بازگشت عموهای فیتیله‌‌ای با «دوقلوها» موزه ملل شرق مسکو میزبان نمایشگاه نگارگری‌های تاریخی ایران می‌شود «ابراهیم اقلیدی» مترجم و محقق پیشکسوت درگذشت (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) + علت فوت «قصه‌های مجید»، «مینو»، «نوار زرد ۲» و «چک برگشتی» روی آنتن شبکه آی‌فیلم + زمان پخش مهران مدیری به تلویزیون بر می‌گردد؟ فیلم‌های مرحله نهایی داوری جایزه ایسفا معرفی شدند قسمت سوم «تلماسه» آخرین اثر «دنیس ویلنوو» خواهد بود؟ کارگردان نمایش «آدم کش»: تئاتر، بهترین محمل برای بیان موضوعات اجتماعی است «مقام نوایی» در موسیقی شرق خراسان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ایران ثبت شد شنا در برف انتشار استوری سینا حجازی در سوگ پدرش + عکس فیلم «سینما متروپل»، با بازی هومن برق‌نورد، کی اکران می‌شود؟ سری جدید «شام ایرانی» در راه تولید نواختن آهنگ «جنگ ستارگان» در فضا + فیلم گزارشی از رونمایی آلبوم جدید همایون شجریان هنرنمایی فریبرز عرب‌نیا در نقش یک افغانستانی در سریالی هالیوودی + فیلم
سرخط خبرها

قسمت سوم «تلماسه» آخرین اثر «دنیس ویلنوو» خواهد بود؟

  • کد خبر: ۲۵۰۸۷۸
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
قسمت سوم «تلماسه» آخرین اثر «دنیس ویلنوو» خواهد بود؟
«دنیس ویلنوو» گفت: فیلم اول و دوم «تلماسه» یک دوگانه بود، اما فیلم سوم هویت خاص خود را خواهد داشت و حاوی یک فلسفه سینمایی کاملا جدید است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دنیس ویلنوو؛ کارگردان قسمت اول و دوم «تلماسه» درباره آینده این مجموعه صحبت و همچنین تایید کرد که فیلم سوم با نام «تلماسه: مسیحا» آخرین اثر او در دنیای ساخته فرانک هربرت است.

با وجود آنکه اینکه ویلنوو قصد دارد تا پس از فیلم سوم از مجموعه جدا شود، اما در مورد «تلماسه ۳» گفته است: «اگر «تلماسه: مسیحا» ساخته شود به این معنا خواهد بود که سال‌های زیادی برای من در آراکیس گذشته است و دوست دارم کار‌های دیگری هم انجام دهم؛ اگر کسی بخواهد بعد از من فیلم دیگری از این مجموعه بسازد، مطمئن می‌شوم در مسیحا بذر‌های پروژه آینده کاشته شده است. کتاب‌های بعدی زیبا هستند و برای اقتباس سخت‌تر، عمیق‌تر و اقتباس از آنها هم دشوارتر خواهد بود، اما من در‌ها را نمی‌بندم. خودم این کار را انجام نمی‌دهم ولی ممکن است شخص دیگری آن را بسازد.»

وی همچنین بیان کرد: «فیلم اول و دوم «تلماسه» یک دوگانه بود، اما فیلم سوم هویت خاص خود را خواهد داشت و حاوی یک فلسفه سینمایی کاملا جدید است. اولا واقعا مهم است مردم درک کنند که دو فیلم اول دوگانه هستند. یعنی یک جفت فیلم که اقتباسی از کتاب اول بودند و این مرحله تمام شده است؛ بنابراین اگر سومی را انجام دهم که در پروسه نوشتن قرار دارد، برای من مقوله‌ای متفاوت خواهد بود. این یک سه‌گانه نیست و گفتن آن عجیب است، اما من واقعا می‌خواهم اگر به آنجا برگردم، کاری انجام دهم که احساس متفاوتی داشته باشد و هویت خاص خود را دارا باشد. بیایید اینطور نگاه کنیم؛ به‌نوعی «تلماسه» برای من تمام شده است و «تلماسه: مسیحا» چیز جدیدی خواهد بود که من با فلسفه سینمایی متفاوتی به آن خواهم پرداخت.»

ویلنوو هم‌اکنون درگیر نگارش فیلمنامه «تلماسه: مسیحا» است که بر اساس کتابی با همین نام از فرانک هربرت است. قصه این کتاب، دوازده سال پس از وقایع «تلماسه» اتفاق می‌افتد و داستان پل آتریدیز را به پایان می‌رساند.

۲۷ آذر ۱۴۰۵ (۱۸ دسامبر ۲۰۲۶) به عنوان تاریخ اکران «تلماسه: مسیحا» ثبت شده است.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->