ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

پاسخ به ۲۷ پرسش‌ متداول مردم درباره سهام عدالت

  • کد خبر: ۲۶۷۱۸
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
  • ۶۴
پاسخ به ۲۷ پرسش‌ متداول مردم درباره سهام عدالت
سازمان خصوصی‌سازی با انتشار مطلبی به سؤالات متداول درباره موضوع آزادسازی و مدیریت سهام عدالت پاسخ داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان خصوصی‌سازی برای فرهنگ‌سازی بهتر و پاسخ به ابهامات و پرسش‌های موجود در زمینه آزادسازی سهام عدالت، اقدام به انتشار مطلبی شامل مهم‌ترین پرسش‌های متداول قابل طرح در این زمینه و پاسخ به آن‌ها به شرح زیر کرده است:

۱- تعداد کل سهام‌داران عدالت چه تعداد است؟

ج: تعداد کل سهام‌داران سهام عدالت در تاریخ ۱۷/۰۲/۱۳۹۹ عبارت است از ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر.

۲- ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟

ج: کل ارزش روز سهام عدالت در تاریخ ۱۷/۰۲/۱۳۹۹، رقم ۴.۹۱۱.۹۷۴ میلیارد ریال است.

۳- آیا برنامه‌ای برای ورود شرکت‌های غیر بورسی به بورس دارید؟ چه برنامه‌ای؟ و تا چه زمانی انجام می‌شود؟

ج: سازمان خصوصی‌سازی به صورت مستمر پیگیری‌های لازم را در این ارتباط با شرکت‌های غیربورسی حاضر در سبد سهام عدالت انجام داده است. ورود شرکت‌ها طبق قوانین و مقررات بازار بورس و اوراق بهادار به بورس مستلزم احراز برخی شرایط از جمله سودآوری و... می‌باشد در سال جاری ده درصد سهام شرکت پتروشیمی تندگویان در بازار سرمایه عرضه شد و تعدادی دیگر از شرکت‌های غیربورسی سبد سهام عدالت در صدد عرضه سهامشان در سال جاری در بورس و فرابورس هستند.

۴- مزایای روش مستقیم و غیر مستقیم چیست؟

ج: روش مستقیم:

درصورت انتخاب آزادسازی به روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت به صورت مستقیم و بدون واسطه با لحاظ مراتب ذیل به سهام‌دار سهام عدالت، تخصیص و انتقال می‌یابد.

- به میزان سهام تخصیص یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت و به تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی تخصیص خواهد یافت. علاوه بر آن این دسته از مشمولان سهام عدالت، به ازای سهام شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند نمود.

- در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص یافته به عهده سهام‌دار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص یافته، قابلیت نقل و انتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت.

- مطابق قانون تجارت افراد سهام‌دار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص یافته از جمله سود و... بهره‌مند خواهند شد.

- خاطر نشان می‌سازد دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش ذکرشده سهام‌داران می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به نشانی sejam.ir از تعداد سهام تخصیص یافته نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطلع شوند.

شایان ذکر است بهره‌مندی از خدمات قابل ارائه از جمله ایجاد امکان معامله‌پذیری سهام تخصیص یافته در آینده منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت غیرحضوری در مراکز تعیین شده است.

روش غیرمستقیم:

درصورت انتخاب آزادسازی به روش غیر مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت، با لحاظ مراتب ذیل از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سامان‌دهی خواهد شد و سهام‌دار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت. در این روش سود یا زیان قابل تخصیص به سهام‌دار براساس نحوه عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تعیین و تخصیص پیدا خواهد کرد.

- با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت متعلق به سهام‌دار توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سامان‌دهی خواهد شد.

۵- تکلیف کسانی که طی فرصت مشخص نشده نتوانند وارد سامانه شوند چه می‌شود؟

ج: سهام متعلق به کلیه افرادی که در فرصت اعلام شده به سایت اینترنتی سهام عدالت مراجعه نکنند و یا روش مستقیم را انتخاب نکند در قالب روش غیرمستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سامان‌دهی می‌گردد.

