اجرای برنامه‌های مختلف برای دختران مشهدی توسط مهدیه و مجتمع فرهنگی منتظران عاشق پیگیری ایجاد «کافه‌بازی» در بوستان‌های ویژه بانوان سطح شهر مشهدمقدس رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: وعده صادق ۲ انرژی مضاعفی در امت اسلامی ایجاد کرد روایت‌هایی از زندگی کلنل محمدتقی‌خان پسیان به مناسبت سالروز شهادتش | قطرات خونم کلمه «ایران» را ترسیم خواهند کرد تعطیلی دوشنبه‌های بوستان بانوان پارک ملت مشهد مهدی ناصحی: با اجرای پروژه‌های زودبازده، چهره حاشیه شهر مشهد در حال تغییر است گسترش سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در توسعه گردشگری مشهد محافظت از اموال مردم با سازوکار مدیریت حمل و نقل عمومی مشهد | در اتوبوس و تاکسی‌های مشهد چیزی گم نمی‌شود اقساطی کردن هزینه صدور مجوز‌های ساختمانی | وضعیت عمومی درآمدی شهرداری مشهد مطلوب است اقتدار لایزال انقلاب اسلامی هوای کلانشهر مشهد برای چهارمین روز متوالی ناسالم است (۱۲ مهر ۱۴۰۳) همراهی سمن‌ها در رفع مسائل شهری نصب دوربین در زیرگذر تقاطع‌های غیر همسطح مشهد انتصاب سرپرست منطقه یک شهرداری مشهدمقدس (۱۱ مهر ۱۴۰۳) انتصاب مشاور عالی شهردار و مدیر منطقه ثامن شهرداری مشهدمقدس (۱۱ مهر ۱۴۰۳) روند اجرای احداث پروژه بولوار کرامت مشهد به سرعت ادامه دارد اعمال‌قانون ۳۰۶۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پلمب واحد‌های صنفی مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید آغاز عملیات جمع‌آوری تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی از ۱۵ مهر ۱۴۰۳ مردم مشهد پس از وعده صادق ۲ | شادمانی مردم مشهد در پی حمله قدرتمندانه موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مهدی ناصحی: با اجرای پروژه‌های زودبازده، چهره حاشیه شهر مشهد در حال تغییر است

  • کد خبر: ۲۹۲۲۲۸
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
مهدی ناصحی: با اجرای پروژه‌های زودبازده، چهره حاشیه شهر مشهد در حال تغییر است
دیدار مردمی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مسجد حضرت‌زینب(س) شهرک شهید رجایی، در راستای پیگیری بخشی از مشکلات مردمی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، حاشیه شهر با پروژه‌های زودبازده گره خورده است. یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه‌ها نیز ایجاد توازن و عدالت در توزیع امکانات و خدمات در مدیریت شهری است. مشکلاتی که با مشارکت مردم احصا و سپس برای رفع آنها تخصیص اعتبار می‌شود. بااین‌حال تا تغییر کامل سیمای محرومیت از حاشیه شهر، هنوز درخواست‌هایی از سوی مردم برای حل مشکلات این مناطق و در دیدار‌های مردمی مطرح می‌شود. در همین راستا دیدار مردمی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مسجد حضرت زینب (س) در شهرک شهید رجایی، در راستای پیگیری بخشی از مشکلات مردمی برگزار شد.

برخی مناطق، دیگر حاشیه شهر نیست

رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای این نشست گفت: باوجوداینکه به برخی مناطق شهر، حاشیه شهر اطلاق می‌شود، اما اکنون برخی از این مناطق باتوجه‌به پروژه‌های زودبازده، دیگر حاشیه شهر نیستند. در مرحله اول و دوم طرح‌های زودبازده، مشکلاتی نظیر موضوع پیاده‌روسازی، آب‌های سطحی، فضای سبز، فضای ورزشی، فضای فرهنگی و... مطرح می‌شد، اما در مرحله سوم اجرای این طرح‌ها وقتی با مشارکت شورای اجتماعی در صدد تعریف عناوین جدید بودیم، جنس پروژه‌ها، نقاشی دیواری، نورپردازی خیابان و... بود، این مسئله بدین معناست که دیگر نباید به برخی محله‌ها حاشیه شهر اطلاق شود. هر چند ما معتقدیم جایی که بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، حاشیه شهر نیست و بخشی از شهر است.

