عراق مقصد بعدی عراقچی رئیس مجلس به ضاحیه بیروت رفت + فیلم (۲۱ مهر ۱۴۰۳) دیدار وزیر کشور و استاندار جدید خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی قالیباف با نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان، دیدار کرد (۲۱ مهر ۱۴۰۳) شمار شهدای غزه به ۴۲ هزار و ۱۷۵ تن رسید (۲۱ مهر ۱۴۰۳) استاندار جدید خراسان رضوی: خدمت صادقانه به مردم وظیفه جدی، مهم و اساسی ماست | خراسان پرچم‌دار تمدن ایرانی‌اسلامی بوده و هست رسانه انگلیسی گاردین: اسرائیل در بمباران بیروت از مهمات آمریکایی استفاده کرده است ترکیه و صربستان پهپاد‌های نظامی تولید می‌کنند هشدار معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره احتمال وقوع جنگی بزرگ در غرب آسیا سازمان ملل: ۱۲ روز است که کمک‌های غذایی وارد غزه نشده است پزشکیان در دانشگاه تهران: مقابل حرف درست نمی‌ایستیم قالیباف در بیروت: ملت ایران در کنار ملت لبنان ایستاده است + فیلم رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی: اقدامات استاندار پیشین، ذخیره‌ای برای آخرت اوست نخست وزیر هند خواستار صلح در اوراسیا و غرب آسیا شد رهبران ۹ کشور اروپایی بر لزوم آتش‌بس فوری در غرب آسیا تاکید کردند رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس: انتخاب استاندار، حق دولت است رئیس‌جمهور مکزیک خواستار به‌رسمیت‌شناخته‌شدن کشور فلسطین شد العربی‌الجدید از احتمال سفر احتمالی عراقچی به قاهره خبرداد معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی: در نظام اسلامی ایران، شأنی بالاتر از خدمت‌رسانی به مردم وجود ندارد ۱۰ کشور عضو شورای امنیت خواستار آتش‌بس فوری در لبنان شدند مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی با حضور وزیر کشور | مومنی: هیچ دخالتی در انتخاب استانداران صورت نگرفته است + فیلم ادعای جدید هریس: اجازه دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای را نخواهم داد شهادت ۶۰ لبنانی و زخمی شدن ۱۶۸ نفر دیگر طی شبانه روز گذشته (۲۰ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی با حضور وزیر کشور | مومنی: هیچ دخالتی در انتخاب استانداران صورت نگرفته است + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۳۸۳۸
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی با حضور وزیر کشور | مومنی: هیچ دخالتی در انتخاب استانداران صورت نگرفته است + فیلم
مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی با حضور اسکندر مومنی، وزیر کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امروز، ۲۱ مهرماه، مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید خراسان رضوی با حضور اسکندر مومنی، وزیر کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد. در این مراسم یعقوبعلی نظری، استاندار سابق خراسان رضوی، تکریم و غلامحسین مظفری به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی با حضور وزیر کشور | مومنی: هیچ دخالتی در انتخاب استانداران صورت نگرفته است

خراسان رضوی جزو استان‌هایی بوده که در آن، بیشترین وفاق حاصل شده است 

در این مراسم، اسکندر مؤمنی گفت: خراسان رضوی و مشهد به‌سبب وجود بارگاه منور امام‌رضا(ع) در آن‌ها، جایگاه خاص و ویژه‌ای در قلب ایرانیان و جهان اسلام دارند.

وی با بیان اینکه دکتر پزشکیان در برنامه‌های انتخاباتی خود راهبرد‌هایی را مشخص کردند و شعار‌هایی را دادند، عنوان کرد: از جمله این شعار‌ها وفاق ملی بود که بر همین عهد هم ماندند و آن را در تشکیل کابینه نشان دادند. ما نیز در تعیین استانداران و دیگر مسئولان، براساس رهنمود‌های ایشان بر همین عهد عمل کردیم و انتخاب استانداران با این سیاق انجام شد.

