رئیس جمهور در بصره: باید با همسایگان با دوستی و برادری رفتار کنیم استاندار بصره: سفر پزشکیان به این استان تاریخی است دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای برخورد با تروریست‌های میرجاوه پزشکیان وارد بصره شد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) نظر چهره‌های عراقی درباره سفر مسعود پزشکیان به کشورشان ایران خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت «غور» افغانستان شد ۲۲ صهیونیست در پاسخ حزب‌الله به ترور فؤاد شکر کشته شدند انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح برای انصارالله یمن شد روسیه: ارتش در حال راندن نیروهای اوکراین از کورسک است حمله تروریستی در میرجاوه | شهادت ۳ نفر از پرسنل فراجا (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) ناو هواپیمابر «روزولت» غرب آسیا را ترک می‌کند فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: زیرساخت‌های عملیات انسداد مرز‌های شرقی با ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است هدیه مسعود بارزانی به پزشکیان چه بود؟ بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک اقلیم کردستان به ایران ضربه بزنند رئیس جمهور وارد «نجف اشرف» شد وزارت امور خارجه، روسای نمایندگی چند کشور اروپایی را احضار کرد معاون اول رئیس جمهوری نسبت به پیری بدنه مدیریتی کشور هشدار داد مولفه های امنیتی مهم کشور، انتخابات و مشارکت مردم است وزیر امور خارجه: در سیاست همسایگی، عربستان هم مانند عراق دارای جایگاه ویژه است پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد + فیلم پزشکیان به مزار جلال طالبانی رئیس جمهور فقید عراق ادای احترام کرد
سرخط خبرها

ایران خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت «غور» افغانستان شد

  • کد خبر: ۲۵۰۵۴۶
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
ایران خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان جنایت «غور» افغانستان شد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی در ولایت غور افغانستان را محکوم کرد و خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان این جنایت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «ناصر کنعانی» در یک موضع‌گیری رسانه‌ای‌، حمله جنایتکارانه تروریست‌های داعشی به استقبال کنندگان از زائران کربلا در ولایت غور افغانستان را به شدت محکوم کرد و به خانواده شهدا تسلیت گفت و از خداوند متعال برای مجروحین شفای عاجل مسئلت نمود.

کنعانی ضمن حمایت از اقدامات ضدتروریستی مقامات مسؤول، خواستار اقدامات فوری برای مجازات عاملان این جنایت شد.

در پی حمله تروریستی به استقبال کنندگان از زائران کربلا در ولایت غور افغانستان داعش مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفت.

این سازمان تروریستی در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که تروریست‌های آن در حمله‌ای در مرکز افغانستان ۱۵ شیعه را به شهادت رسانده و ۶ تن دیگر را زخمی کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع در ولایت «دایکندی» گزارش داد که «این حمله ۱۴ کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته است».

طبق گزارش الجزیره، همچنین وبگاه خبری محلی «طلوع نیوز» به نقل از منابع گزارش داد که تعداد شهدای این حمله تروریستی به ۱۴ نفر رسیده است.

کانال خبری «طلوع نیوز» افغانستان همچنین گزارش داد که این حمله هزاره‌ها، سومین گروه قومی بزرگ در افغانستان را در منطقه «کاریودال» در مرز ولایت‌های دایکندی و «غور» هدف قرار داد.

این کانال خبری اشاره کرد: افراد مسلح به بهانه عکس گرفتن اتوبوس حامل مردم منطقه را متوقف کردند و سپس به سوی آنها تیراندازی کردند.

در اواسط ماه اوت نیز داعش مسؤولیت یک بمبگذاری در یکی از محله‌های شیعه‌نشین کابل را بر عهده گرفت که در آن حداقل یک نفر شهید و حدود ۱۰ نفر زخمی شدند.

در آغاز ماه سپتامبر سال جاری، داعش بار دیگر مسؤولیت یک حمله انتحاری را برعهده گرفت که در آن ۶ تن شهید و ۱۳ تن زخمی شدند.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->