یادی از مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی | او ابوذر زمانه بود تفحص پیکر ۱۶۳ شهید دفاع مقدس در مناطق عملیاتی شمال غرب به دنبال خیر بررسی نگاه اسلام به شادی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی واعظ‌موسوی | خدا لبخند را دوست دارد پنجمین اجتماع بزرگ عزاداران اردوزبان در حرم امام رضا(ع) برگزار شد پیکر مطهر «حاج احمد خدادادی»، جانباز شهید دفاع مقدس، در مشهد تشییع شد حاج احمد خدادادی، جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس، به خیل شهدا پیوست معادباوری؛ ترمز و سرعت‌گیر انسان نماز سرچشمه نیکی‌ها | مروری بر روایات پیامبر اسلام (ص) و امامان (ع) درباره باید‌ها و نباید‌های نماز سومین سالگرد درگذشت «حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی» در مشهد برگزار شد آغاز ثبت‌نام عمره از امروز (شنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳) + قیمت جدید پرچم گنبد منور رضوی به‌مناسبت فرارسیدن ماه «ربیع‌الاول» تعویض شد + فیلم از جوانمردی اهل‌بیت (ع) برای جوانان بگوییم ربیع‌الاول، ماه آشکار شدن رحمت خدا اولویت‌های اعزام به عمره مفرده ۱۴۰۳ چگونه است؟ حجت الاسلام مروی: باید ارزش‌های زندگی ائمه(ع) را در زندگی خود نهادینه کنیم نامه‌ای برای امروز منت‌دار دستگاه اهل بیت (ع) هستم ودیعه الهی برای حرکت از معاش به معاد بررسی فضایل امیرالمؤمنین (ع) از ورای لیله‌المبیت
سرخط خبرها

پنجمین اجتماع بزرگ عزاداران اردوزبان در حرم امام رضا(ع) برگزار شد

  • کد خبر: ۲۴۹۹۵۳
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
پنجمین اجتماع بزرگ عزاداران اردوزبان در حرم امام رضا(ع) برگزار شد
پنجمین اجتماع بزرگ عزاداران اردوزبان از کشور‌های هند و پاکستان با حضور ۵ هزار نفر، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ماه صفر که تمام می‌شود، مسلمانان و شیعیان با معرفت پس از عزاداری ایام محرم و صفر، برای کامل‌کردن عزاداری‌شان به محضر امام رئوف شرفیاب می‌شوند تا هم ارادت خود را به خاندان کرم و رحمت ابراز کنند و هم مهر تأییدی بر زیارت و عزاداری خود بزنند.

از جمله رسوم شیعیان و مسلمانان اردوزبان هند و پاکستان این است که پس از حضور در آوردگاه جهانی اربعین که به زیارت امام حسین(ع) و مولای متقیان، حضرت علی(ع) مشرف می‌شوند و برای کامل‌کردن عزاداری‌شان، خود را به حریم قدس رضوی می‌رسانند تا در پرونده اعمال خود زیارتی کامل و به‌حق را ثبت کنند.

امسال نیز صحن و سرای شمس‌الشموس برای پنجمین سال متوالی، پذیرای زائرین غیرایرانی اردوزبان بود که طعم سفر اربعین را چشیده و برای عرض تسلیت و ادای احترام به خاندان اهل‌بیت(ع)، به پابوسی محضر امام رئوف رسیده‌اند تا عشق و ارادت خود را به این خاندان کرم و رحمت ابراز کنند.

اجتماع عظیم پنج‌هزارنفری اردوزبانان هند و پاکستانی در رواق امام‌خمینی(ره) چند سالی است که از سوی مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی در چهارم ربیع‌الاول برپا می‌شود تا این زائران به عزاداری و نوحه‌خوانی و اجرای آیین‌های خاص خود بپردازند و از فیض حضور در این حریم بهشتی بهره ببرند و دو ماه عزاداری خود در محرم و صفر را کامل کنند. یکی از این زائران، هندی بود و با اینکه اهل تسنن بود، در این آیین معنوی شرکت کرده و حضور در حریم رضوی را همچون بهشتی می‌دانست و معتقد بود تمام غم‌های عالم از دوشش برداشته شده است و سبکبال به کشورش برمی‌گردد.

از جمله عقاید خاص اردوزبانان این است که قبل و بعد از تشرف به عتبات عالیات در عراق، به پابوسی شاه خراسان بیایند و در زیارت ابتدایی برات کربلا و در تشرف انتهایی مهر قبولی زیارت‌های خود را از محضر مقدس امام رئوف بگیرند؛ لذا بارگاه منور رضوی در نیمه دوم ماه صفر و دهه اول ماه ربیع بیش از هر زمانی، پذیرای زائران به ویژه جمعیت قابل‌توجه اردوزبان است.

مراسم عزاداری این شیعیان دلسوخته و مخلص نیز هم‌زمان با چهارم ربیع‌الاول در محل رواق امام‌خمینی(ره) با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، تبلیغی، تربیتی و ترویجی برگزار شد.

در این مراسم، مرثیه‌سرایی، نوحه‌خوانی و مراسم سینه‌زنی پرشوری با حضور مداحان اهل‌بیت(ع) انجام شد و سیدرضا حیدرزیدی و اعجازحسین بهشتی، پیرامون سیره اهل‌بیت(ع) و اهمیت زیارت امام‌رضا(ع) سخنرانی کردند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->