برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آرامگاه فردوسی انتشار فراخوان رویداد ایده‌پردازی فعالیت‌های تبلیغی، دینی در کانون‌های جمعیتی «در فضای شهر» «ابوالفضل پورعرب» ویلچرنشین شد! + عکس محسن تنابنده و سیروس مقدم در پشت صحنه «پایتخت ۷» + عکس دو نکوداشت و یک رونمایی به بهانه روز شعر در تالار فردوسی مشهد ماجرای استاد شهریار و نقد‌هایی که بر سریال کمال تبریزی وارد شد «فرانسیس فورد کاپولا» فیلم جدیدش را می‌سازد نامزد‌های نهایی جایزه ادبی «بوکر» معرفی شدند رونمایی از مستند «حبیب آقا» همزمان با هفته دفاع مقدس علیرضا خمسه: سفارشی‌کارکردن، نوستالژی‌شدن فیلم‌ها و سریال‌ها را از بین می‌برد مجید پُتکی در مسابقه پلیسی «سرنخ» مصطفی مستور: دانشی که از تفکرکردن به دست می‌آید، ارزشمند است ساخت سینما در مجتمع‌های تجاری مشهد؛ فرصتی برای سودآوری یا ارتقای فرهنگی؟ دل با امید وصل به جان خواست درد عشق* به نان و نوا رسیدن از کنار کتاب فارسی پیکر صدرالدین حجازی در خاک آرام گرفت + تصاویر فیلم های برگزیده فنلاند و ایسلند در راه اسکار ۲۰۲۵ ساخت فصل پنجم «امیلی در پاریس»
سرخط خبرها

برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آرامگاه فردوسی

  • کد خبر: ۲۵۱۴۲۴
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آرامگاه فردوسی
مراسم گرامیداشت روز ملی شعر و ادب پارسی با حضور شاعران خراسانی و مسئولان استانی در آرامگاه فردوسی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عصر امروز، مراسم گرامیداشت روز ملی شعر و ادب پارسی با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی شاعران خراسانی در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و در مقبره شعرای خراسان برگزار شد.

محمد حسین‌زاده در حاشیه این مراسم با اشاره روز ملی شعر و ادب پارسی و اهمیت آن اظهار کرد: از ۲۷ شهریور ماه به عنوان روز ملی شعر و ادب پارسی در تقویم یاد شده است. سلسله برنامه‌های مناسبتی برای تقدیر از شاعران در طی روز‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آرامگاه فردوسی

وی ادامه داد: امروز به منزل بعضی شاعران پیشکسوت رفتیم و روزشان را گرامی داشتیم و جلساتی با روسای انجمن‌های ادبی داشتیم. حال به همراه شاعران و نویسندگان بر سر مزار شاعران بزرگ خراسان حضور بهم رسانده تا یادشان را گرامی بداریم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی روز‌های آینده برنامه تدریجی آیین گرامیداشت شاعران ادامه دارد. شهرداری مشهد، اکران بسیار خوبی از تصاویر و ابیات برگزیده شاعران معاصر خراسان رضوی انجام داده‌اند.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آرامگاه فردوسی 

حسین‌زاده تصریح کرد: در یکم مهرماه مراسم نکوداشت دو شاعر بزرگ خراسان، نظافت‌یزدی و مظفری در تالار فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

سید جواد موسوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در روز گرامیداشت شعر وادب فارسی با اشاره به نقش و جایگاه شاعران خراسان خاطرنشان کرد: خراسان در جوار امام رضا (ع)، شاعران بزرگی، چون فردوسی دارد. به دنبال این هستیم که در کنار گردشگری مذهبی، گردشگری ادبی را نیز گسترش دهیم و از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

ابوطالب مظفری، شاعر شاخص افغانستانی بیان کرد: ایران کهن شامل کشور‌های بسیار گسترده‌ای بوده اکنون از هم جدا شده‌اند، چند میراث مشترک به جای گذاشته است. عرفان و ادبیات و زیان میراث بر جای مانده ارزشمندی هستند. تمامی این میراث گران‌بها در زبان فارسی جمع شده‌اند. 

برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آرامگاه فردوسی

وی ادامه داد: زبان فارسی، ویژگی ممتازی از جمله عشق، حکمت، عرفان و مهرورزی است. زبان فارسی میراث بزرگ بشری بوده که با تمامی زبان‌ها متفاوت است. این زبان سالیان متعددی است که میهمان پارسی زبانان بوده و به آنها مهرورزی و دوستی را می‌آموزد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->