زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

پرونده قتل رومینا اشرفی به طور ویژه در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفت

  • کد خبر: ۲۸۱۳۸
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
  • ۱۴
پرونده قتل رومینا اشرفی به طور ویژه در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفت
قتل رومینا از نظر قانون قابل پذیرش نیست و این پرونده به‌صورت ویژه رسیدگی خواهد شد و حکم، مطابق ضوابط قانونی صادر و به اطلاع عموم خواهد رسید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از رسیدگی ویژه به پرونده قتل دختر ١۴ ساله تالشی خبر داد.

جان احمد آقایی در این باره گفت: روز ۲۸ اردیبهشت امسال پدر رومینا با مراجعه به پلیس و دستگاه قضایی از ربوده شدن دخترش از سوی پسری ۳۰ ساله خبر داد و شکایتی با عنوان آدم‌ربایی در دادسرای شهرستان آستارا مطرح کرد. پرونده برای بررسی در دستور کار دادسرا قرار گرفت.

آقایی افزود: پس از دستگیری پسر جوان از سوی پلیس، پدر و مادر و بستگان دختر ۱۴ ساله به دادسرا مراجعه کردند و بازپرس با مشاهده اینکه پدر از روی مهربانی و گذشت از اشتباه دخترش چشم پوشی کرده است، وی را تحویل خانواده‌اش داد.

وی اظهار کرد: پدر دختر با ملاطفت و مهربانی که به خرج می‌دهد اعتماد بازپرس را جلب می‌کند و به‌همین دلیل بازپرس از تحویل وی به خانواده اطمینان خاطر داشته است و با توجه به بررسی جمیع شرایط علتی برای تحویل ندادن دختر به خانواده‌اش در آن زمان وجود نداشته است.

وی همچنین برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اعتیاد پدر دختر به مواد مخدر را رد کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود این فرد به مواد مخدر اعتیاد داشته است، صحت ندارد همچنین پدر فاقد هرگونه سابقه کیفری بوده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در تشریح چگونگی قتل افزود: پس از اینکه فرزند تحویل خانواده می‌شود آنها شب را در منزل یکی از بستگان در آستارا ساکن می‌شوند و شرایط کاملاً معمولی و طبیعی بوده است ولی فردای آن روز به روستای خود بر می‌گردند و مشخص نیست آنجا چه اتفاق غیر عادی رخ داده است که در هنگام غروب و وقتی دختر در خواب بوده، پدر، دختر خود را به قتل می‌رساند.
وی اضافه کرد: پدر این دختر پس از قتل رومینا بلافاصله از خانه بیرون می‌آید و تقاضای کمک می‌کند که بی‌فایده است.

آقایی اضافه کرد: پدر دختر اکنون بازداشت است و تحقیقات تکمیلی درباره انگیزه و علت قتل ادامه دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه این دختر، قربانی خشونت خانوادگی شده است، افزود: فارغ از انگیزه پدر در به قتل رساندن دختر خود، چنین جنایتی به‌هیچ عنوان از نظر قانون قابل پذیرش نیست و این پرونده به‌صورت ویژه رسیدگی خواهد شد و حکم، مطابق ضوابط قانونی صادر و به اطلاع عموم خواهد رسید.

رومینا ۱۴ ساله عصر روز اول خرداد در خانه پدری اش واقع در روستای حویق تالش به دست پدرش با داس به قتل رسید.

پدر ۴۰ ساله رومینا علت این جنایت را مخالفت با ازدواج دخترش و مزاحمت‌های پسر جوان برای خانواده‌اش عنوان کرده است.


در این ماجرا بهمن - پسر جوانی که مدعی عشق رومینا و عامل فرار او بوده است - درباره این ماجرا گفت: رومینا را از پدرش خواستگاری کردم اما پدر رومینا به بهانه اینکه ما سنی مذهب هستیم و اختلاف سنی ما زیاد است، مخالفت کرد و من و رومینا هم فرارکردیم و به خانه خواهرم رفتیم و ۶ روز آنجا بودیم.

قرار بود به عقد هم دربیاییم اما روز مراسم پلیس ما را دستگیر کرد. رومینا به پلیس گفت که با میل و اراده خودش با من آمده است و قاضی دادگاه هم او را با‌وجود مخالفت شدید خودش تحویل خانواده‌اش داد. دو روز بعد هم این اتفاق رخ داد.

