ولیعهد عربستان بر اولویت تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد بایدن: از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران دفاع نمی‌کنم عراقچی: اسرائیل جرئت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد پذیرایی امیر قطر از پزشکیان در منزل شخصی خود رئیس‌جمهور: ایران به دنبال جنگ نیست وزارت خزانه‌داری آمریکا انصارالله یمن را تحریم کرد نظامیان صهیونیست زیر حملات سنگین موشکی حزب‌الله (۱۱ مهر ۱۴۰۳) امیر قطر: سفر پزشکیان در راستای تقویت روابط میان دو کشور انجام شده است پزشکیان: مرگ با شهادت بهتر از مرگ در بستر است + فیلم ۶ سند همکاری مشترک میان ایران و قطر امضا شد ولایتی با نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار کرد امیر قطر به صورت رسمی از پزشکیان استقبال کرد پزشکیان: ما می‌خواهیم امنیت و صلح باشد زیرساخت‌های مسکن ملی نیازمند بودجه ۶۱۶ هزار میلیارد تومانی اذعان اسرائیل به کشته شدن هشت نظامی خود در درگیری با حزب الله (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نقاطی در دمشق (۱۱ مهر ۱۴۰۳) سخنگوی جدید وزارت امور خارجه منصوب شد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) سپاه برای تنبیه اسرائیل فناوری‌ اعلام نشده‌ای توسعه داده است حمله اسرائیل به یک مدرسه ابتدایی در غزه (۱۱ مهر ۱۴۰۳) آغاز نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر انقلاب اقامه می‌شود (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان وارد قطر شد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) احضار سفیر ایران در برلین به وزارت خارجه آلمان
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور: ایران به دنبال جنگ نیست

  • کد خبر: ۲۹۲۱۶۰
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
رئیس‌جمهور: ایران به دنبال جنگ نیست
رئیس‌جمهور در نشست خبری مشترک با امیر قطر با تاکید بر اینکه ایران به دنبال جنگ نیست، تصریح کرد: امنیت منطقه، امنیت همه مسلمانان است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان که از ظهر چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در صدر هیاتی عالیرتبه به قطر سفر کرده است، در نشست خبری مشترک با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با تاکید بر اینکه ایران به دنبال توسعه روابط با قطر است، تصریح کرد: اراده مشترک ۲ کشور در ارتقای سطح همکاری‌ها است و مطمئنیم که می‌توانیم آن را تقویت کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم مذاکرات هیأت‌های ما با قطر و همکاری‌هایی که بین دو کشور صورت خواهد گرفت در همه زمینه‌های مواصلاتی، فرهنگی، بهداشتی و درمان و دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های مشترکی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی گسترش همکاری‌های فی مابین در حوزه تکنولوژی است، افزود: امنیت منطقه، امنیت همه ما مسلمانان است و ما به دنبال جنگ نیستیم.

پزشکیان ادامه داد: از زمانی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدم، در تمام صحبت‌ها تلاشم بر این بوده که بگویم به‌دنبال صلح و آرامش هستیم، زیرا هیچ کشور و منطقه‌ای با جنگ نمی‌تواند به توسعه برسد.

رئیس‌جمهور بار دیگر تاکید کرد که ایران به دنبال جنگ نیست بلکه این اسرائیل است که ما را وادار می‌کند عکس‌العمل نشان دهیم.

پزشکیان با بیان اینکه اسرائیل مهمان ما را در تهران و در روز تحلیف ترور کرد، اظهار داشت: به ما گفتند شما صبر کنید ما می‌خواهیم صلح برقرار کنیم. اگر شما برخورد کنید، صلح برقرار نمی‌شود. ما نیز به خاطر صلح، صبر کردیم ولی این نامرد‌ها به‌جای اینکه دست از کشت و کشتار بردارند، هم در غزه و هم در لبنان جری‌تر شدند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اسرائیل جنایت‌هایی که مرتکب شد که هیچ جانی‌ای در تاریخ مرتکب نشده است و ما مجبور به پاسخ شدیم. اگر بخواهد طور دیگری برخورد کند، پاسخ محکم‌تری خواهیم داد و این چیزی است که جمهوری اسلامی به آن پایبند است.

وی افزود: اهداف پلید رژیم صهیونیست، ایجاد ناامنی و گسترش بحران در منطقه است؛ ما باید از بحران جلوگیری کنیم.

پزشکیان گفت: آنچه که ما از کشور‌های اروپایی و آمریکایی می‌خواهیم این است که به کسی که در منطقه کاشتند بگویند دست از کشت و کشتار بردارد و منطقه را به یک منطقه ناامن نکند که به نفع هیچکدام و هیچ دولتی نیست.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->