سرخط خبرها

آلبوم «انتظار» محمد معتمدی نامزد جایزه منتقدان آلمان شد

  • کد خبر: ۲۹۱۰۳۸
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
آلبوم «انتظار» محمد معتمدی نامزد جایزه منتقدان آلمان شد
آلبوم انتظار کاندیدای بهترین آلبوم برای دریافت جایزه معتبر منتقدان آلمان - Preis der deutschen شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چندی پیش نشریه معتبر “nrc” که یکی از معتبرترین نشریات هلند است، آلبوم «انتظار» را به عنوان بهترین آلبوم سال در کشور هلند معرفی کرده است.

این بار هم آلبوم «انتظار» یکی از گزینه‌های اصلی برای دریافت جایزه معتبر منتقدان آلمان شده است که برگزیدگان نهاییِ این جایزه‌ی معتبر در ماه اکتبرِ سال جاری معرفی خواهند شد.

این نشربه لیستی از بیست و پنج آلبوم برتری که در سال ۲۰۲۳ در هلند منتشر شده‌اند را ارائه و از بین آنها اثر مشترکِ محمد معتمدی و رامبراند تریو را به عنوان بهترین آلبومِ سالِ این کشور معرفی کرد.

آلبوم «انتظار» در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ در شهر آمستردام در کلیسایی قدیمی به نام «اُرگل پارک» به صورت زنده و تک‌برداشتی ضبط شده است.

نخستین آهنگ «انتظار» نام دارد که آهنگی ترکی است. قطعه بعدی «از خون جوانان وطن» نام دارد؛ در این قطعه از شعر معروفِ عارف قزوینی در تصنیف معروفی با همین نام استفاده شده ولی در اینجا شعر به صورت بداهه و آوازی اجرا شده است.

آهنگ «کوزه‌گر» آوازخوانیِ بداهه براساس اشعار خیام است. «دمی با هم به سر بردن» با غزلی از حافظ اجرا شده و شامل آواز و همراهی ساز‌های پرکاشن و بدون حضور ساز‌های ملودیک است.

«در میان باغ» قطعه‌ای آوازی است با شعری از حافظ. قطعه پایانی این آلبوم هم به دکلمه یکی از غزل‌های حافظ اختصاص دارد. محمد معتمدی در این قطعه غزلی از حافظ را با مطلعِ «نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر» با موسیقی رامبراند تریو دکلمه کرده است.

در کارنامه هنریِ محمد معتمدی آثار ماندگاری وجود دارد که برخی از آنها حاصل همکاری با گروه‌ها و هنرمندان خارجی است.

منبع: برنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->