در ادامه محکومیت حمله اسرائیل به غزه، کانادا یورش زمینی اشغالگران به غزه را محکوم کرد ادامه حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) وزرای خارجه ایران و فرانسه درباره اسنپ‌بک گفت‌وگو کردند بابک شهبازی جاسوس موساد اعدام شد (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) واکنش یمن به نتایج نشست دوحه: ناامید کننده بود واکنش وزارت امور خارجه به بیانیه آمریکا درباره ناآرامی‌های شهریور ۱۴۰۱ در ایران تشریح حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به اسرائیل (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) بازداشت شبکه جاسوسی مرتبط با رژیم صهیونیستی در ارومیه (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) نتانیاهو راهی آمریکا می‌شود (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) افزایش ۳۰ درصدی مراجعه به نهادهای خیریه برای تامین داروهای روانپزشکی در اسرائیل گوترش: می‌توان از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران جلوگیری کرد ۱۰۶ فلسطینی دیگر در حملات ارتش صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) یمن: در کمتر از ۳ ساعت به تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ قدرتمندانه دادیم واکنش حماس به ادعای اسرائیل درباره استفاده نظامی از برج‌های مسکونی غزه قالیباف قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران را تبریک گفت پوتین از اجرای مرحله اصلی زاپاد ۲۰۲۵ بازدید کرد  پیام رهبر انقلاب درپی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران: از تلاش اعجاب‌انگیزتان تشکّر می‌کنم گوترش: هشتادمین مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران ۱۵۰ کشور و دولت برگزار می‌شود ایرلند: اسرائیل باید درباره نسل‌کشی در غزه پاسخگو باشد حمله موشکی یمن به سرزمین‌های اشغالی| پاسخ سریع یمن به بمباران الحدیده توسط اسرائیل + فیلم (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) پاپ لئو درباره وضعیت مردم غزه ابراز نگرانی کرد لاریجانی با بن سلمان دیدار کرد (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) مصر به گسترش اشغال غزه واکنش نشان داد طالبان: ترامپ از واقعیت‌های افغانستان بی‌اطلاع است ادعای انتخاب کفیل ریاست‌جمهوری پس از قهر احمدی‌نژاد تکذیب شد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) زلنسکی خواستار موضع صریح ترامپ در قبال جنگ اوکراین شد
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد

  • کد خبر: ۲۵۱۱۸۸
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی اظهارداشت: دو ویژگی کلیدی در مسئله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار کرد: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

او با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است، اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیرو‌های بازنشسته فرهنگی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود، اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

وی ادامه داد: نیرو‌های جوان و نسل جدید معلمان همانند نیرو‌های قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

او با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتوا‌ها و ابزار‌های آموزشی نیز متناسب با نیاز‌های روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->