قهرمانی آزادکاران جوان ایران در آسیا ترابی نیم فصل سرباز می‌شود؟ حضور پولادگر در اردوی تیم ملی تکواندو توافق وینگر سابق چلسی با استقلال بادامکی: گل گهر جواب ما را نمی‌دهد ورزشکاران مشمول باید به تیم‌های نظامی بروند داستان ستاره‌های فوتبال حاضر در المپیک امیر حسینی به دنبال فعالیت در حاشیه شهر مشهد روایت سفر پرماجرای زوج بسکتبالیست مشهدی به لبنان برنامه کامل بازی‌های استقلال در فصل فوتبالی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پرسپولیس برای جذب اخبار هر کاری می‌کند برنامه کامل بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۴ زمان بازی استقلال و پرسپولیس مشخص شد چه کسانی در پرونده فساد فوتبال احضار و دستگیر شدند؟ مدیرعامل پیشین باشگاه شمس آذر قزوین آزاد شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آقای گل لیگ برتر هم بازی مهدی قایدی| تشکیل یک زوج جذاب ایرانی در امارات سید مهدی رحمتی سرمربی هوادار شد وینگر برزیلی در راه تبریز؟ کسب مقام سوم لیگ برتر شمشیربازی کشور توسط دختران خراسانی
سرخط خبرها

سقوط آمیان عادلانه نبود

  • کد خبر: ۲۵۵۳۰
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
سقوط آمیان عادلانه نبود
قدوس: گاهی باید ۲ قدم به عقب و یک قدم به جلو بردارید
بعد از تعطیل اعلام‌شدن لیگ فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان قهرمان انتخاب شد و تیم‌های تولوز و آمیان که در رده‌های آخر جدول بودند، سقوط کردند.
fotbollskanalen گزارش داد در آمیان سامان قدوس، بازیکن سابق تیم استروشند سوئد، بازی می‌کند که بلافاصله بعد از سقوط آمیان با او تماس گرفتیم؛ هافبک بیست‌وچهارساله‌ای که فصل کابوس‌واری را با یک محرومیت چهارماهه، مصدومیت و حالا سقوط به دسته پایین‌تر پشت‌سر گذاشت. او در کل در ۵ بازی و ۲۳۰ دقیقه برای آمیان به میدان رفت، اما سخت‌ترین قسمت این فصل برای او محرومیت چهارماهه بود: واقعا شرایط خاصی بود. مجبور بودم که به چیز‌های جدیدی فکر کنم. من همیشه بازیکن مثبتی بوده‌ام و فکر می‌کردم این ۴ ماه محرومیت شاید بهانه خوبی باشد که بتوانم به نقاط ضعف و ایرادهایم فکر کنم.
قدوس همچنین می‌گوید: تماشای فوتبال به‌ویژه بازی‌های تیم آمیان، خیلی کار سختی بود؛ چون در این شرایط شما هیچ کاری نمی‌توانید بکنید.
او ادامه داد: یک ماه قبل از ماجرای تعلیق، یک مصدومیت بد برایم اتفاق افتاد و باعث شد تا مدتی تمرینات را از دست بدهم.
قدوس از ناحیه لگن مصدوم شده بود که به او فقط اجازه داد ۶۹ دقیقه در بازی خانگی برابر مونت‌پلیه بازی کند و پس از آن ۲ ماه دیگر از فصل را از دست داد: خیلی سخت بود. من فکر نمی‌کردم بعد از آن ۴ ماه بار دیگر ۲ ماه نتوانم بازی کنم. من سعی می‌کردم به خودم بقبولانم که هفته آینده دوباره می‌توانم در تمرینات شرکت کنم و هفته بعد می‌آمد و از دکتر می‌پرسیدم می‌توانم بازی کنم و او می‌گفت باید ببینیم. به‌همین‌ترتیب هفته‌ها می‌گذشت و من بازی نمی‌کردم. همیشه به خودم می‌گفتم این هفته دیگر تمام می‌شود.
قدوس بالاخره برگشت. او قبل از درخشش در دقایق پایانی برابر مارسی، ۴۵ دقیقه در بازی خانگی برابر متس به میدان رفت. آمیان در بازی با مارسی بود و در دقیقه ۹۵ توانست بازی را به تساوی بکشاند و چه کسی گل را به ثمر رساند؟ سامان قدوس: در آن لحظه احساس کردم ۳ پوند از وزنم را از دست داده‌ام. بعد از آن گل، بهترین اتفاق افتاد. یک احساس باورنکردنی بود و نمی‌دانستم باید چه‌کار کنم و کجا بروم. گل‌زدن به مارسی یک احساس خارق‌العاده بود و من بسیار از این لحظه لذت بردم.
بعد از محرومیت و مصدومیت قدوس احساس کرد که گل دقایق پایانی به مارسی نقطه عطف او در فوتبال فرانسه خواهد شد. او همه‌چیز را پشت‌سر می‌گذاشت و می‌توانست توانایی‌هایش را به فوتبال فرانسه نشان بدهد؛ اما سپس نوبت شیوع ویروس کرونا بود. تمام فوتبال متوقف شد و آمیان هیچ مسابقه‌ای انجام نداد. قدوس و آمیان حدود ۶ هفته قبل تمرینات را متوقف کردند.

