روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس شهردار مشهد: اولویت فعلی مدیریت شهری؛ ایجاد حال خوب برای شهروندان است+ویدئو درباره محمدولی اسدی، نایب تولیت آستان قدس رضوی | خادمی که تیرباران شد رضایت مردم از عملیات زمستانه شهرداری مشهد اخذ تاییدیه طلب مالی شهرداری مشهد از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی تدوین طرح مطالعاتی توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برای جمع‌آوری معتادان متجاهر ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۲۹ آذر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تسهیل در فرایند ساخت‌و‌ساز برای شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۳۰۴۰۷۷
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
تسهیل در فرایند ساخت‌و‌ساز برای شهروندان مشهدی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد: بهبود میزان رضایت‌مندی شهروندان یکی از مأموریت‌ها و سیاست‌های اجرایی تبیین‌شده مهم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه بهبود میزان رضایت‌مندی شهروندان یکی از مأموریت‌ها و سیاست‌های اجرایی تبیین‌شده مهم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد است، گفت: امسال اقدامات متعددی درراستای بهبود عملکرد، شفافیت عملکرد، مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی عمومی، ارتقای فرهنگ شهروندی و افزایش رضایت‌مندی مردم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به‌عنوان یکی از ارکان اصلی پاسخگویی به شهروندان، صورت گرفته است.

جواد اصغری در گفت‌و‌گو با شهرآرا با بیان اینکه همواره به‌دنبال ارائه الگو‌های شفاف شهرسازی برای پاسخگویی به شهروندان بوده‌ایم، افزود: برای اولین بار ضوابط و مقررات طرح‌های تفصیلی حوزه‌های برنامه‌ریزی هفتگانه و همچنین مناطق و پهنه‌های بازآفرینی به‌صورت کاملا ساده و خلاصه و در قالب تصاویر قابل‌فهم برای شهروندان، تبدیل به بروشور‌های آموزشی شده است که در نقاط مختلف شهر از‌جمله دفاتر پیشخوان و بین مناطق توزیع شده است.

همچنین با توجه به تغییراتی که در سال‌های آخر در سامانه و فرایند‌های پاسخگویی رخ داده است، فرایند صدور پروانه به‌صورت گام‌به‌گام تبدیل به دفترچه ساده‌سازی شده است تا شهروندان هنگام مراجعه به دفاتر یا مناطق بتوانند با مراجعه به این دفترچه از فرایند و گام‌هایی که باید طی کنند، کاملا آگاه باشند.

مساعدت مساجد در آموزش شهروندان

وی بیان کرد: درراستای گسترش حوزه اقدامات فرهنگ شهروندی، مخاطب‌سنجی اولیه صورت گرفته است تا با شیوه‌ها و ابزار‌های مناسب با هر گروه مخاطب، محتوا‌های متناسب تدوین شود. بر‌همین‌اساس در یکی از اقدامات، در مساجد محوری مناطق مختلف، جلساتی با حضور همکاران این معاونت و مشاوران طرح‌ها با هدف آموزش ضوابط و مقررات برگزار شده است. همچنین موشن گرافی‌هایی با موضوعات تعریف طرح، سرانه و تراکم، مقررات و قوانین حریم و طرح‌های مطالعاتی با بیانی کاملا ساده برای انتشار عمومی تهیه و بعضا منتشر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از گروه‌های مهم مخاطب آموزش شهروندی، کودکان و نوجوانان هستند که برنامه‌ریزی برای آموزش و انتقال مفاهیم اولیه شهرسازی برای این گروه هم انجام شده است.

برگزاری نمایشگاه با هدف فرهنگ‌سازی

اصغری با اشاره به این نکته که هر یک از مطالعات، طرح‌ها و ضوابط و مقررات، نیازمند برخورداری از یک پیوست رسانه‌ای همه‌گیر است، تصریح کرد: به‌منظور بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ارتبط با شهروندان در گروه‌های مختلف، نمایشگاهی از طرح‌ها و مطالعات متعددی که در این معاونت تهیه شده است، درمعرض دید عموم قرار گرفت تا شهروندان علاوه بر آگاهی از اموری که در دست انجام است، امکان انتقال بازخورد و دیدگاه‌های خود را داشته باشند.

این نمایشگاه که با هدف افزایش شفافیت و در‌راستای بهبود عملکرد تدارک دیده شده بود، به‌مدت یک هفته در محل معاونت شهرسازی شهرداری و سپس به‌مدت چهار روز در شورای اسلامی شهر مشهد در‌معرض دید همگانی قرار گرفت و از هفته پیش‌رو نیز در دیگرنقاط عمومی شهر در سطح مناطق مختلف در‌معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: گام اول مشارکت مردمی، آگاهی‌بخشی است؛ بنابراین این اقدامات در کنار ارتقای فرهنگ شهروندی و احقاق حقوق عمومی، تمرین و گام کوچکی برای ایجاد و فراهم‌آوردن بستر‌های مشارکتی بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->