مؤمنی افزود: ابتدا شاخص‌هایی تهیه و تدوین شد و کارگروه‌هایی متشکل از خبرگان و عزیزانی که سالیان دراز در مسئولیت‌های مختلف و اهل وثوق بودند، ایجاد شد. براساس این شاخص‌ها، کارگروه‌ها پیشنهاداتی را دادند. مجموعه پیشنهادات در کارگروه‌ها با توجه به شاخص‌ها ارزیابی می‌شدند. شاید برای هر استان، ۳۰ تا ۴۰ نفر مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند و نهایت به پنج‌،شش نفر می‌رسیدند که در نهایت یک نفر به هیئت وزیران پیشنهاد می‌شد.

وزیر کشور ادامه داد: تمام انتخاباتی که در هشت استان انجام شده، دقیقاً بر همین سبک و سیاق بوده است. تمام انتخابات بر اساس همین سازوکار‌ و پیشنهاد شخص وزیر کشور بود. پیشنهادات از بخش‌های مختلف می‌آمد، اما مطمئن باشید هیچ دخالتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت؛ زیرا رئیس‌جمهور حتی برای استان خودشان هم فرمودند که از همین سازوکار‌ استفاده شود. برای خراسان رضوی نیز همین مسیر طی شد. پیشنهاداتی بود که از بین آن‌ها، درنهایت به دکتر مظفری رسیدند.

وی بیان کرد: من ۲۳ سال پیش، توفیق خدمت‌گذاری به مردم این دیار را داشتم و جناب مظفری معاون استاندار بودند. من ته دلم تمایلی داشتم، اما این تمایل را ابراز نکردم و اجازه دادم مسیر خود را طی کند که مسیر طی شد. بعد از پیشنهاد، باید ارزیابی صورت بگیرد که ایشان هم در لیست نمایندگان بودند و استقبال بسیار خوبی نیز توسط گروه‌ها و ستاد‌های انتخاباتی شده بود.

مؤمنی اضافه کرد: وفاق بسیار خوبی در خصوص ایشان در این استان وجود داشت. با نماینده ولی‌فقیه و تولیت نیز مشورتی داشتیم که فرمودند ما گزینه‌ای نداریم. همه ما ملزم هستیم از دولت حمایت کنیم. از هر فردی توسط دولت تعیین شود، حمایت می‌کنیم. خراسان رضوی جزو استان‌هایی بوده که بیشترین وفاق در آن اتفاق افتاده است. آقای مظفری از امروز، به عنوان استاندار منصوب می‌شوند و کارشان را شروع می‌کنند.

وزیر کشور ضمن تقدیر و تشکر از دولت سیزدهم و گرامیداشت یاد شهید رئیسی، تصریح کرد: هر وقت تصویر شهید رئیسی را می‌بینیم، تلاش، کوشش و تواضع فراوان ایشان به ذهنمان می‌رسد. از جناب نظری هم تقدیر و تشکر می‌کنم. در دوران خاصی، مسئولیت را برعهده داشتند؛ در کمتر از دو،سه ماه چند انتخابات برگزار شد که یک ریاست‌جمهوری در تقویم نبود، اما به‌خوبی و در کمال امنیت و آرامش، رقابت و مشارکت مردم برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: جناب مظفری تجربیات ارزشمندی را در طول چند دهه اندوختند که بتوانند آن‌ها را به زادگاه خودشان بیاورند تا شاهد رشد، توسعه و بالندگی استان باشیم. شرایط موجود شایسته خراسان رضوی و مردم سرافرازش نیست و مردم این دیار شایستگی بیشتری دارند؛ بنابراین باید تلاش کنیم استان به جایگاه اصلی خودش برسد.

مؤمنی گفت: استان ظرفیت‌های زیادی دارد. بزرگ‌ترین ظرفیت مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی وجود آستان مقدس امام رضا(ع) است. ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری دیگری مانند آرامگاه‌های فردوسی، عطار و خیام داریم که ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند. شرایط ترانزیتی و همجواری با دو کشور نیز می‌تواند فرصت‌های خوبی ایجاد کند که امیدواریم از آن‌ها بهره‌برداری شود. ظرفیت عظیم معادن نیز از دیگر ظرفیت‌های استان است.