۶- آیا در صورت انتخاب هر روش امکان اصلاح آن وجود دارد؟

برای افرادی که از ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت به دنبال تغییر رویه و انتخاب روش دیگر بودند، اما به اشتبا‌ه انتخاب کردند یک بار امکان ویرایش گذاشته شده تا روش مدنظر را انتخاب کنند.

۷- اگر سامانه پس از انتخاب روش مستقیم کد رهگیری نداد چه باید کرد؟

ج:در حالت کلی همچنین امکانی وجود ندارد لیکن با توجه به عدم نیاز به کد مزبور در جریان آزادسازی، چنانچه در ایام آتی به کد موصوف نیاز باشد مرکز تماس و پاسخ‌گویی سازمان به فوریت این کد را در اختیار مشمولان متقاضی قرار خواهد داد.

۸- در برگه‌های سهام برخی مبلغ یک میلیون تومان درج شده در حالی که در سامانه مثلا مبلغ ۵۳۲ هزار تومان سهام اختصاص داده شده. چرا؟

ج:در ابتدای آغاز طرح توزیع سهام عدالت مقرر گردیده بود به هر یک از مشمولان تا سقف یک میلیون تومان و به هر خانوار ۵ نفره یا بیشتر تا سقف ۵ میلیون تومان سهام عدالت تخصیص داده شود و ثمن آن از سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت در طول ده سال مستهلک گردد، اما میزان سود عایدی در طول ده سال جواب‌گوی میزان بدهی مشمولان نبوده است به طوری که ارزش سهام تخصیص یافته به هر یک از سهام‌داران متناسب با میزان اقساط وصول شده از بابت ثمن سهام واگذار شده از محل سودده سال شرکت‌های سرمایه‌پذیر در مقاطع گذشته تعیین گردیده و در صورت‌حساب مشمولان در سامانه اینترنتی سهام عدالت درج و قابل مشاهده است که عمدتا ارزشی معادل ۵ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال داشته اند. برخی از افرادی که از طریق انتقال و تسهیم ارث سهام عدالت به آن‌ها رسیده است ارزش سهام آن‌ها بیشتر هم می‌باشد یا افرادی که قبل از سال ۱۳۹۵ سود سهام عدالت دریافت نموده‌اند به میزان سود دریافتی از ارزش سهام تخصیصی آن‌ها کاسته شده است یا تعدادی از مشمولانی که به تأیید نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از ۵۰ درصد تخفیف در بهای واگذاری بهرمند گردیده‌اند ارزش سهام آن‌ها حداکثر معادل ۱۰ میلیون ریال بوده است.

۹- آیا امکان افزایش سهام به یک میلیون تومان وجود دارد؟

ج: در حال حاضر همچنین امکانی وجود ندارد.

۱۰- چرا برخی افراد برگه‌های یک میلیونی سهام را دارند، ولی در سامانه سهام عدالت نیستند؟ چه باید بکنند؟

ج: فرایند ثبت‌نام برخی از افراد در سنوات گذشته نهایی نشده و یا اطلاعات آن‌ها در موعد مقرر به سازمان خصوصی‌سازی ارائه نشده است لیکن در حال حاضر سهام‌دار نهایی سهام عدالت نیستند. برگه‌های عضویت که هم اکنون در اختیار برخی سهام‌داران سهام عدالت است فاقد هرگونه ارزش و اعتباری است و در زمان آزادسازی، هیچ‌گونه کارکردی ندارد و سهام‌داران سهام عدالت صرفا می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی samanese.ir از وضعیت سهام‌داری خود مطلع شوند.

۱۱- تعداد افرادی که برگه‌های ثبت‌نام اولیه دارند، ولی سهام‌دار نیستند چه تعداد است؟

ج: تقریبا حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر.

۱۲- برای برخی افراد جامعه که مستحق دریافت سهام عدالت هستند، ولی سهام ندارند چه باید کرد؟

ج: در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های قانونی و عدم وجود سبد سهام، امکان ثبت نام جدید وجود ندارد.

