قیمت ۴ قلم فرآورده لبنی تنظیم بازار اعلام نشده است میزان عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ + جدول پرونده باز شکاف بین دستمزد کارگران و تورم با کمتر از ۱۴ میلیون تومان چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۲۲ مهر ۱۴۰۳) در جست‌وجوی ۲۰ درصد گم‌شده آغاز توزیع برخی اقلام تنظیم بازار این هفته در مشهد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بازار خودرو مشهد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) الاکلنگ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۲ مهر ۱۴۰۳) ریزش ۴ تا ۸۵ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) افت قیمت خودرو‌های داخلی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) | تارا ۹۷۱ میلیون تومان مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور (۲۲ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۲ مهر ۱۴۰۳) | دلار: ۶۲ هزار و ۷۰۰ تومان دلار نیما به مرز ۴۸ هزار تومان نزدیک شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) استانداردسازی، کلید آینده روشن‌تر «درمان» و «شخص ثالث»، همچنان در صدر رشد بیمه‌ای معامله‌گر بدشانس ارز دیجیتال، فرصت سود ۱۷.۵ میلیون دلاری را از دست داد سراب وام ازدواج در صف طویل بانکی! خراسان رضوی، رتبه چهارم حمل‌ونقل کالا در کشور صادرات بیش از ۱۸ هزار تن فرش ماشینی از کشور، در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ فروش ۵۰ میلیارد تومان از اموال کوروش کمپانی لزوم پایان یک سنت نانوشته در تعیین دستمزد صادرات اجباری برای بقای کارخانه‌های لبنیات | ۶۰ درصد لبنیات از کشور خارج می‌شود مستأجران می‌توانند دوباره وام ودیعه مسکن دریافت کنند + شرایط نخستین جشنواره «روز ملی زعفران» در خراسان رضوی برگزار می‌شود قیمت امروز میوه و صیفی جات در میادین میوه و تره بار مشهد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) | گلابی فرنگی ۳۰ هزار تومان یک خبر خوب برای کارفرمایان | ۵۰ درصد حقوق و دستمزد کارگران خود را از این طریق پرداخت کنید
سرخط خبرها

«درمان» و «شخص ثالث»، همچنان در صدر رشد بیمه‌ای

  • کد خبر: ۲۹۴۰۹۰
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
«درمان» و «شخص ثالث»، همچنان در صدر رشد بیمه‌ای
طی شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳، تعداد ۳۸.۷ میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده است که در قیاس با مدت مشابه در سال ۱۴۰۲، به میزان ۹.۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در نیمه نخست امسال، بیش از ۳۸ میلیون فقره بیمه نامه با ارزش ۲۱۶ هزار میلیارد تومان صادر شده که حاکی از رشد ۶۰ درصدی در حق بیمه تولیدی و ۱۵ درصدی در تعداد خسارات پرداختی طی این بازه زمانی دارد.

رشد ۱۰ درصدی صدور بیمه نامه‌ها

براساس این گزارش، طی شش ماهه نخست سال جاری ۳۸.۷ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده است که در قیاس با مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۹.۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۶۰ درصدی حق بیمه تولیدی

همچنین، حق بیمه تولیدی یا ارزش این بیمه نامه‌ها در مجموع ۲۱۶.۸ همت (هزار میلیارد تومان) برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۹.۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۵ درصدی خسارات پرداختی

تعداد خسارت پرداختی در این مدت ۳۹.۶ میلیون مورد بوده است که ۱۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد. همچنین مبلغ خسارات پرداختی فوق حدود ۹۸.۲ همت است که ۵۴.۷ درصد رشد را نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته نشان می‌دهد.

 

درمان و شخص ثالث همچنان در صدر تقاضای بیمه ای

کاهش ۱.۵ درصدی نسبت پرداخت خسارات

نسبت خسارات در این مدت ۴۵.۳ درصد است که در قیاس با شش ماهه نخست سال گذشته ۱.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخیرا آمار شش ماهه نخست صنعت بیمه در سال ۱۴۰۳ را منتشر کرده که بر اساس آن بیمه درمان، شخص ثالث و مازاد، زندگی (عمر) و بدنه اتومبیل در صدر حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی قرار دارند.

سهم ۴ رشته عمده از بازار بیمه

بر اساس این گزارش، بیمه درمان ۴۳.۷ درصد از حق بیمه تولیدی شش ماه ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده که با اختلاف نسبت به دیگر رشته‌های بیمه‌ای در جایگاه اول قرار گرفته است. همچنین میزان خسارات بیمه درمان در این مدت ۴۳.۸  درصد برآورد شده است.

بیمه شخص ثالث و مازاد ۲۲ درصد از حق بیمه تولیدی و ۲۷ درصد از خسارت را در شش ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

همچنین بیمه زندگی یا عمر با ۱۲.۴ درصد از حق بیمه تولیدی و ۱۰ درصد از خسارت و بیمه بدنه اتوموبیل با پنج درصد از حق بیمه تولیدی و ۹.۲ درصد از نسبت خسارت در جایگاه سوم و چهارم سهم رشته بیمه های عمده از بازار بیمه، طی شش ماهه ابتدایی سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش، سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه، به ترتیب ۸۱.۱ و ۷۶.۵ درصد است. البته سهم شرکت‌ها (بخش دولتی و غیردولتی) و رشته‌های بیمه در دوره‌های زمانی کمتر از یک سال معمولاً با تغییرات زیادی همراه است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->