زخمی شدن فرمانده گردان ۵۲ ارتش صهیونیستی در رفح سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) جهانگیری در دفتر رئیس جمهور منتخب حضور یافت سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم واکنش نشان داد نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است لفاظی‌های جدید نتانیاهو همزمان با التماس مقامات صهیونیست برای توافق با حماس روحانی با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد ابوعبیده: سرنوشت اسرای صهیونیست، بازیچه دست نتانیاهو شده‌است قالیباف با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد معترضان صهیونیست، مهمترین خیابان‌ تل‌آویو را بستند لاوروف: موشک‌های اوکراینی بدون کمک آمریکا راه به جایی ندارند محورهای رایزنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با نتانیاهو درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی افشاگری رهبر انصارالله درباره نظام آموزشی عربستان و امارات ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام رئیس‌جمهور منتخب باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد؟ آخرین خبر‌ها از وقوع حادثه برای ناوشکن سهند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) انفجار‌های متعدد در روسیه به خاطر حمله پهپادی اوکراین
سرخط خبرها
نیویورک تایمز

کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا در ایران آزاد شد

  • کد خبر: ۲۹۱۰۰
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا در ایران آزاد شد
برخی منابع از آزادی یک کهنه سرباز بازداشتی آمریکا در ایران خبر داده‌اند که طی دو سال گذشته تحت بازداشت بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز، پایگاه آمریکایی نیویورک تایمز از آزادی «مایکل وایت»، کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکایی که طی دو سال گذشته در ایران تحت بازداشت بوده، خبر داده است.
 
در این گزارش گفته شده که آزادی این کهنه سرباز از سوی مادرش در آمریکا اعلام شده است. مادر این آمریکایی افزوده که حال، فرزندش در مسیر بازگشت به خانه است.
پیش از این برخی منابع از ابتلای این زندانی تحت بازداشت به سرطان خبر داده بودند و به تازگی نیز او به دلیل ابتلاء به کرونا در ایران در مرخصی به سر می‌برد.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۹ اسفند سال گذشته اعلام کرده بود که آزادی موقت وایت در ایران بر مبنای بشردوستانه و به دلیل ابتلای او بیماری ناشی از کرونا و به شرط باقی ماندن او در ایران میسر شده است.

او پس از آزادی موقت در سفارت سوئیس در تهران مستقر و تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گرفته بود.

وایت که سابقه فعالیت در نیروی دریایی آمریکا را دارد به دلیل اتهاماتی در ایران به زندان محکوم شده بود.

در حال حاضر گفته شده است که برایان هوک از وزارت خارجه آمریکا به همراه یک پزشک به سوئیس رفته تا از این شهروند آمریکایی استقبال کند و او را به کشورش بازگرداند.

 
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->