۱۳- برخی سهام‌داران اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند وارد سامانه شوند. دلیلش چیست؟

ج:در حال حاضر کلیه مشمولان نهایی سهام عدالت مقیم داخل کشور می‌توانند بدون هیچ محدودیتی وارد سامانه شوند. امکان ورود به سامانه برای افرادی که مقیم خارج از ایران هستند به دلایل افزایش امنیت سامانه میسر نیست. ضمنا آن دسته از افرادی که از طریق موبایل شخصی به سامانه وارد می‌شوند می‌بایستی از قطع بودن اتصال گوشی همراه خود به فیلترشکن اطمینان حاصل نمایند.

۱۴- در کدام روش سهام‌دار امکان فروش سهام خود را دارد؟

ج:در هر دو روش امکان فروش و واگذاری سهام توسط مشمولان در بازار معاملاتی بورس و فرابورس میسر است.

۱۵- تکلیف سهام شرکت‌های غیر بورسی در روش مستقیم چه می‌شود؟

ج: آن دسته از افرادی که روش مستقیم را انتخاب نموده‌اند سهام شرکت‌های بورسی تخصیص یافته روی کد بورسی خودشان منتقل می‌گردد. این افراد از بابت سهام شرکت‌های غیربورسی، سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم خواهند بود.

۱۶- چه تضمینی وجود دارد که در روش غیرمستقیم شرکت‌های استانی دارایی سهام‌دار را حفظ و افزایش دهند؟

ج:این موضوع به نحوه عملکرد و میزان موفقیت یا عدم موفقیت مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت دارایی‌های تخصیص یافته بستگی دارد.

۱۷- آیا در روش غیر مستقیم سهام‌دار امکان فروش یک‌جای سهام خود را دارد؟ به چه صورت؟

ج: افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب نموده‌اند سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند بود. مقرر گردیده است شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بازار سرمایه پذیرش گردند و سهام این شرکت‌ها مورد خرید و فروش واقع گردد پس این افراد می‌توانند نسبت به فروش سهام خود در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اقدام نمایند.

۱۸- تکلیف سود سالانه سهام در هر یک از روش‌ها چه می‌شود؟

ج: افرادی که روش مستقیم را انتخاب نموده‌اند سود عایدی از سهام ۳۶ شرکت بورسی تخصیص یافته وسود سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از بابت ۱۳ شرکت غیربورسی را مستقیما دریافت خواهند نمود.

افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب نموده‌اند صرفا سود سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را دریافت خواهند نمود؛ بنابراین با هماهنگی‌های صورت گرفته سود کلیه شرکت‌های بورسی و فرابورسی توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار جمع‌آوری و از طریق سامانه سجام در حساب‌های بانکی سهام‌داران تخصیص و پرداخت گردد.

۱۹- آیا برای همه سهام‌داران کد بورسی صادر می‌شود؟ چه زمانی؟

ج: بله. بنا بر بنا بر دستور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مقرر گردیده است برای کلیه سهام‌داران سهام عدالت کد بورسی تخصیص داده شود و حداکثر ظرف مدت دو ماه گزارش اقدامات صورت گرفته در این ارتباط به اطلاع سهام‌داران خواهد رسید.

۲۰- سهام‌داران برای گرفتن کد بورسی چه باید بکنند؟

ج: در این مرحله نیازی به اخذ کد بورسی برای سهام‌داران وجود ندارد.

۲۱- آن‌هایی که کد بورسی دارند چه کنند؟

ج: در حال حاضر اقدام خاصی برای این دسته از افراد لازم نیست. بعد از اتمام مهلت اعلام شده برای انتخاب روش آزادسازی، در صورت نیاز به اقدام خاص، مراتب به نحو مقتضی به اطلاع سهام‌داران خواهد رسید.