رومینا خودش می‌گفت آن چند روزی که در خانه خواهرم بودیم بهترین روزهای زندگی اش بوده است و آرامش و امنیت داشته است. رومینا در خانه پدرش همیشه کتک می‌خورد و احساس امنیت نمی‌کرد.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
dfto
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
2
واقعا خیلی وحشیا نه است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
باید حبس ابد براش درنظر بگیرن درسی باشه برای بقیه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
1
1
پدر بیشرف خوب میزاشت ازدواج کنند ابروش هم حفظ میشد پدر خر خور عمو و پدرش راباید کشت
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
1
پدر بیشرف خوب میزاشت ازدواج کنند ابروش هم حفظ میشد پدر خر خور عمو و پدرش راباید کشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
0
بایدد قصاص بشه کسی که به بچه خودش رحم نکنه و به شدت وحشیانه بکشه باید اعدام بشه تا درس عبرت برای دیگران بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
1
من نمی دانم چی بگم یعنی یه بچه باید ازاین به بعد از پدرش بترسد و امنیت نداشته باشد واقعا لعنت خدا به این مرد حیف واقعا خدا بعضی ها رو پدرومادر میکنه
ناشناس
Germany
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
0
مگه میشه آدم به بچه خودش رحم نکنه .زندگی فقط زود ازدواج کردن وبچه بدنیاآوردن نیست تربیت ومراقبت وآرامش روانی خانواده ومهربانی خانواده نسبت به فرزندان از وظایف اصلی پدر ومادر هستش .زمانیکه بچه خونه رو محل امن نمیدونه ومحل اذیت ازارش میدونه پناه به بیرون وادمای بیرونی میاره تا اونو از اون زندان نجات بدن تهش میشه فرار وبلعکسش زمانیکه بچه خونه رو تنها مامن امن خودش بدونه هرجا برهم سریع بر میگرده با یک تربیت درست ووقت گذاشتن
مجید ss
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
0
دلیل رومینا و امثال رومینا برای پناه بردن به کسی غیر از خانواده خلا روحی و محبتی هستش که خانواده و مخصوصا پدر باید واسه بچه اش تامین کنه ، کار پدر و مادر فقط به دنیا آوردن نیست
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
1
سلام،
شکی نیست ماجرایی دلخراش است چه برای موافقان و چه مخالفان هر یک از پدر و دختر.
ولی ریشه اصلی در دوگانگی فرهنگی بین دو نسل پدر و فرزند است که بنوعی کم و زیاد در اکثر خانواده ها حاکم است، تضاد بین والدین با فرزندان بخصوص فرزندان دهه ۷۰ ببعد.
دو گانگی قانون مانع از حل این معظل است و اول باید قانون اصلاح شود و به موازات آن آموزش و پرورش در دروس خود حقوق فردی را آموزش دهد و رسانه های پر مخاطب بخصوص تلویزیون نیز در خدمت این آموزشها قرار بگیرند.
اگر قانون به درستی آموزش داده شود و مرجع مورد اعتمادی در حل فوری و عادلانه مشکلات باشد تسویه حسابهای شخصی بصورت چشمگیری کاهش میابد و هر کس سلیقه خودش راه حلی چون فرار و قتل و ... پیدا نمیکند.
فاطیما سلگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
به نظر من باید اون پدر رو اعدام کنند
یعنی چی که پدر همینجوری بزنه بچشو بکشه اونم با داس
واقعا متاسفم
بیچاره رومینا
زانیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
مگه گناه رومینا چه بود فرار کرده بود اونم با میل خودش. دیگه پرش هم حق کشتن او را نداشت
افشین رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
تنها گناه رومینا این بود که دختربودوجایی که ناامن ومثل جهنم بودخانه پدری بود برای همین دختربه دنبال آرامش امنیت به بیرون از خانه بود چون امنیت جانی نداشت چندتارومینای دیگربایدبدست پدرانی معتاد روانی وجلادکشته بشندتا قانون به خودش بیاید از قوه ی قضاییه خواهشمندم به سادگی ازاین قضیه نگذرند مسببان این جنایت را سخت مجازات کندمخصوصاقاتل رومینا یعنی اعدام غیرازاین باشد فکرمی کنیم هنوزهم جهالت زمان قبل از بعثت پیامبر ادامه داردبااین تفاوت که فقط بت برای پرستش نداریم تمام
سوشیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
رضا اشرفی به علت ارتکاب قتل و تشویش اذهان عمومی محکوم به حبس ابد می شود
بهمن خاوری شریک جرم قتل رومینا بعلت تحریک پدر به قتل از طریق موبایل و فضای مجازی محکوم به ۳۰ سال زندان و ۷۵ ضربه شلاق برای انجام اعمال منافی عفت عمومی در فضای مجازی و اغفال مرحومه رومینا
خواهر بهمن به جرم کمک به برادرش حداقل به ۵ سال زندان محاکمه خواهد شد .
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
1
واقعابرای پدررومینامتاسفم به چنین ادمی پدرگفته نمیشه ولیاقت اسم پدررونداره آدم حتی شده دخترش روبزنه هیچوقت همچین ظلمی بهش نمیکنه که بکشدش فقط خداحق خلق کردن وگرفتن جون مخلوقاتش روداره نه بنده ی خداوبچه امانت پیش خانوادش هست وخداهرگزهمچین ظلمی رونمیبخشه وحتی پسرسنی هم عشق وعلاقه وانسانیت داره که برده بودش عقدکنه وقبلش خواستگاری کرده بود واقعابرای جامعه متاسفم که هنوز به زن هاودخترها اهمیت نمیدن وحقشون رونمیگیرن وازشون دفاعی نمیشه انشالله به حق حضرت فاطمه الزهرا(س)تقاصشوپدررومینا پس بده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->