تحقق پروژه‌ها در مسیر رفاه مردم

مهدی ناصحی در ادامه با اشاره به تحقق برخی پروژه‌ها در این منطقه اظهار کرد: افتتاح بولوار قمر بنی‌هاشم (ع) اثر بسیارخوبی در کاهش ترافیک داشته است. البته هیچ پروژه‌ای بدون مشکل نیست و مسائلی نظیر ایجاد سرعت‌گیر نیز باید در برخی خیابان‌ها و بولوار‌ها مدنظر قرار گیرد. درباره ایجاد دوربرگردان باتوجه‌به اینکه معبر با سرعت تعریف شده است ایجاد گره در این بولوار به‌صلاح نیست.

وی در پاسخ به اینکه زمان بهره‌برداری از پارک ۷۲ هکتاری چه زمان است بیان کرد: این پروژه فازبندی شده و براساس تخصیص منابع اعتباری در حال ساخت است. همچنین تفاهم برای بازگشایی و تعریض حر ۳۱ با آستان قدس نهایی شده است و قرار بود استشهاد مردمی مبنی بر رضایت عمومی برای اجرای این پروژه به دست ما برسد. شهرداری آمادگی دارد دیوار مانع برداشته و معبر بیست‌متری انجام شود. همچنین کال‌ها و حفره‌هایی که در زمین ایجاد شده است پر شود.

معضل معتادان متجاهر

وی در ادامه به معضل معتادان متجاهر در منطقه پرداخت و گفت: برخی از این افراد تا ۱۰ بار به مراکز بازپروری رفته‌اند، اما دوباره به اعتیاد رو آورده‌اند. ۹۶ درصد این افراد اعتیاد را ادامه می‌دهند و این مسئله، معضل بسیار بزرگی برای شهر است.

چالش‌های حضور اتباع

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به چالش‌های ناشی از حضور اتباع پرداخت و بیان کرد: هر بلیت اتوبوس برای مدیریت شهری حدود ۸ هزار تومان است که از مردم ۱۵۰۰ تومان دریافت می‌کنیم، بنابراین حدود ۹۰ درصد یارانه می‌دهیم. چه کسی بیشترین استفاده را از این یارانه می‌برد؟ کسانی که هیچ عوارضی به شهر پرداخت نمی‌کنند. البته دولت و وزیر کشور بر روی مسئله اتباع تمرکز کرده‌اند و امیدواریم اتفاقات خوبی رقم زده شود.

وی افزود: در مشهد حدود ۴ میلیون نفر جمعیت داریم که عوارض پرداخت می‌کنند و روزی به ۵ میلیون نفر هم خدمات ارائه می‌دهیم و حدود یک میلیون نفر هم عوارض پرداخت نمی‌کنند. مسئله دیگر افراد بدون هویت است. در این شهر حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر بدون هویت زندگی می‌کنند و علاقه‌ای هم به داشتن هویت ندارند.

پیشرفت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی بی‌نظیر است

ناصحی در ادامه به موضوع پیشرفت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی بولوار بصیرت پرداخت و گفت: پیشرفت این پروژه نسبت به سایر پروژه‌های دولتی بی‌نظیر است. کدام بیمارستان را در این شهر ساخته‌ایم که کمتر از سی سال ساخت آن زمان ببرد و مشابه این پروژه در مدت دو سال به این میزان پیشرفت داشته باشد؟

نرخ عوارض به‌روز است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نرخ عوارض پرداخت و بیان کرد: بر اساس قانون مجاز هستیم که سالانه تا سقف اعلامی بانک مرکزی، نرخ عوارض را افزایش بدهیم. سقف اعلامی بانک مرکزی در تورم حدود ۴۵ درصد بوده است، اما ما هر سال عوارض را بیشتر از ۳۰ درصد افزایش نداده‌ایم.

