واکنش اهل سنت عراق به اهانت صهیونیست‌ها علیه آیت الله سیستانی اذعان رژیم صهیونیستی به تلفات جانی نظامیانش در جنگ لبنان نخست‌وزیر اسپانیا تجاوز اسرائیل به لبنان را محکوم کرد گفتگوی تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای روسای جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی| بایدن نگران بسته شدن تنگه هرمز است اظهارات جنجالی هریس: ترامپ فریب دیکتاتورهای قاتل را می‌خورد سازمان ملل درباره توزیع سلاح بین‌ شهرک‌نشینان صهیونیست هشدار داد رئیس جمهور پزشکیان فردا عازم ترکمنستان خواهد شد ۱۶ شهید و ده‌ها زخمی در کشتار جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا (۱۸ مهر ۱۴۰۳) سفارت ایران در لندن به اتهام‌پراکنی مقام امنیتی انگلیس واکنش نشان داد عراقچی: برای رایزنی در خصوص مسائل منطقه به عربستان سفر کردم انفجار یک مهمانپذیر در خیابان طبرسی مشهد (۱۸ مهر ۱۴۰۳) عراقچی وارد عربستان شد + ویدئو اردوغان: اسرائیل «سازمان تروریستی صهیونیستی» است پزشکیان: استانداران جدید برای تحقق گفتمان وفاق ملی و به‌کارگیری مدیران براساس توانمندی تلاش کنند بررسی بودجه ۱۴۰۴ از هفته آینده در دولت آغاز خواهد شد شهردار ساری برکنار شد عراقچی به عربستان سعودی سفر کرد نامه ۳۹ نماینده مجلس شورای اسلامی به شورای عالی امنیت ملی درباره تجدید نظر در دکترین دفاعی مشاور فرمانده سپاه: سردار قاآنی در چند روز آینده نشان فتح دریافت خواهد کرد سردار رادان: همراهی مرزنشینان و مرزبانان، سبب استحکام مرزهای کشور است توضیحات وزیر ورزش درباره آخرین وضعیت آماده سازی ورزشگاه آزادی وزیر بهداشت از پرداخت مقدار زیادی از مطالبات پرستاران خبر داد وزیر ارتباطات: در آینده نزدیک اخبار خوبی درباره موضوع فیلترینگ اعلام می‌کنیم
سرخط خبرها

رئیس سرویس جاسوسی انگلیس: داعش و القاعده احیاشده و بار دیگر اروپا را هدف قرار می‌دهند

  • کد خبر: ۲۹۳۴۸۶
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
رئیس سرویس جاسوسی انگلیس: داعش و القاعده احیاشده و بار دیگر اروپا را هدف قرار می‌دهند
رئیس سرویس جاسوسی انگلیس مدعی شد که حمایت‌های کشورش از اوکراین، لندن را به هدفی برای عوامل روس تبدیل کرده است. او همچنین هشدار داد که داعش و القاعده احیاشده بار دیگر اروپا را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «کن مک‌کالوم» رئیس سرویس جاسوسی ام‌آی۵ در یک سخنرانی سالانه درباره تهدیداتی که به ظن او انگلیس با آنها روبروست، روسیه را بالاتر از ایران و چین قرار داد و در عین حال خواستار بودجه بیشتر و هشدار در مورد خطرات اینترنتی شد.

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، وی ادامه داد: «نقش پیشرو انگلیس در حمایت از اوکراین به این معنی است که ما در نظر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بزرگ جلوه می‌کنیم و باید منتظر ادامه اقدامات باشیم.»

به ادعای مک‌کالوم، کمک‌های انگلیس به اوکراین، لندن را به هدفی برای روسیه بدل کرده است. به گفته او، کشورش شاهد «خرابکاری و سایر اقدامات» است.

