واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

«نه»گفتن مردم مشهد به شیرینی/کساد کرونایی در بازار شیرینی

  • کد خبر: ۲۶۲۰۹
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
«نه»گفتن مردم مشهد به شیرینی/کساد کرونایی در بازار شیرینی
رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان مشهد گفت: قنادان در ماه رمضان بیشترین فروش شیرینی را دارند، اما شیوع کرونا و حساسیت مردم نسبت به مصرف مواد غذایی، فروش قنادی‌ها را نسبت به سال گذشته به یک چهارم کاهش داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد فرزانی افزود: شیوع کرونا حساسیت مردم را نسبت به شیرینی افزایش داده و کمتر حاضر به خرید آن می‌شوند، حتی مردم نسبت به شیرینی‌هایی که توسط قنادان در بسته‌های معیشتی بسته‌بندی و توزیع می‌شد حساسیت نشان داده و در گرفتن آن تردید داشتند.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر این قنادان مشهدی در ماه مبارک رمضان شیرینی‌های خود را به کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان صادر می‌کردند که در شرایط کنونی با شیوع کرونا صادرات شیرینی به طور کلی متوقف شده است.

 

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان مشهد گفت: همه قنادان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و حتی رعایت این پروتکل‌ها هزینه بسیار برای آنان درپی داشته است زیرا قیمت مواد ضدعفونی کننده در بازار افزایش یافته و دستکش نیز کم است.

 

وی با اشاره به گرانی مواد اولیه تولید شیرینی و تأثیر آن بر قیمت این محصول افزود: قیمت برخی اقلام مورد استفاده در تولید شیرینی ۱۰۰ درصد افزایش یافته و شکر، کاکائو، پودر نارگیل، آرد برنج و آرد نخود از جمله اقلامی هستند که گران شدند و این مهم روی قیمت تمام شده شیرینی تأثیر گذاشت با این حال افزایش قیمت شیرینی از نرخ تورم کمتر است.

 

فرزانی گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون با شیوع کرونا به تدریج تولید شیرینی توسط قنادان کاهش یافت، اغلب شیرینی‌ها روی دست قنادان ماند، برخی کارگاه‌های شیرینی پزی در این کلان‌شهر تعطیل شدند به طوری که تعداد کارگاه‌های تعطیل به ۵۰ مورد رسیده است.

 

وی اظهار کرد: تمام تلاش یک‌ساله قنادان معطوف به کسب سود در ماه‌های اسفند، فروردین و ماه رمضان است به‌طوری‌که برای تأمین مواد اولیه چک می‌دهند تا در ماه‌های یاد شده با فروش خوب شیرینی جای چک‌ها را پر کنند، اما شیوع کرونا باعث برگشت خوردن بسیاری از چک‌های آنان شد و بازار عید نوروز و ماه رمضان کسادی کار قنادان را جبران نکرد.

 

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان مشهد افزود: چک‌های برگشتی قنادان به معضلی بزرگ تبدیل شده و نه‌تنها نمی‌توانند جای این چک‌ها را پرکنند بلکه قادر به تأمین هزینه‌های جاری روزانه خود نیز نیستند.

 

وی با بیان اینکه نگران ریزش واحدهای صنفی زیرپوشش این اتحادیه هستیم ادامه داد: کرونا و کاهش فروش باعث شده است که قنادی‌ها به صورت یک روز در میان یا پاره وقت فعالیت داشته باشند یا فعالیت کارگران خود را محدود نمایند، اما با این همه شیرینی‌سازان تلاش دارند نیروی کار خود را حفظ کنند و از بیکار شدن آن‌ها جلوگیری نمایند.  

 

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان مشهد خواستار حمایت دولت از این صنف شد و گفت: حذف سهم کارفرما در پرداخت بیمه، پرداخت تسهیلات بدون بهره و اعمال معافیت‌های مالیاتی در شرایط کنونی کمک بسیار به قنادان خواهد کرد.

 

فرزانی با بیان اینکه ۷۰۰ واحد صنفی از اتحادیه شیرینی‌سازان مشهد پروانه کسب دارند، از مردم خواست از خریدن زولبیا و بامیه از سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها خودداری کنند زیرا آن‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی و فاقد مجوز تولید می‌شود و سلامت آن‌ها تأییدشده نیست.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->