تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

خراسان رضوی پیشتاز در جمع‌آوری معتادان متجاهر/ شناسایی ۵۳ معتاد کرونایی در ۱۰ استان

  • کد خبر: ۲۸۹۲۲
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
خراسان رضوی پیشتاز در جمع‌آوری معتادان متجاهر/ شناسایی ۵۳ معتاد کرونایی در ۱۰ استان
مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشوردرباره آخرین وضعیت جمع آوری معتادان متجاهر و انجام تست کرونا بر روی آن‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرید براتی سده مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ، درباره اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان‌های کشور، گفت: آذربایجان غربی و شرقی، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم و همدان از جمله استان‌هایی هستند که طرح جمع آوری معتادان متجاهر را آغاز کردند و زیرساخت‌های لازم در این استان‌ها فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه ۴۲ مرحله جمع آوری معتادان متجاهر در شهر‌های نام برده صورت گرفته است، افزود: بیش از ۶ هزار و ۶۶۰ نفر در سراسر کشور جمع آوری شدند و از ۴ هزار و ۴۹۷ نفر تست کرونا گرفته شده است و تست کرونای ۵۳ نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد ۴۱ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۸ نفر نیز در خود مراکز قرنطینه ایزوله شدند، همچنین ۴ هزار و ۹۶۸ نفر بعد از اتمام مدت ۱۴ روزه قرنطینه وارد مراکز ماده ۱۶ شدند و ۳۴ نفر از معتادانی که تست کرونایشان مثبت شده نیز در تهران هستند.

 

علت کم بودن معتادان متجاهر کرونایی مشخص شد


مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره علت پایین بودن آمار مثبت بودن تست کرونای معتادان، اظهار کرد: پیش از این که معتادان متجاهر جمع آوری شوند، سازمان بهزیستی به آن‌ها خدمات ارائه می‌داد و بین معتادان در پاتوق‌ها ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده توزیع می‌کرد.

 

براتی با اشاره به اینکه یکی از دلایل پایین بودن آمار مثبت تست کرونای معتادان ارائه مجموعه این خدمات است، گفت: دلیل دیگر پایین بودن آمار مثبت تست کرونای معتادان متجاهر، این است که معتادان در پاتوق به صورت ایزوله بودند یعنی کسی وارد پاتوق نمی‌شد و آن‌ها هم از پاتوق خارج نمی‌شدند مگر برای تهیه موادمخدر که آن هم اکثرا در داخل پاتوق‌ها می‌توانند تهیه کنند.

 

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در پاتوق‌ها رعایت می‌شود، افزود: در پاتوق، معتادان با یکدیگر ارتباط ندارند و به صورتی فاصله گذاری اجتماعی بین آن‌ها رعایت می‌شود و این ویروس هم از راه ارتباط با یکدیگر منتقل می‌شود، اما این افراد با یکدیگر ارتباط زیادی ندارند. این دو دلیل می‌تواند در پایین بودن آمار مثبت بودن تست کرونای معتادان تأثیرگذار باشد.

 

مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به برخی از شایعات مبنی بر اینکه ممکن است آن‌هایی که تستشان مثبت بوده اعتیاد نداشته باشند؟، تصریح کرد: این طور نیست وقتی معتادان متجاهر جمع آوری می‌شوند و به مراکز قرنطینه ارسال می‌شوند از آن‌ها قبل از گرفتن تست کرونا، تست اعتیاد گرفته می‌شود که اگر تستشان منفی باشد در مراکز نگهداری نمی‌شوند، به همین دلیل تمامی این افرادی که تست کرونایشان مثبت بوده اعتیاد دارند.

 

معتادان کرونایی از افراد عادی جدا نمی‌شوند


براتی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه چرا معتادان متجاهری که تست کرونایشان مثبت اعلام می‌شود را از سایر بیماران کرونایی جدا کرده و در یک مرکز جدا برای درمان آن‌ها اقدام می‌شود؟، تصریح کرد: در اغلب استان‌ها این اتفاق نیفتاده و معتادان متجاهری که تست کرونایشان مثبت اعلام شده است در مراکز درمانی مانند سایر افراد نگهداری می‌شوند، به عنوان نمونه در تهران که بیشترین آمار مثبت بودن تست کرونای معتادان متجاهر اعلام شده است نیز این کار را نکردیم و آن‌ها در یکی از نقاهتگاه‌های سپاه نگهداری می‌شوند که افراد عادی نیز در آنجا حضور دارند و جداسازی اصلا مطرح نبوده است.

 

جزئیات عدم پرداخت بدهی بهزیستی به مراکز درمانی اعتیاد


مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره عدم پرداخت بدهی بهزیستی به مراکز درمانی اعتیاد، گفت: هنوز بودجه مشخصی برای درمان معتادان به بهزیستی اختصاص داده نشده است و ستاد مبارزه با مواد مخدر هم هنوز پولی به بهزیستی نداده است و سال گذشته هر میزان بودجه‌ای که تخصیص دادند را به مراکز درمانی اختصاص دادیم.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ستاد مبارزه با موادمخدر به بهزیستی اعلام کرد که بخشی از این بودجه را با تفاهم نامه‌ای که با وزارت کشور امضا می‌کنند، پرداخت خواهد کرد، گفت:، اما وزارت کشور هیچ پولی به ستاد مبارزه با موادمخدر پرداخت نکرد، بنابراین امسال هیچ پولی به بهزیستی برای درمان معتادان متجاهر پرداخت نشده است که بهزیستی به مراکز درمانی دهد.

 

براتی خاطرنشان کرد: سرانه سال گذشته به ازای نگهداری هر معتاد متجاهر ۲۰ هزار تومان بوده است و نباید بخش خصوصی را که تمام قد خدمات ارائه می‌دهد، رها کنند و بدهی اش را پرداخت نکنند؛ حداقل ستاد مبارزه با مواد مخدر بدهی سال گذشته را پرداخت کند تا ما بتوانیم بین مراکز این بودجه را توزیع کنیم، چراکه این عدم پرداخت بدهی‌ها بر ارائه خدمات به معتادان متجاهر تأثیر دارد، به همین منظور به مراکز درمانی اعتیاد حق می‌هیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->