تاریخ و ساعت مسابقه بلژیک و فرانسه | دشان در فکر سوغات ۳ امتیازی از بلژیک جایگاه سست شمسایی در تیم ملی فوتسال مبلغ قرارداد پرسپولیس با کریم باقری مشخص شد جایزه هادی چوپان برای نایب‌قهرمانی در مستر المپیا ۲۰۲۴ چقدر بود؟ + جزئیات اعلام زمان بازگشت کاکوتا توسط باشگاه استقلال یادی از مهدی عمیدی، کوهنورد مشهدی | خواب ابدی در آلپ هواداران به دنبال تمدید قرارداد کنعانی‌زادگان بداغی در مسیر مُهمدی فرجی: نفر اول جهان هستم! تمجید یزدانی از چوپان: تو گرگ پارسی هستی بازگشت گاریدو به پرسپولیس مگوایر، خروجی زمستانی منچستریونایتد درویش به دنبال نقدکردن پول از بانک تجارت پیشنهاد استقلال برای مانوئل خوزه؟ کاپیتان چلسی به حضور در بارسلونا فکر می‌کند هافبک پرسپولیس راهی قزوین شد + عکس لحظه اعلام قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ دست هادی چوپان از مقام نخست مسترالمپیا ۲۰۲۴ دور ماند ویدیو | فیگورهای هادی چوپان در فینال مسترالمپیا ۲۰۲۴ مدافعان ایران مامور انتقام از اکرم عفیف
سرخط خبرها

غیبت مشهدی ها در لیگ برتر | توقف تمام‌نشدنی تکواندو!

  • کد خبر: ۲۹۴۰۰۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
غیبت مشهدی ها در لیگ برتر | توقف تمام‌نشدنی تکواندو!
امسال هم جای خالی مشهدی‌ها در لیگ‌برتر تکواندو کشور پر نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، هفته نخست لیگ‌برتر تکواندو آقایان «جام خلیج‌فارس» به روش گرندپری در خانه تکواندو برگزار شد و آنچه برای جامعه تکواندو خراسان‌رضوی از آن باقی ماند، حسرت جای خالی است که گویا قرار نیست به این زودی‌ها پر شود. تکواندو خراسان‌رضوی که سال‌‎هاست در سطح اول کشور حرفی برای گفتن ندارد، چندی پیش به برخی اتفاقات امیدوار شده بود؛ از حضور رئیس این هیئت در ارکان بالای فدراسیون تا افتتاح کمپ‌ جهانی در مشهد. با این همه، حالا هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، به نظر نمایشی‌بودن این اتفاقات بیشتر اثبات می‌شود؛ سلسله‌اتفاقاتی که حاکی از یأس مطلق در جامعه تکواندو استان است.

ترقی در فدراسیون، تنزل در هیئت

مهرماه پارسال بود که انتخابات ریاست هیئت‌تکواندو خراسان‌رضوی برگزار شد و در این میان حسین حسین‌زاده که چهار سال سکان هدایت این هیئت را به دست داشت، بار دیگر اعتماد اعضای مجمع انتخاباتی را جلب کرد و برای ریاست دوره دوم هم رأی آورد. حسین‌زاده که در چهار سال اول حضورش بر این مسند دستاورد درخشانی برای تکواندو استان نداشت، توانست خودش را به ارکان بالای فدراسیون تکواندو برساند و در آنجا پست بگیرد. او از نمایندگی رؤسای هیئت‌های سراسر کشور گرفته تا ریاست ناظران فنی و دبیری فدراسیون را در این چهار سال به دست آورد و انتظار می‌رفت با رسیدنش به ارکان فدراسیون، دست‌کم کاری هم برای تکواندو استان کند. وعده‌های حسین‌زاده در این سال‌ها بیشتر حول کار روی سنین پایه می‌چرخید، اما حقیقت آن است که این مدل وعده‌ها معمولا برای هیئت‌هایی است که فعالیتی ندارند و در سطح کشور نمی‌توانند عرض‌اندام کنند.