۲۲- آیا نیاز به مراجعه حضوری برای کد بورسی هست؟

ج: در حال حاضر نیازی به مراجعه جهت دریافت کد بورسی نیست. بنا بر دستور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مقرر شده است برای کلیه سهام‌داران سهام عدالت کد بورسی صادر و مراتب به نحو ممکن به اطلاع مشمولان خواهد رسید.

۲۳- تکلیف سهام افراد متوفی چه می‌شود؟

ج: بنا بر تصویب شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مقرر گردیده است وراث کلیه متوفیان مشمول سهام عدالت جهت تسهیم و انتقال سهام و سود عایدی به وراث با ارائه گواهی حصر وراثت به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک مراجعه نمایند که این امر از مردادماه ۱۳۹۷ در اقصی نقاط کشور آغاز شده است لیکن در حال حاضر از ابتدای هفته جاری به دلیل اجرای فرآیند آزاد سازی سهام عدالت این موضوع متوقف گردیده است و در روز‌های آتی مجددا از سرگرفته خواهد شد.

۲۴- سودسهام عدالت درسال ۹۹ چقدراست؟

ج: میزان سود سالیانه عایدی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطابق تصویب مجامع عمومی سالانه شرکت‌ها تعیین و تخصیص می‌یابد و میزان دقیق این سود قابل پیش‌بینی نیست. البته با توجه به اینکه سهام شرکت‌های معتبر بورسی در سبد سهام عدالت موجود می‌باشد سود عایدی به صورت سالانه بیشتر از سنوات قبل بوده است.

۲۵- تأثیر آزادسازی سهام عدالت بر معاملات بورس را چیست؟

ج: آزادسازی سهام عدالت با لحاظ مراتبی از جمله زمان و نحوه آزادسازی تأثیر مثبتی بر بازار بورس و فرابورس خواهد داشت و عمق بازار سرمایه را زیاد خواهد کرد.

۲۶- آیا سرپرست خانوار می‌تواند برای اعضا روش مستقیم را انتخاب کند؟

ج: هر یک از مشمولان می‌بایستی شخصا به صورت مجزا برای انخاب روش مدنظر به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی samanese.ir مراجعه نموده و شماره موبایل متعلق به شخص مشمول را ثبت نماید. در صورت فقدان شماره موبایل برای اعضای خانوار، سرپرست خانوار می‌تواند برای تک تک اعضا به صورت مجزا وارد سامانه شده و روش مدنظر را انتخاب نماید بدین معنی که صرفا انتخاب روش توسط سرپرست خانوار برای خود شامل سایر اعضای خانواده نیست.

