سرخط خبرها
عــلم و ورزش

ورزش‌کار چه زمانی باید از وزنه‌های آزاد استفاده کند؟

  • کد خبر: ۲۶۱۱۰
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
ورزش‌کار چه زمانی باید از وزنه‌های آزاد استفاده کند؟
تمرین‌کردن با دمبل به این دلیل تمرین با وزنه آزاد نامیده می‌شود که شما طیف حرکتی آزاد بسیار زیادی دارید، چون می‌توانید وزنه‌ها را در هر جهتی که می‌خواهید، حرکت دهید. شما آزادید هنگام وزنه‌زدن، هر حرکتی را انجام دهید. استفاده از وزنه‌های آزاد به شما اجازه می‌دهد چند گروه عضلانی را هم‌زمان به کار بگیرید. این امتیاز کمکتان می‌کند روی تمام بدنتان کار کنید و هماهنگی بدنتان را بالا ببرید، حتی اگر خودتان متوجه نشوید. وزنه‌های آزاد کمک زیادی به قوی‌تر‌شدن شما می‌کنند، چون شما را برای موقعیت‌هایی خاص در زندگی واقعی آماده‌تر می‌کنند. تصور کنید وقتی چیزی را هُل می‌دهید، پشت‌سرتان احتمالا جسم ثابت و غیرمتحرکی نیست که کمکتان کند. در چنین شرایطی، فقط فُرم درست بدن، تکنیک، حرکت‌پذیری و ثبات و هماهنگی بدنتان است که تعیین‌کننده می‌شود. اگر به‌دنبال به‌کارگرفتن گروه‌های عضلانی بیشتری هستید تا هماهنگی بدنی‌تان را تقویت کنید، از دمبل استفاده کنید، ضمنا مجبور هم نیستید صبر کنید تا یک نفر دیگر کار با دستگاه مدنظرتان را تمام کند و نوبت شما بشود!

فواید تمرین با وزنه آزاد
رشد بیشتری برای شما خواهند داشت. فشار واردکردن به یک عضله از زوایای مختلف، برای رشد بخشی از آن که دستگاه‌ها این توانایی را ندارند. دامنه حرکتی آزادی دارید که باعث می‌شود عضله هم در فاز منفی و هم در فاز مثبت حرکت تحت‌فشار باشد. فیبر‌های عضلانی بیشتری را درگیر خواهید کرد و تنوع حرکات با وزنه‌های آزاد زیاد است.

معایب تمرین با وزنه آزاد
آزادبودن این وزنه‌ها در صورت اجرا ناصحیح می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی شود. برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود. کنترل حرکت و فرم صحیح آن سخت است. به تن‌هایی نمی‌توانند برنامه بدن‌سازی خوب و کاملی را تشکیل دهند و باید از دستگاه‌های بدن‌سازی نیز استفاده کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->