پیگیری برای رفع مشکل آب منطقه

وی در ادامه به مسئله نهضت آسفالت و نبود طرح اگو در این منطقه اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۴ میلیون مترمربع آسفالت برای معابر شهر پیش‌بینی کرده‌ایم. تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر انجام شده است. قرار ما با شهرداری این است که یک میلیون مترمربع از این ۴ میلیون مترمربع با نظر مردم انجام شود. این مسئله را نیز از سامانه ۱۳۷ می‌توانید پیگیری و ثبت درخواست کنید. همچنین اجرای بخش‌هایی از اگو را به سازمان آب و فاضلاب واگذار کرده‌ایم. درباره آب ناسالم این منطقه نیز مکاتبه‌ای با آب و فاضلاب خواهیم داشت.

شهرداری پیگیر درخواست ساکنان

در ادامه این نشست شهردار منطقه ۶ به پاسخگویی درباره برخی از درخواست‌های مردم پرداخت و گفت: درباره ساخت سوله بحران که حدود هفت سال است محقق نشده، با حمایت رئیس شورای اسلامی شهر اعتبار یک میلیاردتومانی اختصاص یافت. اگر یک و نیم میلیارد تومان دیگر تخصیص اعتبار شود ظرف دو ماه دیگر می‌توانیم این پروژه را افتتاح کنیم.

حسین بنایی‌منش در ادامه به اقدامات انجام شده درباره حر ۳۱ و زمین‌های پورسینا پرداخت. وی همچنین درباره یک‌طرفه‌شدن حر ۱۳ به دلیل ترافیک بالا گفت: قبلا در این زمینه مخالفت‌هایی مطرح شد، اما با بازگشایی بولوار قمر بنی‌هاشم (ع) دوباره دراین باره استعلام می‌گیریم.

وی درباره اصلاح چمن پارک نصرت و مشکلات پمپ‌بنزین بولوار بصیرت تصریح کرد: درباره اصلاح چمن پارک نصرت پیگیری شده است که در یکی دو هفته آینده بازسازی و اصلاح آن انجام می‌شود. همچنین برای رفع مشکل پمپ بنزین بولوار بصیرت، طبق اقدامات انجام شده، مصوبه کمیسیون ماده ۷ را برای جمع‌آوری درخت‌ها دریافت کردیم و این کار انجام شد، اما برای تخریب دیوار و ایجاد چهارراه، نیاز به مجوز پلیس بود که این مجوز هنوز صادر نشده است.

بنایی‌منش در بخش دیگری از صحبت‌ها توضیحاتی درباره پیگیری اتوبوس، پروژه سوله بحران و زمین‌های بزرگ‌مقیاس به ساکنان این منطقه ارائه کرد.

مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنان شهرک شهید رجایی

در این نشست، اعضای شورای اجتماعی و نمایندگان محله به بیان دغدغه‌هایی نظیر تجمع معتادان متجاهر، حمایت‌نکردن از پاکبانان، معضل ترافیک حر ۱۳، مشکلات ناشی از املاک بزرگ‌مقیاس، افزایش عوارض تجاری‌ها، تعریض خیابان پورسینا، ایجاد الیت، یک‌طرفه‌شدن خیابان حر ۱۳، نظارت بر پیمانکاران، تعویض چمن پارک نصرت، مشکلات خطرساز پمپ بنزین در ابتدای بولوار بصیرت، مسائل ناشی از یک واحد صنفی، نبود طرح اگو، خرابی آسانسور در محله عمار یاسر، کمبود اتوبوس، خرید و فروش املاک توسط اتباع و... پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->