغدغه‌های ساکنان مهرآباد تبدیل شده است. یکی از شهروندان در این زمینه به صدای مردم شهرآرا می‌گوید: در محله‌های مختلف این محدوده درختان تنومند و قدیمی هستند که بیش از صد سال قدمت دارند و می‌توانند یکی از نقاط قوت محله باشند، اما تعدادی از این درختان کج شده‌اند.

او علت این کج‌شدگی را این‌طور شرح می‌دهد: بر اثر عملیات‌های عمرانی متعدد در معابر از سوی شرکت‌های خدمت‌رسان در سال‌های گذشته، ریشه‌های درختان معابر در جوی و جداول عیان می‌شود.

این ساکن محله ادامه می‌دهد: در همین باره اطراف درخت‌ها را طوری طراحی می‌کنند که تبدیل به جاذبه گردشگری شود، اما حیف که اینها هر روز خشک و زردتر می‌شود. از طرفی ساکنان محله نیز جرئت ندارند خودرو‌های خود را کنار این درختان پارک کنند، چون احتمال سقوط وجود دارد.

این شهروند به شناسنامه‌دار بودن بیشتر درختان محله نیز اشاره دارد و می‌گوید: صرف داشتن این پلاک مهر شده بر درخت، مسئولیت نگهداری اصولی این درختان از سازمان‌های دست‌اندر‌کار سلب نمی‌شود. حسینی پیشنهاد‌هایی نیز دارد: به نظر می‌رسد شهرداری یا سازمان‌های دست‌اندرکار حوزه فضای سبز و محیط زیست باید برای این درختان که در بافت‌های قدیمی و حاشیه‌ای قرار دارند یک برنامه مدونی تنظیم کنند تا هر اقدام عمرانی آسیبی به درختان وارد نکند. همه این درختانی را که کج شده‌اند یا ریشه‌شان بیرون زده است نیز با روش‌های مختلف علمی و عملی تیمار کنند.

سرپرست شهرداری منطقه‌۵ در پاسخ به دغدغه این شهروند می‌گوید: اگر درختی باید به هر علتی جابه‌جا شود، یا داخل جوی و جدول و ریشه‌هایش بیرون از سطح معابر است باید در سامانه جامع فضای سبز شهرداری مشهد و از طریق گزینه کمیسیون ماده‌۷ درخواست قطع، هرس یا انتقال درخت مد نظر مطرح شود.

حسن صالحی‌مفرد تأکید می‌کند: عملیات مختلف شهرداری، اعم از پیاده‌روسازی یا ترمیم و بهسازی جوی و جداول با ملاحظات حفظ این درختان و اجزایشان صورت می‌گیرد.
او ادامه می‌دهد: شهروندان وضعیت درختی را که مزاحمت جدی برای ساکنان و عابران به وجودآورده به صورت موردی با نشانی دقیق گزارش دهند تا با هماهنگی سازمان ذی‌ربط و طی فرایند، برای آن اقدام فوری انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->