جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

ایرانی‌ها ۱۱ ساعت می‌خوابند و ۶ ساعت کار می‌کنند +جدول

  • کد خبر: ۲۸۸۹۰
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
  • ۳
ایرانی‌ها ۱۱ ساعت می‌خوابند و ۶ ساعت کار می‌کنند +جدول
نگاهی سبک زندگی شهری ایرانی‌ها نشان می‌دهد افراد باسواد در طول ۲۴ ساعت ۱۱ ساعت می‌خوابند و ۶ ساعت کار می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مرکز آمار ایران اطلاعات گذران وقت جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ساکن در نقاط شهری برحسب به وضع سواد (دقیقه و ساعت) را اعلام کرد.

 

این طرح مربوط به گذراندن وقت در مناطق شهری برای پاییز ۹۸ به ثبت رسیده نشان می‌دهد که در آن نشان می‌دهد افراد با سواد حدود ۳ ساعت و افراد بیسواد حدود یک ساعت زمان خود را برای اشتغال و فعالیت‌های مرتبط برای بدست آوردن مزد گذاشته‌اند.


ایرانی‌ها ۱۱ ساعت می‌خوابند و ۶ ساعت کار می‌کنند +جدول

همچنین این شهروندان افراد بیسواد پنج دقیقه و افراد باسواد ۴ دقیقه وقت خود را برای تولید کالا به منظور استفاده نهایی خودشان صرف کرده‌اند.

 

این گزارش نشان می‌دهد مخاطبان جامعه آماری پرسش شده در قشر بی‌سواد ۱۲ ساعت و ۱۷ دقیقه و افراد باسواد ۱۱ ساعت و ۸ دقیقه وقت خود را برای رسیدگی و خودمراقبتی (خواب) گذاشته‌اند.

 

 برای برآورد فعالیت‌های اشتغال زا و مرتبط با آن (بدون مزد و بامزد)، باید «خدمات خانگی بدون مزد برای اعضای خانوار» و «خدمات مراقبتی بدون مزد برای اعضای خانوار و خانواده» را به آن افزود. چراکه این خدمات علیرغم آنکه بدون مزد هستند، اما منجر به ارزش افزوده می‌شوند؛ بنابراین مجموع ساعت این سه موضوع برای افراد با سواد ۶ ساعت و ۱۴ دقیقه و برای افراد بی سواد ۴ ساعت و ۳۶ دقیقه است.
منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تصمیم کبری
Netherlands
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
واقعیته که میگن ایرانیهابا هوش اماراحت طلب بعد ازطرفی هم دقیقه نودی هستند!به نظرم درکنارآن نقاط قوت یه مقدارتنبل وراحت طلبیم که بامحرک بایدیه کاری به موقع وبه درستی انجامش بدهیم! البته اکثرا،نه همه ایرانیها! ممنون ازشهرآرانیوزجهت انتشارنظروپیام کاربران.
تصمیم کبری
Netherlands
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
واقعیته که میگن ایرانیهابا هوش اماراحت طلب بعد ازطرفی هم دقیقه نودی هستیم!به نظرم درکنارآن نقاط قوت یه مقدارتنبل وراحت طلبیم که بامحرک بایدیه کاری به موقع وبه درستی انجامش بدهیم! البته اکثرا،نه همه ایرانیها! ممنون ازشهرآرانیوزجهت انتشارنظروپیام کاربران.
ک
Netherlands
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
به نظرم توجامعه ماباید حتماتشویق وتنبیه به یک اندازه باشه ولازمه!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->