کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها
رئیس کمیته علمی ستاد کرونا خبرداد:

ایران در تحقیقات کرونا پیشرو بوده است

  • کد خبر: ۲۷۵۸۴
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
ایران در تحقیقات کرونا پیشرو بوده است
رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ایران در تحقیقات کرونا پیشرو بوده است و کار‌های دیگری که بر روی واکسن کرونا شروع شده که به خوبی در حال پیشرفت است.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مصطفی قانعی در نشست خبری مجازی امروز، پنجشنبه اول خرداد در محل وزارت بهداشت افزود: برای بیماری کرونا، چون هیچ درمان قطعی وجود ندارد باید تمام موارد که پیشنهاد خاصی برای بهبود بیماران یا کیت تشخیصی یا شیوه تشخیصی خاصی که ارائه می‌شود حتماً در کمیته علمی بررسی و بعد اجرا شود.

وی گفت: ما در وزارت بهداشت ضمن اینکه بیماران را بسیار خوب کنترل و بیماری را بسیار خوب مهار کردیم، از طرفی باعث شد هیچ یک از استاندارد‌های بهداشت و درمان زیر پا گذاشته نشود. با اینکه در فوریت‌ها برخی از کشور‌ها ممکن است اقدامات خاصی را بکنند که در رسانه‌ها شاهد آن نیز هستیم. برخی مسئولان درجه اول یک کشور بزرگ پیشنهاداتی می‌کند که کاملاً خلاف امور پزشکی و سلامت بیماران است.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد:، اما در کشور ما با تشکیل کمیته علمی هر گونه پیشنهادی که برای درمان، پیشگیری و تشخیص این بیماری بود حتماً از کمیته علمی عبور کرد ضمن اینکه مردم هم در امنیت بودند.

وی افزود: اگر کمیته علمی تشکیل نمی‌شد و این موضوع رعایت نمی‌شد بسیار از کسانی که تصمیم داشتند دارو‌های خودشان را اعم از دارو‌های با منشأ طبیعی، شیمیایی و یا بیولوژیک به نوعی در این بحران وارد بازار بکنند و با تقاضای القایی که مردم دارند، مصرف اش را بالا ببرند؛ و به هر حال می‌توانستند از این راه ثروت خوبی را بدست بیاورند.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: حضور کمیته علمی باعث شد مردم در یک امنیت خاطر بسر ببرند و مطمئن شوند که اگر چیزی را وزارت بهداشت صلاح دانسته وارد پروتکل درمان می‌شود. شاهد بودیم که در ابتدا داروی «اوسلتامی ویر» مطرح و بعد از اینکه مشخص شد بر روی کرونا تأثیر ندارد از لیست خارج شد.

وی گفت: وظیفه دوم کمیته علمی این است که به محض اینکه پروتکلی برای مردم و بیماران تدوین می‌شود، اما اثربخشی آن زیر سوال می‌رود، بلافاصله از پروتکل خارج می‌شود.

قانعی گفت: نوید بعدی این است که با وجود مشکلاتی که ویروس کرونا برای ما درست کرد همت علمی خوبی در جامعه علمی کشور ما شروع شد. همت فناورانه به آن اضافه شد و کمتر کشوری را در دنیا سراغ داریم که وقتی بیماری ویروسی در داخل کشور می‌آید و به تمام امکانات، تجهیزات و کیت‌های تشخیصی احتیاج دارد، ظرف دو ماه به کشور صادر کننده بدل شود. این نشان می‌دهد بنیه فناورانه ایران نسبت به کشور‌هایی که ادعا داشتند بسیار خوب است و این می‌تواند نوید بخش این موضوع باشد که کشور توسط دانش بنیان‌ها و فناوران مراقبت شود.

وی افزود: در کمیته علمی از تعداد پروژه‌های متعددی که در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تصویب شده است، بالغ بر ۷۰ مجوز برای انجام مطالعات بالینی صادر کرده است و از میان این ۷۰ پروژه نتایج به تدریج وارد کمیته علمی می‌شود و کمیته علمی بر اساس میزان موفقیت آمیز بودن آن نتایج تصمیم می‌گیرد که پروتکل نهایی کشور چه باشد.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به موازات این موضوع کار‌های دیگری که بر روی واکسن شروع شده است به خوبی در حال پیشرفت است و ما می‌توانیم امیدوار باشیم اگر روزی واکسنی در دنیا تولید شد و مؤثر بود فاصله ما تا تولید واکسن همگام با دنیا است و عقب نخواهیم بود و می‌توانیم وارد این عرصه شویم.

وی تاکید کرد: خبر‌هایی از پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسد که نشان می‌دهد برخی از پروژه‌ها توانسته اند در میزان بستری و بهبودی بیمار اثر خوبی داشته باشد.

قانعی اظهار داشت: بخش دیگر تحقیقات نتایج خوبی داشته است اقداماتی است که می‌تواند در جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک کند.

وی یادآور شد: تحقیقات متعددی مثل سلول درمانی، پلاسما درمانی، سورفکتانت که درمان‌های پیشرفته‌ای هستند در کمیته علمی مطرح شد و با اینکه از همه این تحقیقات استقبال به عمل آمد، اما برای اینکه بتواند وارد پروتکل کشوری شود نیاز به تحقیقات جامع‌تری دارد.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: گاهی در رسانه‌های خارجی اعلام می‌شود که تحقیقاتی در یک موردی شروع شده است، اما به شما اعلام می‌کنم که ما در تمام این تحقیقات جلوتر بوده ایم. مثلاً تحقیقاتی که روی کلروکین و آزیترو شروع کردند یک ماه دیرتر از ایران بود. یا تحقیقات پلاسمادرمانی و تاییدیه FDA آمریکا را دریافت کرد بعد از شروع این کار در ایران بود. آنتی بادی اختصاص کرونا کشور ما زودتر اعلام کرد.

وی افزود: با تمام این موارد، موارد جدیدی هم وجود دارد که یک ماه آینده اطلاع رسانی می‌شود. یک تیم علمی بسیار قوی با مدیریت کمیته علمی کشوری در خدمت مردم است که بتواند به موقع هم بیماری را درمان کند هم واکسن برای آن طراحی کند و هم شیوه‌های تشخیصی جدیدی را ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->