قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
سرخط خبرها

ضربه سنگین به اقتصاد ترکیه با کاهش ۶۰درصدی آمار گردشگران خارجی/کاهش ۹۹درصدی سفر ایرانی‌ها

  • کد خبر: ۲۵۷۲۴
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
ضربه سنگین به اقتصاد ترکیه با کاهش ۶۰درصدی آمار گردشگران خارجی/کاهش ۹۹درصدی سفر ایرانی‌ها
رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه می‌گوید: تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، اقتصاد ترکیه ضربه‌ای بسیار بزرگ از کاهش تعداد توریست‌های خارجی خورده است.
به گزارش شهرآرانیوز، سید جلال ابراهیمی اظهار کرد: ترکیه در سال‌های گذشته بخش بزرگی از اقتصاد خود را بر پایه صنعت توریسم و پذیرش مسافران خارجی بنا کرده است و از این طریق سالانه میلیارد‌ها دلار درآمد دارد.

به گفته وی، در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ با شیوع ویروس کرونا در تمام کشور‌های جهان صنعت توریسم ضربه‌ای جدی خورد و اقتصاد ترکیه نیز تحت تأثیر همین موضوع با مشکلات جدی مواجه شده است.

رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه با اشاره به آمار جدید وزارت گردشگری ترکیه تشریح کرد: طبق این آمار تعداد گردشگران خارجی که در سه ماهه ابتدایی سال جاری به ترکیه آمده‌اند بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است و بعضی از کشور‌ها عملا سفر خود به این کشور را متوقف کرده‌اند. آمار نشان می‌دهد که شهروندان بلغارستان، انگلستان و گرجستان اصلی‌ترین گروه مسافران خارجی ترکیه در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی بوده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه سالانه چند میلیون مسافر ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا عملا این سفر‌ها متوقف شده است و آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که سفر ایرانی‌ها به این کشور بیش از ۹۹ درصد کاهش یافته است و آن گروه محدود نیز نه به منظور گردشگری که احتمالا برای پیگیری کار‌های اقتصادی خود به ترکیه رفته‌اند.

وی ادامه داد: در کنار ایران مسافران کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز عملا در این ماه‌ها سفر‌های خود را به ترکیه متوقف کردند و در صورت تداوم این شرایط، اقتصاد این کشور با ضربه جدی مواجه خواهد شد.

به گفته رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه، بسیاری از هتل‌های ترکیه از دولت این کشور درخواست کمک کرده‌اند و در کنار آن مقاصد گردشگری ترکیه به دنبال آن هستند تا با تماس با مسافران، به جای بازگرداندن پول برای هفته‌ها یا ماه‌های آینده، برای آن‌ها برنامه سفر بگذارند که تاکنون موفقیت چندانی نیز به دست نیاورده‌اند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->