مواضع متناقض مقامات انگلیس درباره حکم بازداشت نتانیاهو آیا توافق آتش بس در لبنان نزدیک است؟ مجروح شدن ۲ شهروند غیرنظامی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حمص حمله هوایی رژیم صهیونیستی به چند پل در حومه حمص سوریه روسیه: آمریکا با وتوی قطعنامه آتش بس غزه در جهان منزوی می‌شود اردوغان: به حمایت از برادرانمان در فلسطین ادامه می‌دهیم وزیر اقتصاد: مصمم به ایفای تعهدات خود در قبال بانک توسعه اسلامی هستیم فرمانده تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی خانه نشین شد مخبر: دولت‌ها چاره‌ای جز کوچک شدن ندارند تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت (۵ آذر ۱۴۰۳) رسانه آمریکایی: تل‌آویو و بیروت در مورد شروط آتش‌بس به توافق رسیده‌اند عراقچی: جامعه بین‌المللی نگذارد تجاوز رژیم صهیونیستی به امری عادی تبدیل شود تحرکات مشکوک نظامیان آمریکا در شرق سوریه (۵ آذر ۱۴۰۳) پزشکیان: باید با مردم در زمینه اصلاحات اقتصادی ضروری صحبت کنیم سی ان ان مدعی موافقت نتانیاهو با توافق آتش‌بس در لبنان شد تدابیر بغداد برای جلوگیری از هرگونه تجاوز احتمالی اسرائیل به عراق شیخ الازهر: اسرائیل در غزه در حال نسل‌کشی زیر نام متون مذهبی تورات است جزئیات بزرگترین بسته تحریم‌های انگلیس علیه نفتکش‌های روسیه دیوان لاهه از کشور‌ها خواست برای بازداشت نتانیاهو و گالانت همکاری کنند لوموند فرانسه: اروپا در فکر اعزام سرباز به اوکراین است گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره فرماندار مشهد با همشهریان | پیگیری مطالبه‌های ۱۴۳ نفر در برنامه «دوشنبه‌های ملاقات مردمی» عراقچی وارد لیسبون پرتغال شد (۵ آذر ۱۴۰۳) + فیلم سخنگوی دولت: شاخص دولت عملکرد مثبت و شایسته‌گزینی است تمجید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش وزیر خارجه لبنان اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ را دروازه برقراری ثبات دانست دریادار ایرانی: در تأمین تجهیزات نیروی دریایی خودکفا هستیم رئیس جدید پلیس امنیت عمومی فراجا منصوب شد (۵ آذر ۱۴۰۳) اجلاس وزرای خارجه کشور‌های عضو اکو ۱۲ و ۱۳ آذرماه ۱۴۰۳ در مشهد برگزار خواهد شد + فیلم
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد

  • کد خبر: ۲۵۱۱۸۸
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله علم‌الهدی: آموزش‌وپرورش سرمایه حقیقی کشور است | «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باید اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی اظهارداشت: دو ویژگی کلیدی در مسئله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار کرد: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

او با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است، اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیرو‌های بازنشسته فرهنگی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود، اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

وی ادامه داد: نیرو‌های جوان و نسل جدید معلمان همانند نیرو‌های قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

او با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتوا‌ها و ابزار‌های آموزشی نیز متناسب با نیاز‌های روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->