سقوط آمیان ناعادلانه بود
واقعا نمی‌دانم. این یک سؤال خیلی سخت است؛ البته به نظرم تصمیم خوبی بود، هرچند برای تیم ما بسیار بد شد. شاید رفتن ما به دسته پایین‌تر کمی ناعادلانه است. ۱۰ بازی باقی مانده است و من فکر می‌کنم می‌شد کمی صبر کرد و بازی‌ها را دیرتر انجام داد. این کاری است که فکر کنم خیلی از لیگ‌ها انجام خواهند داد و ۱۰ بازی را در حدود ۲ ماه برگزار می‌کنند.
او ادامه داد: من هم خوش‌حال هستم و هم عصبانی. شاید بد نباشد که این فصل بد برای من کاملا تمام شود؛ اما واقعیت این است که برای تیم ما این اتفاق عادلانه‌ای نبود. تیم ما در بازی‌های آخر خوب کار کرد. تصمیمات را می‌پذیریم، اما این اتفاق ناعادلانه است.

در طول فصل بدشانس بودیم
باید صادق باشم. در ۴ محرومیتم خیلی جدی بازی‌ها را تماشا کردم. واقعا نمی‌توانستم بفهمم چرا نتیجه نمی‌گیریم. من در تمام مدت خودم را در زمین مسابقه احساس می‌کردم. در تمرینات عالی بودم، اما در مسابقات نمی‌توانستم بازی کنم. نمی‌توانم بگویم این ۴ ماه به من چگونه گذشت. بااین‌حال فکر می‌کنم در نتایج تیم آمیان اشتباهات فردی و بدشانسی خیلی تأثیر داشت. مثل کل این فصل که یک فصل عجیب بود. ما می‌توانستیم مارسی را ۳ بر ۰ ببریم.

گاهی باید ۲ قدم به عقب و یک قدم به جلو بردارید
مسئله آینده است و باید ببینیم شرایط چگونه است. من واقعا از بودن در آمیان لذت می‌برم و شهر و باشگاه را دوست دارم و دوستان خوبی دارم؛ اما جاه‌طلبی من در فوتبال، بازی در بالاترین لیگ‌ها و بهترین تیم‌هاست. البته گاهی باید شما ۲ قدم به عقب و یک قدم به جلو بردارید؛ هرچند درحال‌حاضر این اتفاقی نیست که می‌خواهم تجربه‌اش کنم.
گفتن از آینده دشوار است و شما نمی‌دانید در کدام لیگ بازی خواهید کرد؛ اما من جاه‌طلبی‌های واضحی دارم و می‌دانم از زندگی‌ام چه می‌خواهم و برای رسیدن به قله باید چه گام‌هایی را بردارم. درحال‌حاضر سعی می‌کنم فقط به خودم فکر کرده و تاجایی‌که می‌توانم، کار کنم. بعد باید ببینیم وقتی پنجره باز شد، چه اتفاقی برای لیگ می‌افتد. یک زمان هیجان‌انگیز پیش‌روی ماست و من فقط به چیز‌های مثبت نگاه می‌کنم و به بهترین اتفاقات امیدوارم.

فصل خاصی را پشت‌سر گذاشتیم
جمع‌بندی آن دشوار است. فرازونشیب‌های زیادی رخ داد و من فوتبالیست و انسان بهتری شده‌ام و چیز‌های بیشتری یاد گرفته‌ام. از نظر فوتبالی وقتی من ۲ ماه مصدوم و ۴ ماه محروم بوده‌ام، یعنی سال خوبی نداشته‌ام. اما من می‌گویم فصل خاصی بوده است و فقط امیدوارم این فصل تمام شود تا اتفاقات تلخ آن فراموش شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->