پزشکیان با رئیس‌جمهور ترکمنستان دیدار کرد آیت‌الله علم‌الهدی: نفوذ فرهنگی تنها راه دشمن برای رخنه در جامعه است سازمان سنجش: انتشار نتایج نهایی کنکور صحیح نیست (۲۰ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران و ترکمنستان توسعه یابد تنش در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بالا گرفت امیدواری پزشکیان به تسریع در امضای سند راهبردی با روسیه | پوتین: همکاری با ایران اولویت ماست + فیلم عراقچی: قطعا به هر اقدام اسرائیل با قدرت و قوت بیشتری پاسخ خواهیم داد + فیلم موضع روسیه درباره تشدید تهدید‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران تلفات رژیم صهیونیستی در حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی (۲۰ مهر ۱۴۰۳) پزشکیان: گفتمان وفاق نیاز امروز جامعه جهانی است کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با حمله به ایران مخالفت کردند قالیباف: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند شکست‌های راهبردی خود را جبران کند ورود رئیس جمهور به اجلاس بزرگداشت مختوم‌قلی در عشق‌آباد + فیلم حمله موشکی به شمال حیفا در سرزمین‌های اشغالی (۲۰ مهر ۱۴۰۳) واکنش هلال احمر به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی ایران در سوریه ۱۸ شهید و ۹۲ زخمی در حملات وحشیانه امشب دشمن به بیروت (۱۹ مهر ۱۴۰۳) +فیلم ادعای رسانه‌های دشمن: یکی از مسئولان حزب الله لبنان ترور شد ادعای مضحک رسانه‌ انگلیسی درباره سردار قاآنی تکذیب شد ویدئو| شمار شهدای لبنان به ۲ هزار و ۱۶۹ نفر رسید رئیس‌جمهور عازم ترکمنستان شد | پزشکیان درباره این سفر چه گفت؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۳) نامه وزیر خارجه ایران به وزرای خارجه تمام کشور‌های جهان (۱۹ مهر ۱۴۰۳) صدراعظم آلمان: همچنان به اسرائیل سلاح ارسال می‌کنیم پاکستان ۷ اکتبر را روز ملی حمایت از فلسطین اعلام کرد
سرخط خبرها

پزشکیان: تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران و ترکمنستان توسعه یابد

  • کد خبر: ۲۹۳۷۷۸
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
پزشکیان: تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران و ترکمنستان توسعه یابد
رئیس‌جمهور در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین ایران و ترکمنستان گفت: تعاملات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین ۲ کشور توسعه یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به ترکمنستان، در دیدار با «قربانقلی بردی محمداف» رهبر ملی و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور بر ضرورت توسعه تعاملات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی فیمابین تاکید کرد.

پزشکیان با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این سفر و ابلاغ سلام ایشان به رهبر ملی ترکمنستان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران عمیقا فرهنگ‌شناس و فرهنگ‌دوست هستند و شناخت کاملی از «مختومقلی فراغی» شاعر شهیر ترکمن دارند و معتقدند که دو ملت ایران و ترکمنستان علاوه بر همسایگی، خویشاوند یکدیگر نیز هستند.

رئیس جمهور برگزاری سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» را اقدامی در امتداد وحدت‌آفرینی در سطح بین‌المللی دانست و گفت: پیام امروز این سمینار و اشعار این شاعر بزرگ مبنی بر وحدت، انسجام و برادری، نشان از روح بلند ایشان دارد.

«قربانقلی بردی محمداف» رهبر ملی و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حضور دکتر پزشکیان در مراسم سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و از جنابعالی درخواست می‌کنم که سلام گرم و آرزو‌های نیک بنده را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برسانید.

بردی محمداف با اشاره به اشتراکات بین دو کشور افزود: به کشور برادر خود خوش آمدید و امیدوارم حوزه‌های فرهنگی بین ما و شما گسترش یابد. همچنین بابت مشارکت شما در همایش امروز و ارائه سخنرانی مهم‌تان تشکر می‌کنم.
رئیس مصلحت خلق ترکمنستان با اشاره با سفر اخیر خود به ایران گفت: ما در صدد تعمیق روابط با همسایگان هستیم و کمیسیون همکاری‌های مشترک در این مدت عملکرد خوبی داشته است. امیدوارم در بحث اقتصادی نیز شاهد توسعه همکاری‌های فیمابین باشیم.

گفتنی است، پزشکیان در این سفر همچنین با سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو می‌کند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->