وزیر کشور افزود: حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر از ایران و جهان در استان، ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند به رشد استان کمک کند. مهم‌تر از همه، ظرفیت‌ عظیم دانشجویان است که می‌توان از آن بهره‌برداری مناسبی کرد. اما چالش‌هایی هم در استان وجود دارد از جمله کم‌آبی، گسترش حاشیه‌نشینی، ضعف زیرساخت‌ها و به ویژه حضور اتباع بیگانه. باید از مجموعه فرصت‌ها استفاده کرده و بر این چالش‌ها غلبه کرد.

وی با بیان اینکه در کنار این موضوعات، شاخص‌های ده‌گانه‌ای را در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: بعد از یک سال، استانداران براساس این شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند. علاوه بر این شاخص‌ها، موضوع حاشیه‌نشینی و سامان‌دهی اتباع بیگانه هم جزو اولویت‌های استان خواهند بود.

مؤمنی در خصوص مهم‌ترین توصیه‌ها به استانداران توسط دولت و شخص رئیس‌جمهور تصریح کرد: توصیه ما به همه استانداران به ویژه استاندار خراسان رضوی وفاق ملی و همدلی برای همه بخش‌های جامعه است که جرقه آن زده شد و رئیس‌جمهور در کابینه نشان دادند، اما باید در همه بخش‌ها گسترش دهیم. مردم مشارکت کردند، اما باید در اداره کشور هم این مشارکت و حضور مردم وجود داشته باشد. حتماً باید برای همه مردم فرصت مشارکت در اداره کشور فراهم شود.

وزیر کشور ادامه داد: مردم‌داری و مردم‌محوری، حضور در صحنه و در کنار مردم بودن یک اولویت اساسی است. احترام به مردم و درنظرگرفتن حرمت و کرامت مردم جزو خواسته‌های اصلی مردم از کارگزاران است. به هیچ عنوان بی‌احترامی و درنظرنگرفتن حرمت، شأن و کرامت مردم پذیرفته نیست؛ این اصلی‌ترین اولویت‌ است. عدالت و ایجاد فرصت‌های برابر نیز مهم است و همه باید بتوانند در یک فرصت برابر در اداره کشور سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین اولویت ما در این مقطع که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با هیئت دولت فرمودند، موضوع اقتصادی و معیشتی است. مردم باید این تغییر را در زندگی، معیشت، سفره و نوع نگاه مسئولان و احترام آن‌ها به خودشان در عمل ببینند. برای پیشرفت اقتصادی هیچ گریزی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی، کسب‌وکار و تولید توجه کنیم. در هر استان و شهری که به بخش خصوصی، سرمایه‌گذار و کارآفرین با احترام نگاه شود، مسیر پیشرفت طی می‌شود.

مؤمنی اضافه کرد: اگر سرمایه‌گذار، تولیدکننده، کارآفرین و بخش خصوصی در پیچ‌وخم‌های اداری بگردد و دنبال حل مشکل خود باشد، آن شهر و استان پیشرفت نخواهد کرد. پیشرفت و رشد اقتصادی در هیچ کشوری اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه تولیدکننده، کارآفرین و بخش خصوصی تمام فکرش معطوف به تولید و کسب‌وکار باشد، نه گرفتن مجوز و طی‌کردن پیچ‌وخم‌های اداری.

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه هیئت دولت روز چهارشنبه (۱۸ مهرماه) غلامحسین مظفری به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد. غلامحسین مظفری متولد ۱۳۴۷ در نیشابور و دارای مدرک دکترای مدیریت توسعه است. وی پیش از این، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک شهر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، عضویت در هیئت‌مدیره بانک تجارت، مستشار دیوان محاسبات، ریاست جهاد دانشگاهی استان خراسان، معاون استاندار خراسان، فرماندار ویژه شهرستان نیشابور، معاون استاندار تهران و معاون سازمان اقتصادی کوثر بوده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->