تاریخ و ساعت بازی آلمان و دانمارک در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | دینامیت‌ها اولین سد مانشافت تاریخ و ساعت بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | ایتالیا در قامت مدعی ظاهر می‌شود؟ گاریدو مجوز فعالیت در ایران ندارد! زمان بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی + برنامه کامل حذف ستاره سابق استقلال از فهرست تیم ملی قوت گرفت قلعه نویی: کادرفنی هیچ کمکی به قلعه‌نویی نمی‌کند| تیم ملی پا به سن گذاشته است حسینی در انتظار مجوز بازگشت به استقلال| مغضوب دیروز، محبوب امروز! حضور پرشور جامعه ورزش خراسان‌رضوی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری + فیلم آقایی پور بعداز پیشنهاد ۶۰ میلیاردی به استقلال لژیونر شد وزیر ورزش رای خود را به صندوق انداخت + ویدیو گل‌محمدی به دنبال دروازه‌بان پرسپولیسی یک شایعه عجیب حول باشگاه پرسپولیس| عمر السوما در تهران علی نعمتی به تراکتور نه گفت؟ پرسپولیس اسلامی را نمی‌خواهد رقابت داغ سپاهان و پرسپولیس برای جذب پدیده لیگ تلاش فنایی برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس دعوت جامعه ورزش از مردم برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری + فیلم پیغام عبدالکریم به باشگاه پرسپولیس: نمی‌توانم برگردم تلاش بی نتیجه امیری برای برگرداندن سه سرخپوش معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد: حضور مردم، مسئله اصلی انتخابات است
سرخط خبرها

دوئل رضا با علیرضا/ رقابت قوچان نژاد با جهانبخش برای کسب عنوان بهترین بازیکن آسیایی

  • کد خبر: ۲۹۲۴۲
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
دوئل رضا با علیرضا/ رقابت قوچان نژاد با جهانبخش برای کسب عنوان بهترین بازیکن آسیایی
رقابت قوچان نژاد با علیرضا جهانبخش در کسب عنوان بهترین بازیکن آسیایی تاریخ اردیویسه
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز- کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین نظرسنجی که منتشر کرده، از فوتبال‌دوستان خواسته است تا بهترین بازیکن آسیایی تاریخ اردیویسه، لیگ حرفه‌ای فوتبال هلند، را انتخاب کنند. AFC در گزارشی ۹ چهره برتر آسیایی تاریخ لیگ فوتبال هلند را معرفی کرده و در قالب یک نظرسنجی عمومی از هواداران فوتبال خواسته است تا بهترین را انتخاب کنند.
در این نظرسنجی نام ۲ ستاره ایرانی به چشم می‌آید. رضا قوچان‌نژاد، ستاره مشهدی فوتبال ایران، که این‌روز‌ها در باشگاه زووله هلند توپ می‌زند، نامش در کنار علیرضا جهانبخش که پیش‌از‌این برای باشگاه آلکمار سرزمین لاله‌های نارنجی به میدان می‌رفت، دیده می‌شود.

۹ ستاره از ۵ کشور
در این نظرسنجی نام ۹ بازیکن آسیایی در کنار یکدیگر قرار گرفته است که سهم ۵ کشور فوتبالی قاره پهناور هستند. ۳ بازیکن کره‌ای، ۲ ایرانی، ۲ استرالیایی، یک ژاپنی و یک سنگاپوری نامشان دراین‌بین به چشم می‌آید. هو‌جونگ‌مو، پارک‌جی‌سونگ و لی‌یونگ‌پیو از کره‌جنوبی، رضا قوچان‌نژاد و علیرضا جهانبخش از ایران، جیسون کولینا و برت هولمان از استرالیا، شینجی اونو از ژاپن و فندی احمد از سنگاپور ۹ بازیکنی هستند که در این نظرسنجی نامشان دیده می‌شود.

قوچان‌نژاد؛ همیشه در خانه
ستاره مشهدی فوتبال هلند از کودکی در سرزمین لاله‌های نارنجی فوتبال را فرا گرفت. فوتبال هلند به‌نوعی پایگاه رشد و پرورش این مهاجم است. او در ۳ برهه زمانی در فوتبال هلند بازی کرد و اوج درخشش او در تیم هیرنفین بود که توانست در یک بازی برابر آیندهوون، یکی از غول‌های اردیویسه، هت‌تریک کند و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. قوچان‌نژاد در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹، ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تاکنون در فوتبال هلند شاغل بوده است. او در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ توانست در بین ۱۱ بازیکن برتر فوتبال هلند قرار بگیرد. قوچان نژاد ۸۲ بازی در لیگ هلند انجام داده و با آمار ۳۴ گل زده، عملکرد قابل‌قبولی از خود برجای گذاشته است. او هم‌اکنون در عضویت باشگاه زووله است.