۲۷- آیا امکان نقل و انتقال سهام عدالت به صورت وکالتی قانونی است؟

ج: برابر اطلاعیه‌های مکرر نقل و انتقال سهام عدالت حتی به صورت وکالتی نزد دفاتر اسناد رسمی غیرقانونی است و این موضوع به اطلاع دفاتر اسناد رسمی رسیده است. سهام عدالت تخصیصی صرفا در سامانه معاملاتی بازار سرمایه در ماه‌های آینده قابلیت خرید و فروش خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امین محسیناوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
3
6
برای فروش سهام چ بایدکرد؟؟؟لطفأراهنمایی بفرماییید
حسن قنبری خواه
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
11
چرا ما سهام عدالت نداریم اسمی ازما در سامانه نیست چکار باید کنیم
رضا‌برین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
3
2
سلام‌من‌زمان‌ثبت‌نام‌دانشجوی‌شمال‌بودم‌مدارکم‌کرج‌نبود‌واسه‌ثبت‌نام‌الان‌ایا‌میشه‌ثبت‌نام‌کرد
ممنون‌میشم‌راهنماییم‌کنید
رضا علی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
2
0
سلام من سرباز بودم ثبت نام نکردم دگیه نمیشه ثبت بشه
رضا علی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
4
7
سلام من سرباز بودم ثبت نام نکردم دگیه نمیشه ثبت بشه
سلام من میفروشم ۰۹۰۱۱۱۰۸۵۱۴ سهامم۱میلیونی هست
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
3
من میفروشم پول لازمم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
11
چرابرای کسانی ازبعداز۱۶واردسامانه شدن وروش مستقیم انتخاب کردن ویرایش فعال نمیکنیدتابتونن ویرایش کنن
قنبر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
میخای ویرایش کنی که چی بشه خیلی خوب انتخاب کرده ایی حدود پنج، شیش میلیون نفر مستقیم انتخاب کرده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
2
8
خواهشابرای اونایی که بعداز۱۶واردسامانه شدن هم ویرایش بزارید لطططططففاااااااااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
2
4
سلام
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
1
خانواده ما ثبت نام نکرده چطور باید ثبت نام کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
2
سلام من خانواده ام سهام عدالت نداریم چه باید بکنیم
هشام میرزازاده جایروند
France
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
2
من سرپرست خانوار هستم دو نفر هستیم و شماره شبا دارم اما همسرم کارت ملی گم کرده وشماره شبا ندارد لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم
عبدالکریم شهابی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
5
من روش مستقیم را انتخاب کردم الان پشیمانم امکان ویرایش نیست چکارکنم
احمد قنبری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
7
سلام اگر امکان ویرایش اطلاعات در سامانه قرار دهیدکه اشتباهی روش مستقیم انتخاب کردیم بیایم روش غیر مستقیم ما اطلاع از بورس نداریم خواهشمندیم از شما بزرگواران
احمد مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
3
وضعیت سهام عدالت
عین الله
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
1
با سلام روش مستقیم زدم پشیمان شدم یک فرصت بدین ویرایش کنیم ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
1
1
با سلام لطفا فرصت ویرایش رو برای کسانی که بعد از ۱۵ اردیبهشت روش مستقیم را انتخاب کردند و میخواهند تغییر بدهند بدهید من ۱۶ روش مستقیم را انتخاب ‌ردم اما اطلاع بورسی ندارم میخوام تغییرش بدم لطفا به مسئولین برسانید فرصت ویرایش بدهند با تشکر
سودابه
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
3
در تاریخ ۱۷اردیبهشت۹۹وارد سایت سهام شدم ومال خودم وهمسرم رو ب روش مستقیم تغییر دادم شبکه خبر نگاه کردم گفت سهام خود را آزاد کنید وچند شب رعد اعلام کرد کسانی که بلد نیستند کاری انجا ندهند وسیستم خودش روش دوم رو انتخاب می کند فرزندم ب کما رفته ودرگیر فرزندم هستم من وهمسرم از سهام عدتلت وبورس چیزی بلد نیستیم تکلیف ما چه می شود لطفا جواب دهید نه بیمه هستیم ونه سر کاری هستیم ونه از بورس ونه سهام چیزی متوجه نمی شویم وناآگاهانه وبدون تحقیق روش مستقیم رو انتخاب کردیم
رستمیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
2
سه تا سهام یک میلیون تومانی معادل ۱۰میلیون ریال به فروش میرسد ۰۹۱۶۵۵۶۳۲۸۲
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
دوست عزیز سهام عدالت قابل فروش نیست تازه اگه کسی هم بخواد بخره با همین قیمت میتونه با کد بورسی خودش تو بازار بورس به نام خودش بخره.
