پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

پیامی‌ها به دنبال زنده کردن تیم پیام

  • کد خبر: ۲۷۲۲۷
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
پیامی‌ها به دنبال زنده کردن تیم پیام
پیش‌کسوتان باشگاه سبزپوش مشهدی به‌دنبال زنده‌کردن این تیم محبوب هستند
حمیدرضا معصومیان/شهرآرانیوز - درحالی‌که فقط ۲ هفته از تلاش رضا عنایتی برای احیای نام ابومسلم (نه خود ابومسلم) می‌گذرد، این‌روز‌ها زمزمه زنده‌شدن دیگرتیم محبوب مشهدی‌ها به گوش می‌رسد. پیامی‌ها که گویا برخلاف ابومسلمی‌ها اتحاد بیشتری دارند و حاشیه‌هایی کمتر، حالا کمر همت را سفت کرده‌اند تا تیم خودشان را احیا کنند. آن‌ها که نیک می‌دانند حساب‌کردن روی مسئولان، محلی از اعراب ندارد و از تدبیرشان دیگی برای کسی گرم نمی‌شود، عنان پروژه را در دست گرفته و دنبال اسپانسر و حامی رفته‌اند تا با کمک آن‌ها استارت این کار بزرگ را بزنند؛ کاری که بی‌تردید به حرف آسان است و در عمل شاید به روز‌ها و ماه‌ها تلاش و برنامه‌ریزی نیاز داشته باشد. اما داستان پیگیری پیامی‌ها برای احیای پیام چیست و از کجا شروع شد؟

کمپین پیامی‌ها در فضای مجازی
ماجرای احیای پیام از یک کمپین در فضای مجازی آغاز می‌شود، جایی که گروهی از پیامی‌های نه‌چندان‌قدیمی سعی می‌کنند ایده احیای دوباره تیمشان را به اشتراک بگذارند. یونس مسعودی، کاپیتان تیم، سالی که پیام به لیگ برتر آمد، دراین‌رابطه می‌گوید: «ما بچه‌هایی که در سال ۷۶ عضو تیم جوانان پیام بودیم، رابطه خوبی با هم داریم و بعد از سال‌ها هنوز جمع خودمان را حفظ کرده‌ایم. فکر احیای پیام از همین‌جا به وجود آمد و گفتیم اول این را در فضای مجازی به اشتراک بگذاریم و ببینیم واکنش‌ها چیست که دیدیم استقبال فراتر از چیزی است که انتظارش را داشتیم. مثلا یک آقایی به من پیام داد و گفت من چند مغازه دارم که اجاره داده‌ام و حاضرم برای این کار شما، اجاره یک سال یکی از مغازه‌هایم را بدهم.»
کمپینی که مسعودی و بازیکنان سابق پیام به راه می‌اندازند، خیلی زود در فضای مجازی دست به دست می‌شود و اندک‌اندک جمع دوستداران پیام بیشتر و بیشتر می‌شوند. این‌گونه می‌شود که معجزه همیشگی و امتحان پس‌داده سپردن کار‌های بزرگ به مردم در مورد پیام هم جواب می‌دهد. انباشت پیام‌های مثبت و انگیزه‌های بالا، فکر زنده‌کردن پیام را حالا به یک پروژه تبدیل کرده است که با ورود یک بخش اقتصادی قدرتمند، شدنی‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

حرکت منطقی
پیامی‌ها برای شروع دوباره عجله‌ای ندارند و با عبرت از حوادث گذشته می‌خواهند آهسته و پیوسته پیش بروند. یونس مسعودی که درحال‌حاضر به‌نوعی هدایت این پروژه را در دست دارد و یافتن سرمایه‌گذار بخش خصوصی محصول تلاش‌های اوست، دراین‌رابطه می‌گوید: «برای این کار ما می‌خواهیم با برنامه‌ریزی پیش برویم و نمی‌خواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم. درهمین‌راستا با یک بخش خصوصی علاقه‌مند به پیام که به لحاظ اقتصادی قدرتمند است، صحبت کرده‌ایم و برنامه خودمان را داده‌ایم. اگر این بحث کرونا پیش نمی‌آمد، شاید همین‌روز‌ها استارت کار را زده بودیم، ولی این اتفاق یک مقدار باعث تأخیر شد. بدون‌تردید این کار انجام خواهد شد، اما با حساب‌وکتاب و لحاظ همه جوانب.»

