تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

شانس قالیباف برای ریاست مجلس بیش از دیگر کاندیداهاست

  • کد خبر: ۲۶۹۱۵
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
  • ۱
شانس قالیباف برای ریاست مجلس بیش از دیگر کاندیداهاست
منتخب مجلس یازدهم گفت: تمایل نمایندگان برای ریاست مجلس به سمت و سوی آقای قالیباف است.

به گزارش شهرآرانیوز،مجلس یازدهم از 8 خردادماه آغاز به کار می‌کند. ریاست مجلس یازدهم اولین و مهم‌ترین انتخاب مجلس محسوب می‌شود. افراد مطرح برای تصدی صندلی ریاست مجلس یازدهم بیش از 10 نفر هستند، اما مهم‌ترین گزینه‌های ریاست مجلس یازدهم عبارت‌اند از: محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی میرسلیم، علیرضا زاکانی، مرتضی آقاتهرانی، علی نیکزاد، سیدشمس‌الدین حسینی و حمیدرضا حاجی‌بابایی.

 

در این میان سه کاندیدا سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را دارند که 2 نفر  از آنها یعنی علیرضا زاکانی و مرتضی آقاتهرانی عضو جبهه پایداری هستند. 

 

محمدباقر قالیباف که پیش از این نیز ثابت کرده تیم رایزنی قوی‌ای دارد در انتخابات ریاست مجلس یازدهم نیز با استفاده از همین رایزنی‌ها محتمل‌ترین گزینه برای تصدی این پست محسوب می‌شود. البته در این میان شانس حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون ولایی مجلس دهم نیز کم نیست. او در انتخابات ریاست مجلس دهم هم کاندیدا شده بود و به نظر می‌رسد برای تصدی ریاست مجلس در میان سایر کاندیداها شانس خوبی دارد.


سید کاظم موسوی منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم  شاخص‌های انتخاب رئیس  را برشمرد و گفت: به نظر بنده باید کسی که در دوران گذشته کارهای جهادی انجام داده است رئیس مجلس شود. همچنین باید فردی روی صندلی ریاست مجلس بنشیند که شأن و شخصیت این جایگاه را داشته باشد.

 

او ادامه داد: رئیس مجلس باید در دوران انتخابات گذشته و جریانات گذشته مورد توجه و اعتماد مردم قرار گرفته باشد. فردی باید رئیس مجلس شود که شأنش ریاست مجلس است. رئیس مجلس باید فردی باشد که در کنار رئیس دولت و رئیس قوه قضائیه بنشیند و تصمیمات خوبی اتخاذ کند.

 

این منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم تاکید کرد: باید فردی را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کنیم که حاکمیت هم آن فرد را قبول داشته باشد. این فرد باید بتواند پاسخگوی مردم باشد و برای مجلس و نمایندگان رفیق خوبی شود.

 

مهم است که حاکمیت چه کسی را به عنوان رئیس مجلس قبول می‌کند

 

موسوی با اشاره به برخی اظهارنظرها در مورد سابقه حاجی‌بابایی و برتری او از قالیباف از این حیث گفت:  همه افراد همه چیز را از شکم مادرشان نیاموخته‌اند. افرادی هستند که با قدرت و رزومه‌ای که دارند می‌توانند مدیریت خوبی در مجلس شورای اسلامی داشته باشند. البته سابقه هم مهم است، اما مهم این است که حاکمیت چه فردی را به عنوان رئیس مجلس قبول می‌کند.

 

او توضیح داد: شاید سابقه حضور در مجلس در رزومه کسی اهمیت داشته باشد، اما باید دید چه کسی را می‌توانیم به عنوان رئیس مجلس کشورمان به دنیا معرفی کنیم. آقای قالیباف کارهای جهادی انجام داده است و دیدیم که در مسئولیت‌های مختلف یک‌شبه چه کارهایی می‌کرد. قالیباف فرمایشات حضرت آقا را در برنامه‌هایش می‌گنجاند و این موارد برای ما اهمیت دارد.

 

تمایل نمایندگان به سمت و سوی آقای قالیباف است

 

این منتخب مجلس یازدهم در پاسخ این سوال که با توجه به جو حاکم در میان منتخبان مجلس یازدهم، شانس کدام یک از کاندیداهای ریاست مجلس بیش از سایرین است گفت: تمایل نمایندگان به سمت و سوی آقای قالیباف است.

 

او در پایان گفت: آقای حاجی‌بابایی هم گزینه دومی است که میان نمایندگان برای ریاست مجلس شورای اسلامی مطرح است. اما موافقان ریاست آقای قالیباف بر مجلس بیش از آقای حاجی‌بابایی است. بنابراین آقای قالیباف از سایر کاندیداهای ریاست مجلس یازدهم شانس بیشتری دارد.

منبع:اعتمادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا نیکرو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
در انتخابات ریاست مجلس فقط دو نفر کاندید شوند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->