جلسه ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر به ریاست پزشکیان برگزار شد پزشکیان: وزارت اطلاعات باید ارتقای امنیت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی کشور را در نظر بگیرد ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در تمامی مشاغل و صنوف درباره ایلان ماسک که این روزها به کارزار انتخاباتی ترامپ پیوسته | ائتلاف نچسب‌های قدرت و ثروت دستور رئیس قوه قضائیه در مورد بررسی وام هیئت مدیره بورس و مدرک جعلی ۱۰۰ نامزد انتخابات مجلس دکتر پزشکیان سالگرد استقلال تاجیکستان را تبریک گفت رئیس جمهور، روز ملی کره شمالی را به رهبر این کشور تبریک گفت سخنگوی وزارت خارجه: ادعا درباره حمله به مراکز مرتبط با ایران در سوریه قابل تایید نیست ارتقای سطح روابط تهران و بغداد، نتیجه سفر رئیس‌جمهور به عراق خواهد بود برخورد قانونی با متخلفان ارائه مدرک تحصیلی جعلی در انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیحات نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس درباره طرح اصلاح ماده ۴۱ قانون‌کار | حقوق کارگر به اندازه تورم افزایش یابد واکنش قوه قضائیه در مورد فوت یک زندانی سابق رئیس مجلس افتخارآفرینی تیم ملی کشتی در رقابت‌های جهانی جوانان را تبریک گفت تمرین ویژه خلبانان نیروی هوایی ارتش | رزم تمرینی «گانری» بر فراز پایگاه شکاری نوژه رئیس اداره عقیدتی‌سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش: ایثار خانواده شهدا، میراثی ماندگار برای نسل‌های آینده است قانون به‌کارگیری سلاح گرم مطالبه فراجاست پیام پوتین به رهبر کره‌شمالی به‌مناسبت تأسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره کاظمی قمی: طرح انسداد فیزیکی مرز با افغانستان و پاکستان موردتأکید شورای عالی امنیت ملی است استعفای اعتراضی افسران رژیم صهیونیستی سردار سلامی: اسرائیلی‌ها طعم تلخ انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند گرفت انهدام چندین پهپاد اوکراینی توسط روسیه (۱۸ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ارتقای سطح روابط تهران و بغداد، نتیجه سفر رئیس‌جمهور به عراق خواهد بود

  • کد خبر: ۲۴۹۹۴۶
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
ارتقای سطح روابط تهران و بغداد، نتیجه سفر رئیس‌جمهور به عراق خواهد بود
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد سفر رئیس‌جمهور دولت چهاردهم به عراق گفت: سفر «مسعود پزشکیان» به بغداد فرصت خوبی برای ارتقای سطح روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابراهیم عزیزی در مورد سفر مسعود پزشکیان به کشور عراق، گفت: این سفر یکی از فرصت‌های خوبی است که می‌تواند رابطه دو کشور را در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی ارتقا دهد و امیدواریم پزشکیان بتواند باب جدیدی در روابط دو کشور ایران و عراق ایجاد کند.

وی اضافه کرد: اجرای توافقنامه‌های امنیتی بین دو کشور ایران و عراق از جمله انتظاراتی است که باید در این سفر محقق شود. قطعا جمهوری اسلامی از دولت عراق انتظار دارد که به مسائل امنیتی فی مابین توجه کند و انتظار از رئیس‌جمهور هم این است که در این سفر بر این موضوع تاکید کند.

موضوع آزادی محمدرضا نوری پیگیری شود

نماینده مردم شیراز در مجلس به موضوع آزادی «محمدرضا نوری» جانباز و مدافع حرم ایرانی در عراق اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید رئیس‌جمهور در این سفر بر آن تاکید کند بحث آزادی او است که به واسطه رفتار خصمانه آمریکایی‌ها در عراق بازداشت شده و بر اساس قراردادهای فی مابین دو کشور باید انتقال وی به ایران فراهم شود.

عزیزی اضافه کرد:حتما یکی از خواست‌های مهمی که کمیسیون امنیت ملی از رئیس‌جمهور انتظار دارد این است که موضوع آزادی آقای نوری را مورد پیگیری قرار دهد، چون بازداشت وی به دلیل واهی انجام شده و موجب فراهم شدن نگرانی‌های برای ما شده است.

توسعه مناسبات ایران و عراق به نفع دو کشور است

وی توسعه مناسبات ایران و عراق در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را به نفع دو کشور عنوان و تصریح کرد: باید روابط اقتصادی دو کشور ارتقا پیدا کند و تلاش کنیم که از ظرفیت‌های موجود دو کشور حداکثر استفاده را ببریم. مسلما این سفر می‌تواند فرصت خوبی برای تهران- بغداد فراهم کند و در سایه این تعاملات می‌توانیم در بخش های مختلف، روابط دو کشور را ارتقا دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به موضوع اخراج نیروهای بیگانه از عراق اشاره کرد و گفت:رئیس‌جمهور در این سفر برای اخراج کامل کشورهای فرامنطقه‌ای بخصوص آمریکایی‌ها که موجب نا امنی در منطقه شدند مذاکراتی انجام دهد چون وجود آمریکا در منطقه باعث نا امنی است و باید دو کشور تلاش کنند تا این عوامل ناامنی از عراق خارج شوند و زمینه صلح و ثبات منطقه‌ای فراهم شود.

عزیزی با بیان اینکه توسعه مناسبات ایران و عراق باید ارتقا بخش امنیت، صلح و ثبات منطقه‌ای باشد، گفت: صلح و ثبات منطقه‌ای در گرو اقدامات مشترک و هم افزایی بین دو کشور ایران و عراق است.

رسالت بزرگ دولت عراق اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است

وی افزود: معتقد هستیم دولت عراق در موضوع خارج کردن نیروهای بیگانه از منطقه باید اقدامات اجرایی و عملیاتی داشته باشد چون حضور آمریکایی‌ها در منطقه هیچ کمکی به منطقه نخواهد کرد و موجب ناامنی شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رسالت بزرگ دولت عراق این است که باید آمریکایی‌ها را وادار کند که از منطقه خارج شوند و دولت ایران هم این آمادگی را دارد که برای تامین صلح و ثبات منطقه‌ای با کشور عراق همکاری لازم داشته باشد.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در اولین سفر خارجی خود چهارشنبه هفته جاری عازم عراق خواهد شد.

دیدارهای دوجانبه با مقامات عالی عراقی و امضای اسناد همکاری و یادداشت‌های امنیتی از جمله برنامه‌های این سفر است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->