جهانبخش؛ آقای گل ایرانی
بسیاری از بازیکنان آسیایی در لیگ‌های اروپا تأثیر گذاشته‌اند، اما علیرضا جهانبخش، وینگر ایرانی، یکی از بهترین بازیکنانی بوده که در اروپا درخشیده است و سابقه آقای‌گلی در لیگ هلند را نیز در کارنامه دارد. ۲۱ گل در ۳۳ بازی در فصل۱۸-۲۰۱۷ شامل ۲ هت‌تریک، کارنامه درخشان جهانبخش در لیگ هلند بود. این درخشش باعث شد تا بازیکن ایرانی با جدایی از آلکمار راهی برایتون در لیگ برتر انگلیس شود. این انتقال ۲۵۰ میلیارد تومان برای این ستاره ایرانی آورده داشت. جهانبخش از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در فوتبال هلند برای باشگاه‌های نایمخن و آلکمار ۱۱۲ بازی انجام داده و ۳۹ گل به ثمر رسانده است. آقای‌گلی لیگ هلند در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بزرگ‌ترین افتخار جهانبخش در فوتبال هلند است.

۷ رقیب خارجی گوچی
۷ بازیکن دیگری که در کنار قوچان‌نژاد و جهانبخش نامزد بهترین بازیکن آسیایی تاریخ لیگ اردیویسه هلند هستند، رقبایی جدی تلقی می‌شوند. در این فهرست نام ۳ بازیکن از کره‌جنوبی دیده می‌شود؛ اولی هو جونگ مو است که در ابتدای دهه ۱۹۸۰ میلادی به تیم پی‌اس‌وی آیندهوون پیوست و ۳ سال در پست هافبک‌دفاعی این تیم به میدان رفت. پارک‌جی‌سونگ دیگربازیکنی است که در این تیم بازی کرد و از همان‌جا موردتوجه منچستریونایتد قرار گرفت. پارک در سال‌های آخر فوتبال نیز دوباره به این کشور بازگشت و یک سال بازی کرد. او ۲ بار لیگ را فتح کرد و یک‌مرتبه هم قهرمان جام حذفی شد. لی‌یونگ‌پیو دیگرکره‌ای این فهرست است که او هم در پی‌اس‌وی بازی کرد و در ۸۱ بازی یک گل هم به ثمر رساند و با کسب ۴ قهرمانی، از این تیم جدا شد؛ اما شاید یکی از جدی‌ترین رقبای ستاره‌های ایرانی در این فهرست، شینجی اونو باشد. ستاره تیم ملی ژاپن در بیست‌ویک‌سالگی موردتوجه فاینورد قرار گرفت و به این تیم پیوست. وی با تیم قرمزوسفید هلند قهرمان جام یوفا شد و در ۴ سال، بیش از ۱۰۰ بازی برای این تیم انجام داد. نکته جالب اینکه در بین چهره‌های موفق آسیایی اردیویسه، نام یک بازیکن از سنگاپور هم دیده می‌شود؛ فاندی احمد که در خرونینخن حضور داشت و از سال ۱۹۸۳ یا ۱۹۸۵ با پیراهن این تیم بازی کرد و ۱۱ گل نیز زد. همچنین ۲ استرالیایی به نام‌های اولی برت هولمن و جیسون کولینا در‌این‌میان دیده می‌شود. برت ۱۰ سال در هلند بازی کرد و کولینا با آژاکس استارت زد و با آیندهوون به پایان خط رسید.

پرچم ایرانی‌ها بالاست
نظرسنجی AFC هنوز ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت The_AFC.com به ستاره محبوب ایرانی‌شان رأی بدهند. تابه‌اینجا علیرضا جهانبخش و رضا قوچان‌نژاد پیشتازان این نظرسنجی هستند و به نظر می‌رسد با توجه به حضور همیشه‌فعال ایرانی‌ها در نظرسنجی‌های اینترنتی و مجازی، این‌دو در پایان هم بهترین آسیایی‌های لیگ اردیویسه هلند باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->