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
1
بنده ۱۵ اردیبهشت روش مستقیم رو انتخاب کردم ولی هیچ گزینه ویرایش برام وجود نداره .لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
سلام من موقع مجردی با مامانم که سر پرست خانواده بودسهام عدالت ثبت نام کردم ولی شوهرم هر چه رفته بود موفق به ثبت نام نشده بود العان من خودم تنها سهام دارم شوهرم و دوتا بچه هام ندارن باید چی کار کنم ،،،،راهنمایی کنید ممنون میشم
زهرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
2
0
سلام
منم سهام عدالت ندارم با دو تا بچه چکار کنم به این سهام نیاز دارم مستاجرم بیمه تامین اجتماعی هم نیستم
محبوبه عبداللهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
0
سلام،کد معاملاتی همان کد بورسی است یا اینکه کد بورسی جدا از کد معاملاتی هست.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
یکی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
2
سلام چند سال پیش که سهام عدالت اعمال میشد چرا به ما تعلق نگرفت درحالیکه درآمدمون خیلی کم بوده وهست حالا چطوری حساب کردن که به ما سهام تعلق نگرفته من نمیدونم؟؟؟؟لطفا رسیدگی بفرمایید
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
به همه اعمال میشد من خودم کارگری ثبت نام کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
2
0
سلام‌.لطفا برای اونهایی که ۱۶ اردیبهشت به بعد هم ثبت نام کردن
امکان ویرایش بزارید .ممنون .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
سلام من سهاممو می فروشم کسی می خره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
خواهش برا کسایی مسل من ک شبا اعلام نکردن و جا موندن ی فکری بکنید پس چرا بهم پیام میدن ک شبا اعلام بکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
من سال۹۳از همسرم جداشدن و دیگر برا شماره شبا پیگیر نشدم فکر کردم چون سهام دست همسر سابقم نمیتونم بگیرم الان دوسالی هس ک بهم پیام میدن ک شبا اعلام کنم اما وارد سامانه نمیتونم بشم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
سلام
سهام در مالکیت شماست
وهیچ کس نمیتونه در اون دخل و تصرف کنه و برگه های اولیه فاقد اعتبارند
به سامانه سهام عدالت مراجعه کنید
با وارد کردن کد ملی و بقیه مشخصات وارد بشید
میتونید روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنید
اگر سهامتون را بفروشید پو به حساب خودتون میادو نه کس دیگه حتی شوهرتون
حسام صوفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
سلام سهام عدالت ما یک میلیونی هسته تاحتی الا برگه های سهاممون هست ولی تو سیستم ۴۰۰هزاریه چرا چکارباید بکنیم لطفا پیگیری کنید. بخدا خیلی بدبختیم پول اجاره خانه مان نداریم بدیم یه کمکی بهمون کنیددوتابچه کوچیک دارم شیرخشکی هستن دیگه بخدا به فکرخودکشی هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
خدابزرگه مگه تاحالا باسهام عدالت گذشته زندگی ما!فک کنم میتونیدوکالت بدین به بانک واستون میفروشن .
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
سهام عدالت ارزشش ۱ میلیون تومن بود، که حدود ۵۰۰ هزار تومن رو دولت داد، و ما باید خودمون بقیه ۵۰۰ هزار تومن باقی مانده رو واریز میکردیم تا ارزش سهام ۱ میلیون بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
1
سلام ما که سهام عدالت نداریم باید چی کار کنیم
Sepid
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
اگه پشیمان بشیم از ازاد سازی سهام عدالت چ کنیم؟؟؟؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
1
سلام من ۱۳۹۹/۲/۲۳ روش مستقیم انتخاب کردم و اطلاعت درستی نداشتم الان میخوام برگردم به روش غیره مستقیم خواهش میکنم گزینه ویرایشو بزارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
حیرونم میفروشم خریدار بزنگه 09140560529گوجه بازار نداشت سود همینو بگیریم بخورم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
سلام بمن کدپیگیری نداذچکارکنم؟؟؟
عیسی محبوبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
با سلام چرا اوایل کار برای مردم توزیع نمیدهد بعد مردم به مشکل میفتن مستقیم وغیر مستقیم مردم سر از این کار در نمیارن لطف بکنید برنامه ای بزارید که دباره این کار ازاد سازی بکنن با کمال تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
1
0
تالا
امین سمیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
