کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

پلتفرم جدید اپل و گوگل برای مقابله با کرونا

  • کد خبر: ۲۷۹۹۱
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
پلتفرم جدید اپل و گوگل برای مقابله با کرونا
اپل و گوگل از برنامه ای بلندپروازانه و نسبتا بحث برانگیز برای مقابله با شیوع کرونا خبر داده اند که افراد را رهگیری می کند و در صورت ارتباط با بیماران کووید۱۹ به آن ها هشدار می دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، ردیابی تماس در مقابله با بیماری های عفونی روش جدیدی نیست و سابقه استفاده از آن به دهه ها قبل باز می‌گردد.

در این روش، فرد بیمار به عنوان کیس شاخص تعیین، و افرادی که با او در ارتباط بوده اند شناسایی می شوند. هدف از این کار ایجاد اختلال در روند سرایت بیماری، کاهش شیوع آن و همچنین درک نحوه سرایت بیماری و نگاشت نقشه شیوع آن در هر منطقه است. مشکل اینجاست که در این روش بیمار تنها قادر به معرفی آشنایان است اما با استفاده از فناوری های نوین، می توان تماس غریبه ها با بیمار را هم تشخیص داد و به آن ها در مورد احتمال بیمار شدن هشدار داد.

یکی از این فناوری های ردیابی، تماس از طریق بلوتوث کم مصرف یا LE است که گوگل و اپل در حال توسعه آن هستند. هدف گوگل و اپل از همکاری با یکدیگر به حداکثر رساندن دقت سیستم ردیابی در هفته های آینده است زیرا هشدار دادن با این شیوه در فاصله سی متری بیمار، به جز ایجاد رعب و وحشت میان تعداد بسیار زیادی از کاربران کاربردی نخواهد داشت.

از سوی دیگر، هشدار دادن زمانی که تنها چند اینچ هم با بیماران فاصله دارید کاربردی نخواهد بود. دقت سیستم باید تا اندازه ای باشد که بتواند به محض قرار گرفتن در فاصله حدود دومتری فرد مشکوک به بیماری، به کاربر هشدار دهد.

البته نقض حریم خصوصی کاربران در این مدل پروژه ها باعث ایجاد مخالفت هایی در بین مردم هم شده است چون برای اجرای موفق پروژه، موقعیت کاربران بدون اطلاع آن ها توسط گوگل و اپل رصد می شود و اطلاعات رفت و آمد آن ها جمع آوری می گردد.

مسلما شرایط بحرانی شیوع کرونا تا اندازه ای این مدل اعتراضات را کم رنگ خواهد کرد، اما در مجموع، امکان دسترسی به موقعیت مکانی کاربران و جمع آوری داده های مربوط به رفت و آمدهای آن ها در بلندمدت می تواند باعث اعتراضات جنجالی به این مدل طرح ها شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->