پاک‌کردن گذشته پیام
این حساب‌وکتابی که یونس مسعودی می‌گوید، احتمالا دغدغه بسیاری از کسانی است که در جریان این خبر قرار گرفته‌اند. روز‌های تیره‌وتاری که این تیم در گذشته داشت و ماجرای یک‌بار احیاشدنش که فرجام تلخ‌تری از خودِ پیام داشت، بیم و امیدی ساخته که پربیراه نیست. برای همین پیش‌کسوتان پیام به‌دنبال حل همه مشکلات این تیم هستند تا یک مجموعه بی‌حاشیه را تحویل بگیرند. قرارداد‌هایی که پرداخت نشده و تعهداتی که انجام نشده، مهم‌ترین مشکلی هستند که بلافاصله بعد از خبر زنده‌شدن نام پیام، گریبان این تیم را خواهد گرفت. به غیر از این، موضوع امتیاز این تیم نیز هست که کسی به‌درستی نمی‌داند آخرین‌بار به نام چه کسی ثبت شده و اگر قرار بر احیا باشد، این شخص ادعایی خواهد داشت یا نه؟ این‌ها مسائل بسیار مهمی است که پیامی‌ها به‌دنبال حل آن هستند تا بی‌گدار به آب نزنند. این‌طور که شنیده می‌شود، این ماجرا جسته‌گریخته به گوش مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت فوتبال استان نیز رسیده و آن‌ها قول نصفه‌نیمه‌ای داده‌اند که پای کار بیایند و دست‌کم مسئله بدهی‌ها را حل کنند. اتفاقی که بدون‌شک گامی بزرگ درراستای زنده‌شدن نام پیام است، هرچند اگر نشود هم می‌توان با افزودن یک پسوند یا یک پیشوند به نام پیام، تیم جدید و شسته‌رفته‌ای ساخت. هر چه باشد، هویت نام‌ها به آدم‌هایشان است و اگر همه پیامی‌ها پشت این تیم بیایند، پیام زنده خواهد شد؛ حتی اگر اسمش اندکی با اصلش تفاوت داشته باشد.

پیام به‌دنبال مدل سیاه‌جامگان
ایده‌ای که پیامی‌ها این‌روز‌ها درپی عملی‌کردنش هستند، چیزی شبیه به داستان سیاه‌جامگان است؛ یعنی تشکیل یک تیم بومی با هزینه کم و برنامه‌ریزی صحیح که از دستجات پایین‌تر شروع کند و پله‌پله بالا بیاید؛ همان کاری که سیاه‌جامگان کرد و درست هم‌زمان با افول ابومسلم با نام و قواره‌ای شبیه به این تیم از لیگ دسته‌دوم شروع کرد و تا لیگ برتر آمد. آنچه بر این تیم گذشت، تجربه‌ای سخت بر فوتبال خراسان بود که می‌تواند برای پیامی‌ها راهگشا باشد.
یونس مسعودی می‌گوید: «همه هدف ما این است که یک کار اساسی و درست انجام شود. همه ما می‌دانیم که فوتبال خرجش از دخلش بسیار بیشتر است و برای همین برنامه‌ای آماده کرده‌ایم که بخش خصوصی که وارد می‌شود، به اندازه خودش سود کند. همچنین دنبال استفاده از تجربیات بزرگان فوتبال استان هم هستیم و از همه این‌ها مهم‌تر، پشتمان به هوادارانی است که در همین مدت نشان داده‌اند چقدر عاشق این تیم هستند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->