هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز
سرخط خبرها

هشدار پلیس: وکالتی خودرو نخرید

  • کد خبر: ۲۸۵۷۱
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
  • ۲
هشدار پلیس: وکالتی خودرو نخرید
این روز‌ها برخی افراد که خودرو را به قصد فروش می‌خرند، برای فرار از هزینه انتقال سند و هزینه تعویض پلاک، در ابتدا از فروشنده برای فروش خودرو وکالت می‌گیرند و با همان روند به خریدار بعدی منتقل می‌کنند، به این امید که انتقال مالکیت در معاملات بعدی به ثبت برسد.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، در همین راستا بسیار دیده شده است خودروی بدون انتقال مالکیت چندین‌بار معامله شده که این موضوع می‌تواند موجب به وجود آمدن مشکلات و خسارات زیادی برای طرفین آن باشد.

 

هشدار رئیس پلیس راهور خراسان رضوی درباره خرید و فروش وکالتی خودرو


بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهروندان برای هر نقل‌وانتقال خودرو ابتدا باید به پلیس راهور مراجعه کنند و تا زمانی که پلاک تعویض نشود، نقل‌وانتقال قانونی نیست. متأسفانه دیده شده است که برخی فروشندگان ابتدا به دفترخانه‌ها مراجعه و با گرفتن وکالت اقدام به خرید خودرو می‌کنند. اگر فروشنده وکالت دهد و خریدار تعویض پلاک نکند، تمام تخلفات به نام فروشنده ثبت می‌شود. دیده شده است که برخی خریداران به‌صورت عمدی یا سهوی پس از دریافت وکالت‌نامه اقدام به تعویض پلاک نمی‌کنند که این امر مشکلاتی را برای فروشنده به‌وجود می‌آورد.


رئیس پلیس راهور خراسان رضوی دراین‌باره در گفتگو با شهرآرانیوز با هشدار به خریداران و فروشندگان خودرو درباره نقل‌وانتقال وکالتی وسایل نقلیه از جمله خودرو و موتورسیکلت گفت: تردد با پلاک صاحب قبلی هنگام فروش وکالتی مشکلاتی را برای فروشنده خودرو به‌وجود می‌آورد.

 

«سرهنگ حمیدرضا دهنوی» با بیان اینکه وسایل نقلیه‌ای که از کارخانه خارج می‌شود و تولید داخل است، حتما باید در محل کارخانه شماره‌گذاری شود، ادامه داد: پلاکی که به خودرو اختصاص می‌یابد، دارای هویت است، زیرا پلاک یعنی هویت خودرو و خودرو بدون هویت از کارخانه خارج نمی‌شود.


وی با هشدار به شهروندان تأکید کرد: حتما خریداران هر وسیله نقلیه چه خودرو چه موتورسیکلت که خرید و فروش می‌شود، نسبت به فک پلاک آن اقدام کنند و اگر این اقدام صورت نگیرد، از نظر سیستم شماره‌گذاری پلیس راهور، مالک پلاک، مالک اصلی خودرو محسوب می‌شود و در تعقیبات قضایی و در موارد خاص مانند تصادفات و جرائم راهنمایی و رانندگی و دیگر جرائم، مالک پلاک باید پاسخ‌گو باشد نه کسی که آن را پلاک کرده است.


به گفته وی، مقام قضایی مالک پلاک را احضار می‌کند و باید در قبال کارش پاسخ‌گو باشد. خوشبختانه اکنون بیشتر خودرو‌ها به این سمت رفتند که تعویض پلاک را انجام بدهند و بعد به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. انتظار ما هم این است که این اتفاق بیفتد و حتما اگر وکالتی می‌دهند وکالت با اعتبار باشد و نهایت یک تا ۲ ماه این وکالت بیشتر اعتبار نداشته باشد تا خریدار موظف و مجبور به تعویض پلاک شود و مخیرند هر وقت خواستند برای انتقال سند قطعی به نام خود اقدام کنند.


وی افزود: پیشنهادم این است حتما وکالت‌ها مدت‌دار باشد و حتما مالکان وسایل نقلیه که خودرو خود را فروختند، پیگیر پلاک و فک پلاک خود باشند تا مشکلی از نظر قضایی و... برای آن‌ها پیش نیاید.

 

بازار خودرو، بازار دلالی شده است


رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مشهد نیز در گفتگو با شهرآرانیوز با توصیه به خریداران و فروشندگان خودرو گفت: توصیه می‌کنم که شهروندان در صورت امکان از خرید خودرو به‌صورت وکالتی خودداری کنند.


«حمیدرضا حیدری» با تأکید به اینکه خریداران خودرو حتما از مراکز معتبر دارای پروانه کسب، خودرو خریداری کنند، افزود: از آنجایی که سند خودرو به‌عنوان سوپاپ مطمئنی در اختیار متعاملان قرار می‌گیرد، حتما باید خریدار از وضعیت سند خودرو اطمینان حاصل کند و بعد اقدام به خرید خودرو بکند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم فعلا برای خرید خودرو صبر کنند و هیجانی وارد بازار نشوند. قطع به یقین خرید نکنند ما هنوز خوش‌بین به آینده بازار خودرو در مشهد هستیم و امیدواریم به‌زودی تکلیف همه خریداران و فروشندگان خودرو مشخص شود. وقتی که بازار خودرو را تبدیل به بازار سرمایه کردند، متأسفانه طبیعی است که باز بحث دلال بازی در خرید و فروش خودرو به وجود آید. باید یک سیاستی بگذارند که بر این مبنا باشد که خودر را از بازار خارج کنند و خودرو نباید کالای سرمایه‌ای باشد، بلکه باید تبدیل به کالای مصرفی شود.


به گفته وی، با این حال در حال حاضر بازار خرید و فروش خودرو به دلیل اتفاقات اخیر با رکود بیشتری روبه‌رو شده است و روند کاهشی قیمت خودرو عاملی شده تا خریداران فعلا دست از خرید بکشند.

 

حیدری با بیان اینکه یکی از راه‌های معامله خودرو مراجعه به بنگاه‌های معاملاتی با پروانه کسب معتبر است، افزود: وقتی خودروی وکالتی فروخته می‌شود، در واقع این اجازه را می‌دهد تا پلاک خودرو در اختیار خریدار قرار گیرد. پس حتما شهروندان در کمترین زمان به فکر شرایط نقل‌وانتقال خودرو و سند مالکیت خود باشند و از مالک حقیقی خودرو اطمینان حاصل کنند.


بیشتر بخوانید: 

قرعه کشی ایران خودرو شنبه ۱۷ خرداد انجام می‌شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
دلالان خودرو در کرمان نجمه محسن رضا هوشمند پدر ایرج مادر شوکت دلالان خودرو سود جویان هروقت ثبت نام سایپا ایران خودرو بوده چند چند تا گرفتند ودربازار ازاد باقیمت بالا فروختند کرمان جلوی این سود جویان باید گرفته شود درتمام شهرها تا ماشین پایین بیاید
ناشناس
Germany
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
هرکی بفکر خویشه کوسه بفکرریشه جناب پلیس راهور اگر مالک پلاک مالک خودرواست دیگر نیازی یست پس ازتعویض پلاک به دفترخانهمراعه کند مالک کسی است که پلاک بنامش صادرگردیده والسلام
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->