بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

آیا احداث جایگاه‌های مناسب برای برخی از حیوانات در باغ وحش ارم می‌تواند از مرگ های پی‌درپی آن‌ها جلوگیری کند؟

  • کد خبر: ۲۹۰۲۷۴
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
آیا احداث جایگاه‌های مناسب برای برخی از حیوانات در باغ وحش ارم می‌تواند از مرگ های پی‌درپی آن‌ها جلوگیری کند؟
در حالی اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر مرگ سه حیوان و پرنده شامل میرکت (دم عصایی)، فلامینگو و غاز در باغ‌وحش تهران منتشر شده که مسئولان باغ‌وحش ارم اعلام کرده‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای احداث جایگاه‌های مناسب برای برخی از حیوانات هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باغ‌وحش ارم، یکی از مراکز برجسته نگهداری و نمایش حیوانات در ایران، اخیراً با بحران جدی مرگ‌ومیر حیوانات مواجه شده است. این وضعیت نه‌تن‌ها بر اکوسیستم باغ‌وحش تأثیر منفی گذاشته، بلکه می‌تواند اعتماد عمومی به این مراکز را نیز به خطر بیندازد.

اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر مرگ سه حیوان و پرنده شامل میرکت (دم عصایی)، فلامینگو و غاز در باغ‌وحش تهران منتشر شده است. با این حال، مسئولان باغ‌وحش تاکنون توضیحی در این خصوص ارائه نداده‌اند. پیش از این نیز، طی بازه‌ای حدوداً یک‌ماهه، مرگ ببر سیبری، گوزن زرد ایرانی، شامپانزه آفریقایی و شتر بدون کوهان (لاما) در این باغ‌وحش گزارش شده بود.

براساس اطلاعات موجود در آرشیو رسانه‌ها، در تاریخ ۵ مهرماه ۱۳۹۳، ۶ میرکت به تصمیم مسئولان وقت باغ‌وحش وارد مجموعه ارم شدند.

میرکت که از تیره خدنگ و پستانداری گوشتخوار است، در مناطق خشک و مراتع آفریقایی زندگی می‌کند. این جانور هنگام احساس خطر برای شناسایی موقعیت شکارچیان به طور قابل‌توجهی روی دو پای خود عمودی می‌ایستد. دم عصایی یا میرکت به دلیل شباهت آن به شخصیت کارتونی تایمون در فیلم انیمیشنی "شیر شاه" میان کودکان شناخته شده و محبوب است. همین جذابیت، اشتیاق بازدیدکنندگان برای مشاهده این حیوان در باغ‌وحش را دوچندان کرده بود.

در حالی که مسئولان باغ‌وحش ارم اعلام کرده‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای احداث جایگاه‌های مناسب برای برخی از حیوانات هستند، انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر مؤثر و بهبود مدیریت، سلامت و رفاه حیوانات حفظ و باغ‌وحش به محیطی امن و سالم تبدیل شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->