زیرساخت‌های بی‌فایده

حسین‌زاده در همین یک سالی که در دومین دوره پیاپی ریاست هیئت تکواندو استان را به عهده گرفته، دست به اقدامات جدی برای توسعه زیرساخت‌های این رشته ورزشی در مشهد زده است؛ اقدامی که الحق‌والانصاف ستودنی است و باید جامعه تکواندو بابت آن از رئیس‌شان ممنون باشند؛ هرچند که موجب نارضایتی شدید ورزشکاران رشته‌های دیگر ازجمله فوتسال شد که در اقدامی بسیار عجیب سالن قدس طلاب را از علاقه‌مندان دیرینه فوتسال این سالن گرفت، بدون اینکه تغییری در وضعیت کلی تکواندو استان حاصل شود؛ اتفاقی که سروصدای اهالی فوتسال را درآورد و بسیاری از بزرگان فوتسال شهر که روزی در سالن قدس طلاب استخوان خرد کرده بودند، به این امر معترض شدند اما مطابق پیش‌بینی، مسئولان ورزش واکنش درخوری نشان ندادند. این همه درحالی است که این هیئت یک بنای اختصاصی نیمه‌تمام در مجموعه ورزشی مهران دارد که از سال‌ها پیش قرار است خانه تکواندو شود! از سوی دیگر، هیئت تکواندو به راه‌اندازی «کمپ جهانی تکواندو» در دهکده ورزشی ثامن‌الائمه(ع) مشهد اقدام کرده است! کمپی که از قضا باز با دست‌درازی به سوی املاک یک رشته ورزشی دیگر و این‌بار ژیمناستیک انجام شد. هیئت تکواندو خانه ژیمناستیک استان را که در دولت یازدهم برای این رشته ورزشی و در مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه(ع) درست شد، با نصب یک بنر کوچک با نام «کمپ جهانی تکواندو» به دست گرفت. جالب آنکه از همان روز افتتاحیه عجیب این بنا که با حضور هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو، صورت گرفت، تا امروز درب کمپ جهانی بسته مانده و گویا این افتتاح هم چیزی جز نمایش نبوده است.

ورزش قهرمانی در آمپاس

هربار در باب ورزش قهرمانی با رئیس هیئت‌تکواندو خراسان‌رضوی صحبت شد، او به‌نوعی همه‌چیز را به اسپانسرینگ وصل کرد و بدین‌ترتیب به اهالی تکواندو استان فهماند که باید قید ورزش قهرمانی را بزنند. لیگ‌برتر تکواندو شروع شده است و استان نه‌تنها تیمی ندارد، بلکه بازیکن درجه‌یک در سطح بزرگ‌سالان نیز ندارد که به تیم‌های دیگر کشور تزریق کند. به‌عبارتی، کرکره تکواندو قهرمانی در استان پایین کشیده شده است و اهالی تکواندو باید به فعالیت‌های همگانی و کار در رده‌های پایه دل‌خوش باشند؛ بی‌آنکه امیدی به فردای ستارگان نونهال و نوجوان خود در قالب تیم‌های استان در رقابت‌های قهرمانی کشور و لیگ‌برتر داشته باشند. با همه این تفاسیر، به نظر می‌رسد رئیس هیئت‌تکواندو این روزها سر پرسوداتری در فدراسیون دارد و فرصت رسیدگی به امور هیئت را ندارد. چنان‌که نه در پست دبیری هیئت و نه در هیچ‌یک از ارکان هیئت موجودیت کارآمدی ندارد که پاسخگوی رسانه‌ها و اهالی این رشته ورزشی در استان باشند تا تهران‌نشینی آقای رئیس را دست‌کم مثل هیئت‌فوتبال جمع‌وجور کنند.



 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->