ارائه خدمات در ۵۶ سلامتکده دولتی و خصوصی و درمان سرپایی طب ایرانی استان خراسان رضوی جز مناطق عاری از بیماری مالاریا است اعلام نتایج قطعی آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم (۲ مرداد ۱۴۰۳) بازداشت در مدینه به‌خاطر غزه | روحانی مشهدی از ماجرای دستگیری خود در عربستان، در ایام حج امسال می‌گوید وامی قطره‌چکانی برای بازنشستگان | سهم ناچیز بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد و خراسان رضوی از وام ۳۰ میلیونی ویروس جدید «نیپا» جنوب هند را در حالت آماده‌باش قرار داد + ویدئو آنتی بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی تجویز می‌شود خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به ۳۲۴ بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند تقریباً تمام افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به آب‌مروارید می‌شوند آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟ کاهش نسبی دمای هوای برخی مناطق کشور از اواسط هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) متن دقیق آیین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ | واریز مبلغ ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی
سرخط خبرها
رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان رضوی:

راه‌اندازی طرح دستیاران تدریس ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم

  • کد خبر: ۲۵۳۳۷
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
راه‌اندازی طرح دستیاران تدریس ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم
رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی گفت: مشکلات بسیاری در حوزه آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داریم که در این میان، دانش‌آموزان اوتیستیک از وضعیت بسیار سخت‌تری رنج می‌برند.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، مهدی قاسمی‌پور افزود: طراحی سامانه آموزشی شاد به‌گونه‌ای نیست که دانش‌آموزان استثنائی بتوانند در سطح گسترده از آن بهره‌مند شوند. این سامانه آمادگی لازم برای بارگذاری فایل‌های تصویری برای دانش‌آموز ناشنوا یا فایل‌های پرحجم صوتی برای دانش‌آموز نابینا را ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۴۵۹ کانال ارتباطی در فضای مجازی با بیش از ۵۳۳۱ ساعت آموزشی برای تمام ۷ گروه دانش‌آموزان استثنائی و دانش‌آموزان تلفیقی در سراسر استان فراهم شده است. حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان توانسته‌اند از سیستم آموزش مجازی استفاده کنند.

قاسمی‌پور تصریح کرد: فقر اقتصادی برخی خانواده‌ها و نبود زیرساخت‌های فناوری، عامل استفاده نکردن کامل دانش‌آموزان ما از فضا‌های نوین آموزشی بوده است که این مشکل را به‌صورت تهیه کتبی موارد آموزشی و فرستادن آن از طریق رانندگان سرویس‌های مدارس پوشش داده‌ایم.

نیاز‌های آموزشی طیف اوتیسم سخت فراهم می‌شود

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی به گروه‌های ویژه معلولیت اشاره کرد و گفت: درس‌پذیری دانش‌آموزان طیف اوتیسم، ناشنوا، کم‌توان ذهنی و سندرم داون از راه دور بسیار مشکل است و برپایی کلاس‌های درس به آنان و فهم بهتر مطالب کمک زیادی می‌کرد که با وضعیت کنونی امکان آن نیست.

قاسمی‌پور ادامه داد: برای جبران این کمبود، طرح دستیاران تدریس، ویژه دانش‌آموزان اوتیستیک راه‌اندازی شده است که فرایند آن به این صورت است که یک نفر از اعضای خانواده به‌عنوان دستیار معلم در پایگاه آموزش مجازی تعریف می‌شود و آموزش‌هایی به او ارائه می‌شود تا به دانش‌آموز منتقل کند و خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده است.

گفتنی است، ۸۳۶۲ دانش‌آموز در مدارس استثنائی و ۹۵۸۴ دانش‌آموز در طرح تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی خراسان‌رضوی مشغول تحصیل هستند که از این حیث، خراسان‌رضوی استانی پرجمعیت در زمینه آموزش دانش‌آموزان دارای معلولیت به حساب می‌آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->