حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مزارع شبعا (۷ مرداد ۱۴۰۳) کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در نوار غزه واکنش‌ها به کشتار «مجدل شمس» توسط اسرائیل موشک ضدهوایی "اسرائیل"، علت حادثه مجدل شمس بوده است قالیباف: عزم مجلس شورای اسلامی برای حداکثر تعامل با دولت چهاردهم است حمله حزب‌الله به سامانه پهپادی اسرائیل + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) شمار کشته‌های حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه به ۱۱ نفر رسید دفتر ناتو در اردن مرکز هماهنگی و پشتیبانی از امنیت اسرائیل است تجمع اعتراضی علیه تعطیلی مرکز اسلامی مسلمانان در فرانکفورت آلمان تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو ادامه دارد + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) اظهارات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیست در پی حادثه «مجدل شمس» آیا نتانیاهو با هریس اختلاف دارد؟ حزب‌الله لبنان، حمله به «مجدل الشمس» جولان اشغالی را تکذیب کرد ۹ کشته و ۳۰ زخمی در حمله پهپادی به جولان اشغالی جنگنده سوخوی ۳۴ روسیه سقوط کرد (۶ مرداد ۱۴۰۳) شهادت سه رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس (۶ مرداد ۱۴۰۳) کره جنوبی برای مذاکره با کره شمالی شرط گذاشت ناو هواپیمابر آمریکایی از ورود به دریای سرخ خودداری کرد زخمی‌شدن ۱۱ صهیونیست در حمله پهپادی به جولان اشغالی (۶ مرداد ۱۴۰۳) کرملین: روسیه مشتاق پیروزی ترامپ نیست حماس: دولت آمریکا مسئول جنایت‌های اسرائیل است
سرخط خبرها

جمعیت بیکاران در ایران چه تعدادی است؟

  • کد خبر: ۲۸۸۱۹
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
جمعیت بیکاران در ایران چه تعدادی است؟
جمعیت بیکار کشور در سال ۹۷، سه میلیون و ۲۵۴ هزار نفر بود که در سال ۹۸ به دو میلیون و ۸۹۳ هزار نفر تقلیل پیدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: نرخ بیکاری در کشورمان در یک دهه اخیر از ۱۲.۳ به ۱۰.۷ درصد کاهش یافته است.

«محمد باقر نوبخت» روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس و در گزارش اقتصادی اعضای دولت به نمایندگان افزود: اکنون دو یا سه برنامه اشتغال وجود دارد که بحث اشتغال را هدف گذاری کرده است.

وی ادامه داد: آثار آن برنامه‌ها که شامل اشتغال گسترده، اشتغال روستایی و جهش تولید است،  این شده که نرخ بیکاری که ‌در سال ۹۸ حدود ۱۰.۷ بود و در سال قبل ۱۲.۱ بود را کاهنده کرد به این معنا که از سال ۹۷ تا ۹۸ معادل یک و چهار دهم واحد درصد نرخ بیکاری کم شد.

رییس سازمان برنامه بودجه ادامه داد: جمعیت شاغل ‌نیز از ۲۳ میلیون و ۷۳۱ هزار نفر در سال ۹۷ به ۲۴ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر افزایش یافت، یعنی ۵۴۲ هزار نفر خالص اشتغال از ۹۸ نسبت به ۹۷ افزایش پیدا کرد.

نوبخت گفت: جمعیت بیکار هم که سه میلیون و ۲۵۴ هزار نفر بود به دو میلیون و ۸۹۳ هزار نفر تقلیل پیدا کرد، یعنی ۳۶۱ هزار نفر از جمعیت بیکار کاسته شد اما همچنان دو میلیون و ۸۹۳ هزار نفر از جمعیت، بیکار است و این نشان می‌دهد که باید عزم جدی‌تری برای افزایش فرصت‌های شغلی داشت.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: امسال برای هریک از استان‌های کشور برنامه اشتغال ویژه‌ای تدوین شده و ۲۵ درصد منابع آن نیز تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از مسوولان دستگاه‌های اجرایی درباره برنامه اشتغالی که تدوین شده سوال کرده تا بدانند تاکنون چه اقدام‌هایی در آن خصوص صورت گرفته است.

نوبخت گفت: سازمان برنامه و بودجه  آمادگی دارد تا هفته‌ای یک روز با همه کارشناسان خود در جلسه فوق‌العاده و غیررسمی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور یافته و همه مباحث را پیگیری کرده و درباره آن توضیح داده شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->