سلام خانواده من ثبت نام کردم کد رهگیری هم دارم اما سهام عدالت ندارم چکار باید بکنم لطفا راهنمای کنید
خانم قدیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
ارزش برگه سهام من 1میلیون تومان اما چرا 532000تومان ذکرشده واز سال 85 برگه را دارم ولی فقط سود سال 96 و97 مشخص شده و سال های گذشته هم هیچ سودی دریافت نکردم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
سلام ما که سهام عدالت نداریم چه کار کنیم شرایط مالی زیر خط فقر است این سهام عدالت یا بی عدالت
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
0
با سلام دو ساعت قبل برای روش 1 دوری سهام عدالت ثبت نام کردم مسئول کافی نت گفت باید با شبا و سیم کارت و کد ملی یک مورد اقدام بعدی انجام ب دهید. آیا امکان برگشت پشیمانی و ویرایش وجود دارد؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
این مردم عادی چیزی از بورس و اینجور چیزا نمی دونن .خواهشا خوب توضیح بدین که دچار اشتباه نشیم.بعد من برگه سهام عدالتم زده ارزش یک میلیون ولی تو سایت زده ۵۰۰ تومنی .خواهشا جوابگو باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
1
سلام تکلیف کسی که صرفه نظر کرد از فروش سهام چی ما فروش گذاشتیم09115315198ممنون میشم اگه راهنمای کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
1
سلام لطفا ویرایش بزارید اشتباهی روش مستقیم انتخاب کردیم
فردین رویین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
سلام ببخشیدمن بانک ملی رفتمه برای فروش سهام میگه نمیخواهدبیایی بروبا اپلیکیشن ایواسهامت رابفروش درصورتی که من هرکاری میکنم بعدازواردکردن کدملی هیچی بالانمیادممنون میشم راهنمایی کنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
من سهام نمیخوام برید بدهید به عربها
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
مردم رو اواره کردین این دولت دروغگو ترین دولته الان 13روزه 30درصد سهام رو دادم بفروشم اصلاواریزنشده میخوان سودش بیاد پایین بعد بفروشن
محمد فاضل
Poland
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
برای افراد زیر 18سال دارای سهام عدالت نمیتوان شماره تلفن بنام انها ثبت کرد یا خرید ایا شماره یکی از والدین را میتوان وارد نمود. در ضمن جهت ویرایش چه کار باید کرد.
حسن لطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
مدتی هست درخواست فروش دادم ولی هنوز پول به حسابم نیومده
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
برنامه خوبی است
مصی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
سلام. جناب آقای رئیس جمهور سهام عدالت کارگران که در روز کارگر و چندین بار وعده دادید چه شد؟ به نظر شما صندوق دارا واجب بود یا سهام عدالت کارگر؟
منصوره بهروزیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
0
سلام من ۳۰درصد سهام رو فروختم هنوز وارد حسابم نیومده شماره شبا بانکیم هم درسته تو رو خدا پیگیری کنید بدجوری پول لازم هستم لطف کنید جواب بدین
A
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
0
سلام من تاحالایک ریالم سودنگرفتم بااینکه شماره شبام وشماره موبایل تاییدشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
لطفا سایت سهام عدالت و درست کنید همه گوشی ها هوشمند نیست که بتونیم بریم ارزش سهام و ببینیم خواهشا یه کاری کنید بشه با گوشی دیگه ارزش سهام و بببینیم قبلا میشد ببینیم اما الان نمیشه ،رسیدگی کنید
قاسم شکیب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
میخوام وارد سایتسهام عدالت بشم جواب میزنه
شماره تلفن نامعتبر درصورتیکه قبلا باهمین شمار بوده وبنام خودم است گزینه اصلاح شماره میزنم میگه ثبت شد ولی هربار که میروم وارد شوم یا به سایت کارگذاریها مراجعه میکنم باز همین جواب میگیرم باید چکار کنم
داود کانطوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
سلام کلیه کارهای منزلم با همسرم بود و ایشان چند سال است فوت کرده وقتی صحبت سهام عدالت شود من یک عددفیش چاپی بنام سهام عدالت در منزلم پیداکردم اما هرچه کد ملیم را میزنم نام من در بین سهامداران نیست میخواهم بدانم این فیش رامگر به افرادی که واجد سهام عدالت هستندداده نشوده و اگر اینچنین است چرا نام من دربین سهامعدالت داران نیست؟ با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
سلام من 29 برچ چهار 30درصد اول رو به بانک رفاه فروختم تا امروز 2 /9 دو ملییون خرده ای خرد خرد به حساب واریز کرده دم بورس و بانک گرم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->