عربستان سعودی: تمام کشورها را دعوت می‌کنیم فلسطین را به رسمیت بشناسند شهادت ۵ غیرنظامی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کاملا هریس: واشنگتن به تل آویو تعهد تزلزل ناپذیر دارد خبر، بمب است و ویران کرده ما را نیز، نصرالله! پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله عراقچی: سید مقاومت با سلاح سنگرشکن ۵۰۰۰ پوندی اهدایی آمریکا به شهادت رسید بیانیه وزارت خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند بایدن از ترور سید حسن نصرالله دفاع کرد! حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی حیاتی در تل آویو اردوغان: سیاست جنون اسرائیل باید مهار شود| کشورهای اسلامی موضع محکم‌تری اتخاذ کنند تل آویو زیر آتش موشک‌ها یمنی | فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها+ فیلم قالیباف: در کنار ملت مظلوم و عزیز لبنان خواهیم ایستاد محمود عباس شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله ۵ روز عزای عمومی در ایران اعلام کردند نتانیاهو به سرزمین‌های اشغالی بازگشت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت | ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد ارتش اسرائیل تجمع بیش از ۱۰۰۰ نفر را در مرکز سرزمین‌های اشغالی ممنوع کرد اعلام ۳ روز عزای عمومی در لبنان در پی شهادت سید حسن نصرالله آیت الله سیستانی، شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت رئیس قوه قضاییه: موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر رو به اضمحلال و ازاله است سوریه در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد یمن: راه سید حسن نصرالله ادامه دارد
سرخط خبرها

اردوغان: سیاست جنون اسرائیل باید مهار شود| کشورهای اسلامی موضع محکم‌تری اتخاذ کنند

  • کد خبر: ۲۹۱۱۷۷
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
اردوغان: سیاست جنون اسرائیل باید مهار شود| کشورهای اسلامی موضع محکم‌تری اتخاذ کنند
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (شنبه) حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد و خواستار اقدام جهانی علیه این رژیم شد. در حالی که در این پیام خود به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله اشاره‌ای نکرد، از جهان اسلام نیز خواست که در برابر این حملات «موضع محکم‌تری» اتخاذ کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رجب طیب اردوغان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: سیاست نسل‌کشی، اشغالگری و تهاجم اسرائیل که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) ادامه دارد، اکنون لبنان و مردم لبنان را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه «حملات وحشیانه اسرائیل»، بسیاری از مردم لبنان از جمله کودکان در هفته گذشته جان خود را از دست داده‌اند، از جامعه بین‌المللی به دلیل امکان‌پذیر کردن اقدامات اسرائیل انتقاد کرد و گفت: از آنجایی که تل‌آویو همچنان «تسلیحات و مهمات از حامیان خود» دریافت می‌کند، «به طور فزاینده‌ای بی پروا می‌شود و تمام انسانیت، ارزش‌های بشردوستانه و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد».

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که «سیاست جنون اسرائیل» که پیشتر در غزه و رام الله دیده شده است، نباید اجازه داده شود به لبنان و دیگر کشور‌های منطقه گسترش یابد.

اردوغان خاطرنشان کرد که «هیچ فرد با وجدانی نمی‌تواند چنین قتل عامی را بپذیرد، توجیه کند یا مشروع بداند».

رجب طیب اردوغان از سازمان‌های جهانی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد و گروه‌های حقوق بشری خواست تا در پاسخ به تجاوزات رژیم اسرائیل اقدامات سریعی انجام دهند.

وی در حالی که در این پیام خود به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله اشاره‌ای نکرد، از جهان اسلام نیز خواست که در برابر این حملات «موضع محکم‌تری» اتخاذ کنند.

اردوغان با محکوم کردن «حملات غیرانسانی» رژیم صهیونیستی، بر حمایت کشورش از لبنان تاکید کرد گفت که ترکیه «در این شرایط سخت، در کنار مردم و دولت لبنان خواهد ایستاد».

حزب‌الله لبنان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

هواپیما‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->