آبیاری پایدار ۲۴۰ هکتار فضای سبز مشهد با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آزادی چندصدایی چطور سیمای شهر را تغییر می‌دهد؟ شهردار مشهدمقدس خبر داد: پیشرفت چشمگیر پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده یادی از «صادق رضازاده شفق» که چند اثر مهم درباره نادرشاه دارد | تاریخی که از مشهد نوشته شد گلایه ساکنان مهدی آباد مشهد از وجود انبار‌های ضایعاتی | زندگی در جوار انبار‌های ضایعاتی هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تسهیل در فرایند ساخت‌و‌ساز برای شهروندان مشهدی

  • کد خبر: ۳۰۴۰۷۷
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
تسهیل در فرایند ساخت‌و‌ساز برای شهروندان مشهدی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد: بهبود میزان رضایت‌مندی شهروندان یکی از مأموریت‌ها و سیاست‌های اجرایی تبیین‌شده مهم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد است.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه بهبود میزان رضایت‌مندی شهروندان یکی از مأموریت‌ها و سیاست‌های اجرایی تبیین‌شده مهم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد است، گفت: امسال اقدامات متعددی درراستای بهبود عملکرد، شفافیت عملکرد، مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی عمومی، ارتقای فرهنگ شهروندی و افزایش رضایت‌مندی مردم در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به‌عنوان یکی از ارکان اصلی پاسخگویی به شهروندان، صورت گرفته است.

جواد اصغری در گفت‌و‌گو با شهرآرا با بیان اینکه همواره به‌دنبال ارائه الگو‌های شفاف شهرسازی برای پاسخگویی به شهروندان بوده‌ایم، افزود: برای اولین بار ضوابط و مقررات طرح‌های تفصیلی حوزه‌های برنامه‌ریزی هفتگانه و همچنین مناطق و پهنه‌های بازآفرینی به‌صورت کاملا ساده و خلاصه و در قالب تصاویر قابل‌فهم برای شهروندان، تبدیل به بروشور‌های آموزشی شده است که در نقاط مختلف شهر از‌جمله دفاتر پیشخوان و بین مناطق توزیع شده است.

همچنین با توجه به تغییراتی که در سال‌های آخر در سامانه و فرایند‌های پاسخگویی رخ داده است، فرایند صدور پروانه به‌صورت گام‌به‌گام تبدیل به دفترچه ساده‌سازی شده است تا شهروندان هنگام مراجعه به دفاتر یا مناطق بتوانند با مراجعه به این دفترچه از فرایند و گام‌هایی که باید طی کنند، کاملا آگاه باشند.

مساعدت مساجد در آموزش شهروندان

وی بیان کرد: درراستای گسترش حوزه اقدامات فرهنگ شهروندی، مخاطب‌سنجی اولیه صورت گرفته است تا با شیوه‌ها و ابزار‌های مناسب با هر گروه مخاطب، محتوا‌های متناسب تدوین شود. بر‌همین‌اساس در یکی از اقدامات، در مساجد محوری مناطق مختلف، جلساتی با حضور همکاران این معاونت و مشاوران طرح‌ها با هدف آموزش ضوابط و مقررات برگزار شده است. همچنین موشن گرافی‌هایی با موضوعات تعریف طرح، سرانه و تراکم، مقررات و قوانین حریم و طرح‌های مطالعاتی با بیانی کاملا ساده برای انتشار عمومی تهیه و بعضا منتشر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از گروه‌های مهم مخاطب آموزش شهروندی، کودکان و نوجوانان هستند که برنامه‌ریزی برای آموزش و انتقال مفاهیم اولیه شهرسازی برای این گروه هم انجام شده است.

برگزاری نمایشگاه با هدف فرهنگ‌سازی

اصغری با اشاره به این نکته که هر یک از مطالعات، طرح‌ها و ضوابط و مقررات، نیازمند برخورداری از یک پیوست رسانه‌ای همه‌گیر است، تصریح کرد: به‌منظور بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ارتبط با شهروندان در گروه‌های مختلف، نمایشگاهی از طرح‌ها و مطالعات متعددی که در این معاونت تهیه شده است، درمعرض دید عموم قرار گرفت تا شهروندان علاوه بر آگاهی از اموری که در دست انجام است، امکان انتقال بازخورد و دیدگاه‌های خود را داشته باشند.

این نمایشگاه که با هدف افزایش شفافیت و در‌راستای بهبود عملکرد تدارک دیده شده بود، به‌مدت یک هفته در محل معاونت شهرسازی شهرداری و سپس به‌مدت چهار روز در شورای اسلامی شهر مشهد در‌معرض دید همگانی قرار گرفت و از هفته پیش‌رو نیز در دیگرنقاط عمومی شهر در سطح مناطق مختلف در‌معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: گام اول مشارکت مردمی، آگاهی‌بخشی است؛ بنابراین این اقدامات در کنار ارتقای فرهنگ شهروندی و احقاق حقوق عمومی، تمرین و گام کوچکی برای ایجاد و فراهم‌آوردن بستر‌های مشارکتی بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->