معاملات حراجی های تهران رصد نظارتی می‌شوند صادرات بیش از ۵۵ هزار تن تخم مرغ از کشور رقابتی کردن بازار زعفران باید در دستورکار قرار گیرد بررسی قیمت امروز تلفن‌های همراه (۱۷ مهر ۱۴۰۳) | موبایل‌های یک‌میلیونی مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و برق ندارد سوء‌استفاده کلاهبرداران از عدم تعیین سقف اعتباری چک مبلغ بلیت‌های چارتری بدون کسر جریمه به مسافران بازگردانده می‌شود چالش‌های صدور فاکتور الکترونیکی در میادین میوه و تره‌بار مشهد چشم بورس به رنگ سبز روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۷ مهر ۱۴۰۳) خبری از نرخ‌گذاری عادلانه در فروش نان‌های اینترنتی نیست قیمت‌ها در بازار طلای مشهد ریخت (۱۷ مهر ۱۴۰۳) | کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه گران‌فروشی ۲۰۰درصدی نان در تهران به بهانه استفاده از کنجد آرامش در بازار خودرو‌های خارجی (۱۷ مهر ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۷ مهر ۱۴۰۳) | واکنش‌نشان‌ندادن بازار خودرو به کاهش نرخ دلار مذاکرات با چینی‌ها برای برقی‌شدن راه‌آهن تهران - مشهد ادامه دارد دلیل رکود چندساله در بازار مسکن مشهد چیست؟ آمادگی کامل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در زمستان ۱۴۰۳ | مانور عملیات زمستانی ۲۰ آبان برگزار می‌شود بانک‌ها ۳۰درصد بالاتر از نقدینگی کشور سپرده دارند | سهم ۳۱ استان از تسهیلات ۸۳۰۰ همتی بانک‌ها چقدر است؟ مشاغل پرتقاضا و کم‌تقاضای آینده کدام‌اند؟ ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز (۱۷ مهر ۱۴۰۳) بازار سیاه بنزین سوپر در تهران کاهش شکاف طبقاتی رفاه را به ارمغان نیاورد | بررسی شاخص‌های سنجش نابرابری درآمد جامعه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران شرکت‌های هواپیمایی به پرداخت هزینه بلیت پرواز‌های باطل‌شده ملزم هستند عرضه ۲۰۰۰ دلار سهمیه‌ای به هر ایرانی متوقف شده است؟ غیبت فرش‌های ایرانی در سایه رشد صادرات فرش دستباف ترکیه قیمت عمده میوه و صیفی جات در مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) | لیموترش سنگی را از این قیمت بالاتر نخرید
سرخط خبرها

مذاکرات با چینی‌ها برای برقی‌شدن راه‌آهن تهران - مشهد ادامه دارد

  • کد خبر: ۲۹۳۲۳۷
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
مذاکرات با چینی‌ها برای برقی‌شدن راه‌آهن تهران - مشهد ادامه دارد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در حال حاضر، مشکل ناوگان ما فرسودگی بالایش است.

به گزارش شهرآرانیوز، جبارعلی ذاکری در هفتمین دوره تعالی جایزه نگهداشت وضعیت ناوگان ملی گفت: بازنگری در فرایندها، سامانه‌ها و کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی، و افزایش مدت زمان نگهداشت ناوگان در راه‌آهن بسیار ضروری است و باید در اقداماتی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته، بازنگری صورت گیرد و برای نظام‌مندشدن این بخش، از صاحب‎نظران درخواست ارائه نظر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، مشکل ناوگان ما فرسودگی بالایش است، گفت: در گذشته، محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در تولید داخلی وجود داشت که در حال حاضر، این محدودیت‌ها برطرف شده و ما شاهد پیشرفت در اجرای طرح نوسازی هستیم.

ذاکری با بیان اینکه خرید ناوگان توسط بخش خصوصی اجرایی می شود و در این زمینه دولت و راه‌آهن نقش تسهیلگری خواهند داشت، گفت: ظرفیتی در قانون برنامه هفتم  برای وارد کردن لوکوموتیو در نظر گرفته شده که بخشی از آن مربوط ناوگان مسافری است  که از طریق بخش خصوصی تامین می شود. 

 او  توضیح داد: شرکت‌های بخش خصوصی برنامه‌های خود را برای خرید لوکوموتیو و واگن از داخل و خارج ارائه کرده‌اند و تا پایان برنامه هفتم باید ۵۵٠ دستگاه لوکوموتیو وارد کشور شود و برای واگن‌های مسافری هم محدودیتی وجود ندارد البته اولویت ما استفاده از ظرفیت تولید داخل است.

وی  با بیان اینکه بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان ریلی و فرایندها ضروری است گفت: در این باره باید از سامانه‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی و افزایش مدت زمان نگهداشت و دوره نگهداری ناوگان در راه‌آهن استفاده شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برقی سازی راه‌آهن مشهد تاکید کرد : برقی سازی راه‌آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم. 

ذاکری همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت- آستارا گفت: پنجشنبه ١٩ مهر ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا مذاکراتی با دست‌اندرکاران این پروژه خواهیم داشت و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از اراضی مورد نیاز این پروژه تملک شده و ۴٠ کیلومتر هم به طور عبور غیرهمسطح است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->