سرخط خبرها

«ملودی» و «لبه سکو» به چین و ترکیه می‌روند

  • کد خبر: ۲۵۱۱۱۱
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
«ملودی» و «لبه سکو» به چین و ترکیه می‌روند
فیلم کوتاه «ملودی» و فیلم کوتاه «لبه سکو» در دو حضور بین‌المللی، به ترتیب در چین و ترکیه به نمایش در می‌آیند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره‌های جهانی به نمایش در می‌آیند. فیلم کوتاه ملودی به کارگردانی بهروز سبط رسول در جشنواره جاده ابریشم چین و فیلم کوتاه لبه سکو به کارگردانی محمدرضا گلپور در جشنواره بین‌المللی آمیتی ترکیه نمایش داده می‌شوند.

«ملودی» در جشنواره جاده ابریشم چین

فیلم کوتاه ملودی ساخته بهروز سبط رسول در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در بخش پانورامای جشنواره جاده ابریشم به نمایش در خواهد آمد. این فیلم کوتاه محصول ۲۰۲۳ میلادی است و پخش بین‌المللی آن بر عهده کمپانی دریم لب فیلمز فرانسه به مدیریت نسرین میرشب است.

ملودی پیش از این توانسته بود در پنجاه‌وچهارمین جشنواره گوا هند، بیست‌ویکمین جشنواره فیلم چنای هند، بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم انگلستان، چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و در بخش مسابقه دهمین جشنواره ایرانیان زوریخ، منتخب شده و به نمایش در بیاید و در سه بخش از جشنواره اسپانیایی مادرید نیز جایزه دریافت کند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهروز سبط رسول که در ایران و تاجیکستان ساخته شده، داستانی شاعرانه داشته و درباره دختر آهنگسازی است که می‌خواهد از صدای پرندگان برای کودکان آهنگی بسازد.

یازدهمین جشنواره جاده ابریشم از تاریخ ۱۶ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۷ شهریور تا ۵ مهر ماه) در شهر فوژو کشور چین برگزار خواهد شد.



«لبه سکو» به ترکیه می‌رود

فیلم کوتاه لبه‌ی سکو به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا گلپور، بعد از رقابت در بخش مسابقه هجدهمین دوره جشنواره جهانی فیلم کودک و نوجوانان تایوان، دومین حضور جهانی خود را در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی آمیتی ترکیه در بخش چهل سال سینما تجربه خواهد کرد.

کیانا منتجبی، محسن زرآبادی پور، احسان امانی، صنم سرمد، شقایق فتاحی، مهدی ملک، محمودرضا فردوسی، امیرعلی باهوش، امیر آویور، هانیه رحیمی، سعید بیرامزاده و مرضیه رسولی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

این جشنواره ششم تا نهم اکتبر در استانبول برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->