رئیس سرویس جاسوسی ام‌آی۵، نیروی کلیدی لابی‌گری قانون ۲۰۲۳ بود که به آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی انگلیس اختیارات گسترده‌ای اعطا کرد تا با «فعالیت‌های مخرب انجام‌شده توسط عوامل خارجی مانند جاسوسی، خرابکاری یا تلاش برای مداخله» در سیاست این کشور مقابله کنند.

وی همچنین بار دیگر این ادعا را تکرار کرد که انگلیس از سوی «نظام‌های مستبد» که «دموکراسی، خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر ما و همچنین اطلاعات حساس» را هدف قرار می‌دهند، در معرض تهدید است.

به ادعای این مقام اطلاعاتی انگلیس، اخراج دسته‌جمعی دیپلمات‌های روسی که از سال ۲۰۲۲ آغاز شد، بی‌سابقه بود و «در توانایی سرویس‌های اطلاعاتی روسیه برای آسیب‌رسانی به غرب ضربه بزرگی وارد کرد، اما ظاهرا مسکو با استخدام افراد نیابتی به صورت آنلاین پاسخ داد.» مک‌کالوم همچنین بار دیگر خواستار «توانایی ردیابی فعالیت آنلاین کسانی شد که به انگلیس آسیب می‌زنند» و آن را «بسیار حیاتی» خواند.

اوایل سال جاری، «بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس مدعی شد که روسیه مسوول «کارزار‌های روایت‌های نادرست است، دشمنان در این کشور از فضای مجازی برای تفرقه انداختن بین ما، سرقت از ما، جاسوسی از ما و ایجاد تنش در جامعه ما استفاده می‌کنند.»

مک‌کالوم در ادامه اتهام‌زنی‌های خود همچنین مدعی شد که لندن با «افزایش خیره‌کننده» تحرکاتی مثل «ترور، خرابکاری و سایر جنایات» در خاک کشورش مواجه است و بدون سند و مدرک، انگشت‌اتهام را به سمت روسیه و ایران گرفت و مدعی شد که این کشور‌ها برای انجام امور خود نیرو‌هایی را جذب می‌کنند.

وی در ادامه لفاظی‌هایش با بیان این ادعا که ماموران ام‌آی۵ و پلیس انگلیس از سال ۲۰۲۲ تاکنون با ۲۰ توطئه «بالقوه مرگبار» مورد حمایت ایران مقابله کردند، هشدار داد که در صورت تعمیق درگیری‌ها در غرب آسیا، ممکن است ایران اهداف خود را در انگلیس گسترش دهد.

مک کالوم در یک سخنرانی خود با اشاره به «تهدیدات اصلی» علیه انگلیس از سوی کشور‌ها و گروه‌های شبه‌نظامی، مدعی شد که «دولت‌های متخاصم، افراد رادیکالیزه و داعش احیا شده با هم ترکیب شده‌اند تا پیچیده‌ترین و به هم پیوسته‌ترین محیط تهدیدی را که تاکنون داشته‌ایم، ایجاد کنند.»

رئیس ام‌آی۵ در ادامه مدعی شد، همچنین این خطر وجود دارد که حملات رژیم صهیونیستی به گروه‌های مقاومت منطقه‌ای، منجر به حملاتی در انگلیس شود.

کن مک‌کالوم به خبرنگاران در «مرکز فرماندهی ضد تروریسم» انگلیس در لندن گفت تعداد تحقیقات درباره تهدید علیه انگلیس که توسط ام‌آی۵ در سال گذشته انجام شده، ۴۸ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به نشانه‌هایی نگران‌کننده درباره تلاش‌های داعش برای بازگشت، با وجود فروپاشی خلافت داعش در عراق و سوریه اشاره کرد و افزود، پس از چند سال از نبود این گروه تروریستی، این گروه اقداماتش را برای صادرات تروریسم از سر گرفته که یکی از نمونه‌های آن، حمله تروریستی به سالن کنسرت مسکو با ۱۴۰ کشته بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->