اصلاحات احتمالی کنکور چه زمانی اعمال خواهد شد؟ آغاز اعزام عمره از امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ضبط خودرو پورشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در مشهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان کوهسنگی مشهد + تصاویر جلوگیری از ادامه فعالیت معلم‌بلاگر‌ها در مدارس ورود بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار دانش‌آموز به دوره اول متوسطه پرونده میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد دوباره به جریان افتاد | قفل در‌های ورزشگاه امام رضا(ع) باز می‌شود؟ نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور بازنشستگان حساب خود را چک کنند | یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی برای بازنشستگان لشکری واریز شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اورژانس مشهد با کمبود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مواجه است رئیس جمعیت هلال احمر ایران: حال عمومی سفیر ایران در لبنان خوب است + فیلم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد و خیزش گردوخاک در جنوب و شرق استان ترافیک پرحجم اول مهر ۱۴۰۳ در انتظار مشهدی‌ها فعالیت بدون مجوز صد‌ها صرافی رمزارز در داخل کشور «جشن جوانه‌ها» ویژه هفتمی‌ها همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + ویدئو تأخیر شش‌ماهه در اجرای قوانین «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» و «سامان‌دهی کارمندان دولت» زورگیری خشن اتباع غیرمجاز افغانستانی از موتورسواران در مشهد + عکس سرویس‌دهی اتوبوس و مترو مشهد در روز اول مهر، رایگان است آغاز سال تحصیلی بدون کمبود معلم جزئیات روند رسیدگی به درخواست‌های تغییر جنسیت، در گفتگو با کارشناس پزشکی قانونی مشهد آخرین وضعیت اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) رئیس مرکز مطالعات تراجنسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: تراجنسیتی ها، شهروندان محترم شهر ما هستند کشف و جمع‌آوری ۲۲۲ هزار قلم انواع فراورده‌های گیاهی دست‌ساز و فاقد مجوز در مشهد
سرخط خبرها

دستگیری سارق ۴۸ ساعت پس از آزادی توسط مأموران کلانتری معراج مشهد

  • کد خبر: ۲۵۱۴۶۹
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
دستگیری سارق ۴۸ ساعت پس از آزادی توسط مأموران کلانتری معراج مشهد
آتش‌سوزی عجیب در یک کارگاه صنعتی، منجر به کشف یک سرقت عجیب‌تر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ساعت ۲۰:۳۰ بود که فردی با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد که در یک کارگاه، شعله‌های آتش دیده است و کسی هم در کارگاه نیست. مأموران کلانتری معراج مشهد برای بررسی موضوع راهی خیابان پیامبراعظم (ص) ۵۵ شدند. مأموران زمانی به محل رسیدند که خبری از شعله‌های آتش نبود، اما بوی سوختگی شدید پلاستیک استشمام می‌شد. مأموران هر چه به در کارگاه که ریختگری بود کوبیدند، کسی پاسخگو نبود و در ادامه درحالی مأموران با اقدامات فنی وارد این کارگاه شدند که توانستند یک متهم سابقه‌دار را که تنها ۴۸ ساعت قبل از زندان آزاد شده بود، دستگیر کنند.

با دستور سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، پیگیری این پرونده درحالی به گروهی از افسران کلانتری معراج سپرده شد که مأموران با در بسته کارگاه روبه‌رو شده بودند. آنها در تماس با سرگرد امیررضا فعال، رئیس کلانتری معراج، کسب تکلیف کردند که با دستورات رسیده، اقداماتشان برای پیداکردن مالک کارگاه را آغاز کردند.

در جست‌وجوی نگهبان

افسران کلانتری در تاریکی متوجه تابلو سردر این کارگاه شدند و با شماره‌ای که روی تابلو بود تماس گرفتند. پاسخ‌دهنده به این تماس مالک کارگاه بود که اعلام کرد کارگاهش نگهبان دارد و شماره او را در اختیار پلیس گذاشت. بلافاصله مأموران شماره نگهبان را گرفتند و این فرد که متوجه وقوع حادثه احتمالی در کارگاه شده بود، بلافاصله خودش را به محل رساند. نگهبان بلافاصله در کارگاه را باز کرد.
با ورود افسران کلانتری معراج به درون کارگاه بوی سوختن بسیار بیشتر شد و حتی در انتهای کارگاه نیز شعله‌های آتش به چشم می‌آمد. نگهبان به‌سرعت به‌سمت پریز‌های برق رفت، اما هر چه آنها را فشار داد، هیچ لامپی روشن نشد.

شناسایی یک دزد

تیم رسیدگی‌کننده پرونده آن‌قدر تجربه داشت که بداند کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و هیچ‌گاه همه لامپ‌ها با هم نمی‌سوزند. مأموران با نور چراغ‌قوه‌های تلفن همراه در حالی به سمت آتش رفتند که ناگهان فردی از مقابل آنها دوید تا از کارگاه خارج شود. مأموران بلافاصله به دنبال او دویدند و پیش از خروج این فرد از کارگاه، او را دستگیر کردند.

بررسی‌های بعدی نشان داد که این فرد سارق حرفه‌ای است و زمانی که نگهبان در پستش نبوده است، وارد کارگاه شده است. این فرد با کشیدن کابل‌های برق، آنها را به انتهای کارگاه برده و اقدام به سوزاندن روکش کابل‌ها و سیم‌ها کرده بود تا سیم‌های مفتول را جدا کند.

خسارت سنگین

بررسی‌های بیشتر نشان داد که این فرد برای سرقت کابل‌ها به تخریب تابلوبرق‌های صنعتی با ارزش ده‌ها میلیون به منظور سود چندصد هزار تومانی از فروش سیم‌ها اقدام کرده بود و خسارت سنگینی به مالک کارگاه ایجاد کرده بود. همچنین مشخص شد که این سارق اقلام کارگاهی را که توان حمل داشته است، گوشه‌ای جمع‌آوری کرده تا هنگام فرار با خود جابه‌جا کند.

کشف یک راز عجیب

مأموران بلافاصله متهم را به‌منظور پیگیری دیگر جرائم و سرقت‌هایش به کلانتری معراج منتقل کردند. به محض ورود متهم به کلانتری، سرگرد فعال، رئیس کلانتری، چشمش به مچ پای متهم افتاد که دارای مچ‌بند الکترونیک بود که نشان از زیرنظر بودن این متهم داشت.
متهم خودش را «عبدا... م» پنجاه و دوساله معرفی کرد. با استعلام سوابق متهم مشخص شد که او نه‌تن‌ها اعتیاد دارد بلکه سوابق متعددی در بحث سرقت منازل و باز کردن قفل منازل و مغازه در کارنامه‌اش دارد. همچنین مشخص شد که او علاوه بر مشهد در شهرستان چناران نیز به اتهام سرقت پرونده باز دارد.

بازگشت به زندان

بررسی‌های بعدی پرونده کیفری متهم نشان داد که او تنها ۴۸ ساعت قبل با پابند الکترونیکی از زندان آزاد شده و باوجود اینکه زیرنظر بوده، باز هم برای سرقت وارد این کارگاه شده که با تیزهوشی اهالی محل دستگیر شده است.

مأموران کلانتری معراج در حالی این متهم را دستگیر کردند که هم‌زمان چند مال‌باخته در همان محدوده بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به منظور شناسایی متهم به کلانتری دعوت شدند. برابر تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته، متهم شناسایی و خودش نیز به چند فقره سرقت دیگر اعتراف کرد. در پایان پس از تشکیل پرونده اولیه متهم به مراجع قضایی معرفی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->