ایوب به دنبال انتقال هموطنش به پرسپولیس پخش زنده بازی تراکتور و الوکره قطر (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی ایران و گواتمالا در جام جهانی فوتسال | یوزهای ایران جشن صعود می‌گیرند؟ پرسپولیس تختی را به شهر قدس ترجیح می دهد توصیه گاریدو به درویش: با ارونوف همین حالا تمدید کنید همه چیز در مورد ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد + ظرفیت، امکانات و آدرس تبریز، میزبان بازی ایران و قطر شد؟ وزرشگاه آزادی چه زمانی آماده میزبانی می‌شود؟ ناراحتی پیشکسوت استقلال از باخت پرسپولیس گاریدو اعتقادی به سلمانی ندارد AFC با تغییر زمان بازی‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا مخالفت کرد اعلام نحوه ثبت‌نام آی‌دی‌کارت اصحاب رسانه برای بازی پرسپولیس و پاختاکور در مشهد ترکیب احتمالی استقلال مقابل نساجی کارشناس مالی پرونده پرسپولیس و بیرانوند اعلام کرد | بیرانوند پولش را کامل از پرسپولیس گرفته است جدایی اسدبیگی نهایی شد پرسپولیس – پاختاکور در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد | بازی‌های تیم ملی در ورزشگاه امام رضا(ع) اسکیلاچی تسلیم سرطان شد | ایتالیا سوگوار توتو ورزشگاه شهر قدس از میزبانی لیگ نخبگان محروم شد آخرین فرصت آبی‌ها برای جذب مهاجم خارجی | لیست استقلال خالی می‌شود؟
سرخط خبرها

اسکیلاچی تسلیم سرطان شد | ایتالیا سوگوار توتو

  • کد خبر: ۲۵۱۵۷۷
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
اسکیلاچی تسلیم سرطان شد | ایتالیا سوگوار توتو
سالواتوره اسکیلاچی، مشهور به توتو، ستاره سابق تیم ملی ایتالیا، چهارشنبه، ۲۸ شهریور بر اثر سرطان و در سن ۵۹ سالگی از دنیا رفت. فوتبالیست سابق مسینا، یوونتوس، اینتر و تیم ملی ایتالیا، یکی از دراماتیک‌ترین آقای گلی‌های جام‌های جهانی را در سال ۱۹۹۰ به دست آورده بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا از سرطان روده بزرگ رنج می‌برد، حدود ۲ پیش در شرایط وخیم در بیمارستان بستری شد. حال او خوب شده بود و به نظر می‌رسید بر سرطان غلبه کرده، اما داستان برای او طور دیگری رقم خورد. توتو اسکیلاچی، بهترین گلزن جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا، مدتی بود که با سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و با شرایطی وخیم در بیمارستان بستری شده بود. هفته قبل خبر مرگ او منتشر شد ولی خانواده‌اش این ادعا را تکذیب کردند، اما توتو دیگر نتوانست بیش از این مقاومت کند و تسلیم سرطان شد.

جالب اینکه اسکیلاچی تا قبل از جام جهانی ۱۹۹۰ به ندرت به تیم ملی دعوت می‌شد ولی در جام جهانی در اولین بازی برابر اتریش به میدان رفت و گل زد. او در ادامه کنار روبرتو باجو، زوج خط حمله ایتالیا را تشکیل داد و با وجود سوم شدن ایتالیا، توانست آقای گلی آن رقابت‌ها را از آن خود کند. توتو زمان جام جهانی بازیکن یوونتوس بود ولی در سال ۱۹۹۲ راهی اینتر شد و دو فصل نیز برای نراتزوری بازی کرد. او در سال ۱۹۹۷ با پیراهن جوبیلو ایواتا از فوتبال بازنشسته شد.

جام جهانی شگفت انگیز برای توتو

در بین گلزنان جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا، فقط روژه میلا، بازیکن تیم ملی کامرون بود که از نظر تاثیر روی بینندگان جهانی با اسکیلاچی رقابت می‌کرد. چشمان اسکیلاچی داستانی برای گفتن داشتند. او در یکی از مصاحبه‌هایش با خنده گفت: «همه به من می‌گویند که یکی از آن نگاه‌های وحشی‌ام را بیندازم.» نگاه او بیانی عمیق از زندگی پسری بود که گرسنگی‌های زیادی پشت سر گذاشته بود تا موفق شود و خوب از پسش بربیاید و مهمان خانه مردم سراسر دنیا بشود.

عشق و علاقه سالواتوره اسکیلاچی را از سری‌سی ایتالیا به یوونتوس رساند و از یووه هم به تیم ملی. تمام این اتفافات حدود ۲ سال زمان برد و بازیکنی که شاید در حالت طبیعی باید از دید‌ها محو می‌شد و نامی از او باقی نمی‌ماند، با عشق به فوتبال و پیراهن لاجوردی آتزوری ظرف ۲ سال برای همیشه تاریخ مستطیل سبز ماندگار شد. به تیم ملی دعوت شد و حتی در بازی‌های قبل از جام جهانی ۱۹۹۰ هم جزو مهره‌های اصلی آنجلیو ویچینی نبود؛ اما یک فرصت در اختیارش گذاشتند. تیمش به گل احتیاج داشت و مهاجمان آتزوری چنگی به دل نمی‌زدند. به میدان آمد و فقط به ۳ دقیقه زمان برای ثبت اولین گلش زمان احتیاج داشت. از اینجای جام جهانی ۱۹۹۰ به بعد کادر فنی ایتالیا هر زمان به گل احتیاج داشت، سالواتوره اسکیلاچی وارد عمل میشد و گره کار آتزروی را باز می‌کرد.

او در جامی عنوان آقای گلی را به دست آورد که دیگو آرماندو مارادونا در آن کاپیتان تیم ملی آرژانتین بود. در ۵ بازی متوالی تا دیدار رده‌بندی انگلیس برای ایتالیا گلزنی کرد. از جایی ناشناخته سر بر آورد، تیم ملی را عرصه درخشش خودش کرد، به آرژانتین مارادونا هم گل زد و بازیکنی که تا یک فصل پیش از آن در سری‌سی ایتالیا به میدان می‌رفت، آقای گل جام جهانی شد و کارش را به اتمام رساند. جالب اینجاست که اسکیلاچی فقط ۱۶ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت؛ اما یکی از خاطره انگیزترین ستاره‌های تاریخ تیم ملی ایتالیا به شمار می‌رود. فوتبال ستاره‌ای را از دست داد که چارچوب دروازه را چشم‌بسته پیدا می‌کرد و برای گلزنی ساخته شده بود.

دوران باشگاهی مرد دوست‌داشتنی

توتو در ایتالیا برای مسینا، یوونتوس و اینترمیلان به میدان رفته است. جهش این بازیکن در دوران حرفه‌ای به انتقالش از مسینا به یووه مربوط می‌شود. اسکیلاچی ۸ سال در مسینا توپ زد و سپس به بیانکونری پیوست. او در ۱۳۲ بازی برای بانوی پیر موفق شد ۳۳ بار گلزنی کند و در ۳۶ مسابقه برای اینتر هم ۱۲ بار دروازه رقبای این تیم را باز کرد، اما مصدومیتی شدید در این باشگاه، عمر فوتبالی او را کوتاه کرد. این مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا اگر چه دستش به جام قهرمانی سری‌آ نرسید؛ اما با اینتر و یوونتوس ۲ بار موفق به بردن جام یوفا شد و پس از مصدومیت شدید مفصل رانش، سال‌های پایانی بازی او در جوبیلو ایواتای ژاپن سپری شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->