۱.۲ میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد روکش آسفالت شده است نام‌گذاری معبری در مشهد به نام «شهید سیدحسن نصرالله» ساماندهی بالغ بر ۱۴ هزار کارگر در ایست‌کار‌های سطح شهر مشهد اعمال قانون ۲۰۹۶ خودروی حادثه ساز در مشهد| ۴۸خودرو متخلف توقیف شدند (۸ مهر ۱۴۰۳) شهروند مشهدی: درخت‌های آسیب‌رسان را هرس کنید پایان ترافیک میدان خیام مشهد تا تابستان ۱۴۰۴ نیاز به بازشناسی جاذبه‌های گردشگری مشهد | نواختن زنگ گردشگری و صلح در مدرسه مهر علوی ثبت تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی لغزندگی سطح معابر در محور تربت حیدریه_باغچه (۸ مهر ۱۴۰۳) اجتماع «حزب‌الله زنده است» در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود بیانیه‌ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پی شهادت سید حسن نصرالله پیام شهردار مشهدمقدس در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در لبنان آمادگی جامعه سازمان بسیج شهرداری مشهد برای جهاد با دشمن صهیونیستی برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته گردشگری در مشهد برگزار خواهد شد کودکان مشهدی میزبان آتش‌نشانان شدند + فیلم جانمایی بازار خودرو مشهد در اراضی قند شیرین ترافیک پرحجم در میدان آزادی، بزرگراه شهید چراغچی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۷ مهر ۱۴۰۳) احیای «گذر تشرف ارگ» به همت شهرداری مشهد جابه‌جایی بیش از ۱۳ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد اجتماع مردمی امت حزب الله مشهد در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد (۷ مهر ۱۴۰۳) قانون مدیریت یکپارچه آتش‌نشانی روی میز مجلس | پیگیری‌ها برای رفع دغدغه‌های معیشتی کارکنان ادامه دارد
سرخط خبرها

شهروند مشهدی: درخت‌های آسیب‌رسان را هرس کنید

  • کد خبر: ۲۹۱۲۶۳
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
شهروند مشهدی: درخت‌های آسیب‌رسان را هرس کنید
شهروندان مواردی که درختان و درختچه‌ها سر راه مردم قرار گرفته‌اند، به طور مصداقی و با بیان آدرس دقیق، به سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خدا نکند گذرتان به گذری بیفتد که درختان سرراهتان قرار گرفته باشند، شاخه‌هایی که از هر طرف آویزان شده‌اند و راه برگشتی هم نیست و ناگزیر باید همان مسیر را بگیرید و بروید و خسارت را به جان بخرید. اتفاقی که برای مرتضایی، شهروند خیابان امام خمینی (ره) افتاده است.

او به صدای مردم می‌گوید: شاخه‌های درختان داخل باغچه‌های حاشیه خیابان اصلی در خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل میدان ده دی و تقاطع مدرس هرس نشده است و هر بار که با خودروام از آن عبور می‌کنم صدای گوش‌خراش برخورد شاخه‌ها به خودرو، روانم را به هم می‌ریزد. 

او در ادامه توضیح می‌دهد: این مسئله فقط برای ماشین من نیست و هر خودرو عبوری که از آن محور بگذرد، این شاخه‌های بی‌زبان به شیشه ماشین‌ها کشیده می‌شود و سبب خسارت به خودرو‌های عبوری می‌شود. از طرف دیگر به طور حتم به خود این درخت‌ها نیز آسیب وارد می‌شود. بهتر است شهرداری هرس شاخه‌های درختان را که بدیهی‌ترین اقدام آنهاست در فاصله‌های زمانی مشخص انجام دهد تا این شاخه‌ها به خودرو‌ها برخورد نکنند.

معین‌رضا فرخنده، مسئول امور روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در پاسخ به این شهروند می‌گوید: هر ساله براساس بازدید کارشناسان اداره‌های فضای سبز مناطق و همچنین اعلام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در فصل مناسب (اواخر پاییز تا اواسط زمستان) هرس شاخه‌های مزاحم و سرگیر درختان از سوی حوزه فضای سبز مناطق شهرداری مشهد انجام می‌شود.

فرخنده با بیان اینکه شهروندان مواردی از درختان و درختچه‌ها را که سر راه مردم قرار گرفته‌اند، به طور مصداقی و با بیان آدرس دقیق، به سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی کنند تا به آن رسیدگی شود، می‌افزاید: این هرس‌ها تا حدی که به درختان خسارت وارد نشود، انجام می‌شود. این نکته را باید مورد توجه قرار داد که اگر به واسطه هرس و سبک‌سازی گیاه به آن آسیب و خسارت وارد شود انجام این اقدام امکان پذیر نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->