سرخط خبرها

افزایش تولید فیلم در خراسان رضوی/ ساخت ۲۱فیلم با اعتبار ۲میلیارد ریالی

  • کد خبر: ۲۵۹۰۶
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
افزایش تولید فیلم در خراسان رضوی/ ساخت ۲۱فیلم با اعتبار ۲میلیارد ریالی
رئیس انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی گفت: مجموع تولیدات دفاتر این انجمن در چهار شهرستان مشهد، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور در سال گذشته رشد چشمگیر و کم‌نظیری داشته است.
به گزارش شهرآرانیوز، سید وحید سیدحسینی افزود: تولیدات پارسال دفاتر انجمن سینمای جوان در خراسان رضوی ساخت ۲۱فیلم حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و فیلم اولی در مجموع با هزینه ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که دفاتر این انجمن در سال قبل از آن ۱۲ فیلم حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و فیلم اولی در مجموع با هزینه ۸۷۰ میلیون ریال تولید کردند.

وی گفت: پارسال دفتر مشهد با ساخت ۱۶ فیلم با هزینه یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال بیشترین سهم را بین دفاتر دیگر استان در این تولیدات داشت.

سیدحسینی همچنین به حمایت از برگزاری دوره‌های تخصصی فیلم‌سازی و تک‌درس مشاغل سینمایی توسط دفاتر انجمن سینمای جوانان در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: پارسال دفتر مشهد با برگزاری هشت دوره تک‌درس مشاغل سینمایی شامل سه دوره کلاس فیلم‌نامه‌ویسی، ۲ دوره کلاس تدوین نرم‌افزار، ۲ دوره کلاس عکاسی پرتره و یک دوره کلاس عکاسی دیجیتال با جذب ۹۸ هنرجو، همچنین برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش فیلم‌سازی بلند‌مدت با جذب ۴۲ هنرجو رتبه سوم کشور و با برگزاری سه دوره رایگان عکاسی و جذب ۹۲ هنرجو رتبه نخست کشور را در بین دفاتر سینمای جوان به دست آورد.

وی ادامه داد: پارسال دفتر نیشابور نیز با برگزاری ۶ دوره تک‌درس مشاغل سینمایی و جذب ۵۳ هنرجو و برگزاری ۲ دوره رایگان عکاسی و جذب ۳۵ هنرجو رتبه نهم کشور را در بین دفاتر سینمای جوان کسب کرد.

وی حمایت تجهیزاتی و صدور مجوز‌های لازم برای ۱۶۰ فیلم کوتاه هنرجویی و همچنین حضور آن‌ها در جشنواره‌های داخلی و خارجی، برگزاری ۲۰ پاتوق فیلم کوتاه و ۱۸ پاتوق فیلم‌نامه‌خوانی در دفتر مشهد را از دیگر فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی برشمرد.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۸ سالن سینمای فعال و حدود ۱۰ سالن سینمای تعطیل شده دارد.

شهر مشهد دارای پنج مجموعه سینمایی هویزه، آفریقا، قدس، سیمرغ و پیروزی است که همه این سینما‌ها در مجموع ۱۵ سالن نمایش فیلم دارد.

همچنین ۳۲ گروه فعال نمایشی در عرصه تئاتر خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد ۱۸ گروه مربوط به مشهد است. ۲۶ انجمن هنر‌های نمایشی نیز در شهرستان‌های این استان فعالیت دارد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->